فرونشست زمین کشور را تهدید می‌کند


فرونشست زمین کشور را تهدید می‌کند

رئیس شورای عالی استان‌ها از برقراری تعاملات خوب بین شورای عالی استان‌ها و دولت برای بررسی برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ پرویز سروری در پایان هفدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای اجلاس امروز اصلاحیه آئین‌نامه باغات تهران در دستورکار قرار گرفت. در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ شورای شهر تهران اصلاحیه‌ای برای تعیین معیارهای جز پنجم بند «د» آیین‌نامه اجرایی ماده یکم قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها داشته است.

وی با اشاره به اضافه شدن یک تبصره در بند " د" آئین نامه اجرایی ماده یکم قانون حفظ و گسترش فضای سبز تهران، گفت: با توجه به جغرافیای هر استان قرار است که آئین نامه مربوط بر اساس شرایط هر استان بررسی و به تصویب برسد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه به برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز تعاملات خوبی بین شورای عالی و دولت وجود دارد و جلساتی خوبی نیز میان قوه مجریه و شورای عالی استان‌ها برگزار شده است.
سروری در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله فرونشست در کشور گفت: یکی از موضوعاتی که کشور را تهدید می‌کند، مسئله فرونشست است چرا که به دلیل استفاده بیش از حد از آب‌های زیرزمینی با این چالش روبه‌رو شده‌ایم و در شورای عالی استان‌ها به صورت ویژه به این مسئله توجه شده است.

وی با اشاره به لایحه یکپارچه مدیریت شهری گفت: با توجه به فضای تعاملی خوبی که هم اکنون در بین ارکان مختلف نظام از جمله دولت، مجلس و … وجود دارد پیش بینی می‌شود مدیریت یکپارچه شهری در این دوره به نتیجه برسد و در سال جاری کلید بخورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتک زدن وحشتناک دزد توسط صاحب خودرو + عکس پس از بازداشت