استفاده حداکثری از گروه‌های جهادی و مردمی در برپایی مراسم اربعین


استفاده حداکثری از گروه‌های جهادی و مردمی در برپایی مراسم اربعین

رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) شهرداری تهران گفت: حضور گروه‌های جهادی و مردمی برگزاری مراسم اربعین را ماندگارتر و اثرگذارتر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدامین توکلی‌زاده معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر لزوم برنامه ریزی دقیق، تأمین امکانات و تمهیدات لازم جهت برگزاری مطلوب مراسم راهپیمایی اربعین همچنین توجه ویژه در خصوص اسکان امن بانوان و کودکان تاکید کرد و افزود: با توجه به تجربه حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین تمهیدات لازم در این زمینه در دستور کار ویژه قرار گیرد.

معاون شهردار تهران گفت: موضوع اربعین به اسارت بانوان و کودکان اباعبدالحسین «ع» اختصاص دارد و پیاده‌روی و حضور بانوان در راهپیمایی اربعین بی شک نمادی از حضور حضرت زینب (س) در کربلا و تداعی عظمت پیاده روی حضرت زینب (س) است به همین سبب در نخستین دستور پیگیری برپایی موکب‌های ویژه بانوان در پیاده روی اربعین انجام شود.

وی در ادامه بر لزوم حمایت و همکاری بیش از پیش مدیران با گروه‌های مردمی و نیروهای جهادی نیز تاکید کرد و افزود: مشارکت شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های اربعین می‌تواند مسائل و مشکلات را به حداقل رسانده و زمینه برگزاری هرچه بهتر این مراسم را فراهم کند. البته مسئولان باید نقش حمایتی و تسهیل‌گری داشته باشند و اجرای برنامه‌ها را به مردم و گروه‌های جهادی بسپارند.

توکلی زاده افزود: با توجه به اینکه امسال نیز تردد زائران اربعین حسینی در فصل گرما انجام می‌پذیرد نیاز است در این عرصه تدابیر لازم در خصوص تهیه امکانات و تجهیزات پزشکی و استفاده از نیروهای داوطلب حوزه سلامت و پزشکی در مرزها و قرارگاه‌های اندیشیده شود.

در این جلسه همچنین امیر نورمحمدی مدیرعامل شرکت شهر سالم؛ ضمن توضیحاتی درباره وضعیت بهداشت و درمان در اربعین سال گذشته در کشور عراق توضیحاتی ارائه داد و مقرر شد هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت و درمان ونهادهای مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

همچنین سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک نیز از ساخت موکب مرزی دائمی در شلمچه خبر داد و گفت: مقرر شده که در شلمچه یک سوله دائمی چند منظوره در نزدیکی پایانه مرزی ساخته شود.

در این نشست که با حضور شهرداران و معاونان‌اجتماعی مناطق و مدیرعامل شهر سالم و نمایندگان سازمان خدمات شهری و…، برگزار شد بر ارائه بهترین خدمات دهی با حداقل مشکلات در مراسم راهپیمایی اربعین تاکید شد همچنین حاضران گزارشی از مسائل و مشکلات سال‌های گذشته ارائه و پیشنهاداتی در جهت رفع کاستی و مسائل موجود در مرزهای زمینی شلمچه، مهران، خسروی و چذابه، احصاء ظرفیت‌های خدمت رسانی مواکب و تقویت آنها و…عنوان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی