لزوم پلمب خودکار ساختمان‌های ناایمن پس از دریافت چند مرتبه اخطار


لزوم پلمب خودکار ساختمان‌های ناایمن پس از دریافت چند مرتبه اخطار

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: باید با سیستم قضائی فرایند خودکاری را ایجاد کنیم که اگر ساختمانی پس از چند بار تذکر گرفت دیگر وارد فرایندهای قضائی نشود و به صورت خودکار پلمب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران در آئین افتتاح ۲ ایستگاه آتش گفت: تهران به عنوان یکی از پر جمعیت ترین کلانشهرهای دنیا با معضلاتی مواجه است و رسیدگی به آنها از منظر ایمنی مهم است.

وی ادامه داد: اگر دقت ملاحظه نشود ممکن است بحران ایجاد شود و بر همین اساس کار آتش نشانان به دلیل اینکه باید دقت و سرعت بالایی داشته باشند مهم است.

سروری گفت: آموزش است که هم سرعت و هم دقت را ایجاد می‌کند و ایجاد برج ۲۰ طبقه هم سرعت و هم دقت را افزایش می‌دهد.

نایب رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: مسئله ایمنی در شهر را نمی‌توان صرفاً به آتش نشان‌ها معطوف کرد و بر همین اساس قرارگاه ایمنی باید با دقت و با شدت کار خود را ادامه دهد من نگران هستیم که قرارگاه‌ها شکل ظاهری بگیرند اما ایمنی موضوعی نیست که با آن به چشم مسائل سرسری نگاه کرد.

وی گفت: برای صیانت از سرمایه‌های شهر که آتش نشانان هستند باید برنامه دقیق داشته باشیم و نقش دانش بنیان‌ها در حوزه ایمنی بسیار مهم است و استفاده از پهپادهای خاموش کننده آتش بسیار مهم است.

سروری با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه ایمنی وجود دارد گفت: در حوزه ساختمان‌های ناایمن آتش نشانی بارها اخطار می‌دهد اما این فرایند پاسخگوی شهر تهران نیست و باید با سیستم قضائی فرایند خودکاری را ایجاد کنیم که اگر ساختمانی پس از چند بار تذکر گرفت دیگر وارد فرایندهای قضائی نشود و به صورت خودکار پلمب شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: سالهاست که بحث ساختمان‌های ناایمن مطرح است اما وضعیت آن مشخص نیست و فرایندها به صورت لاک پشتی است و باید با همکاری قوه قضائیه به فرایندی کارآمد برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امیدوارم دمبله مثل بازی بارسا کار کند