طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز میان وعده ای خوشمزه و محبوب


این کیک خوشمزه با استفاده از مواد اولیه ساده ای و به راحتی تهیه می شود. که شما می توانید از این کیک یا دسر در دورهمی ها و یا تولد ها استفاده کنید. چیز کیک ها با استفاده از میوه ها مغزیجات و … طعم دار و خوشمزه تر می شوند.

چیز کیک نوعی کیک و یا دسر است که به راحتی و با استفاده از مواد اولیه ساده تهیه می شود. در کل می توان طرز تهیه چیز کیک ها را به دو روش تقسیم کرد، تهیه چیز کیک در یخچال و تهیه چیز کیک در فر که معمولا برای تهیه چیز کیک ها در لایه زیرین آن از بیسکوییت خرد شده استفاده می شود، که آن را دارای طعمی و ظاهری خوشمزه و خاص می کند. در این مطلب طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز قرار گرفته است

برای تزئین چیز کیک می توان از انواع مغزیجات و یا حتی میوه های گوناگون استفاده کرد که هم باعث طعمی عالی و هم باعث ظاهری زیبا می شود. چیز کیک اسنیکرز معمولا با استفاده از کارامل و یا شکلات ذوب شده تزئین و سرو می گردد.

طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز میان وعده ای خوشمزه و محبوب

مواد لازم کیک

  • شیر ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن مایع ۳/۴ لیوان
  • پودر آماده کیک شکلاتی ۱ بسته

مواد لازم چیز کیک

  • کره ۵۰ گرم
  • خامه صبحانه ۴۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای ۳۵۰ گرم
  • شیر خنک ۱/۲ پیمانه
  • شکر قهوه ای ۱ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • بادام زمینی بو داده به مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز میان وعده ای خوشمزه و محبوب

طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز خوشمزه

ابتدا باید برای تهیه چیز کیک اسنیکرز خوشمزه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا کاملا گرم شود و بعد تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی هم بزنید تا وقتی که از حالت لختگی کاملا خارج و مخلوط شوند.

در ادامه شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم بزنید و پودر آماده کیک شکلاتی را کم کم به کاسه اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی به یک حالت هم بزنید تا بافت مایه به طور کامل کیک یکدست و صاف شود.

در مرحله سوم درون قالب کمربندی را با استفاده از کاغذ روغنی بپوشانید سپس مایه کیک بدست آماده در مرحله قبل را درون قالب بریزید. سپس قالب را محکم به اپن و یا جایی بکوبید تا کیک کاملا یکدست درون قالب کمربندی بدون حباب و هوا قرار بگیرد.

سپس قالب را طبقه وسط فر بگذارید تا کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند و به طور کامل پخته شود. در حین پختن کیک باید با سراغ درست کردن کرم چیز کیک بروی، برای این کار خامه صبحانه و پنیر خامه ای را درون یک کاسه مناسب بریزید.

در ادامه خامه و پنیر را با همزن برقی به خوبی هم تا یکدست شوند، سپس پودر کارامل را به کاسه اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید. سپس شیر سرد را به همراه ژلاتین مخلوط کنید و روی حرارت بخار کتری بنماری کنید تا ذرات ژلاتین تا حدودی حل شوند.

حالا اجازه دهید مخلوط شیر و ژلاتین کاملا خنک شود، و آن را به کاسه حاوی مایه پنیری اضافه نمایید. سپس دوباره کرم پنیری را هم بزنید تا یکدست و کاملا مخلوط شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه پخت کیک را با استفاده از چنگال چک کنید اگر نچسبید کیک پخته است.

طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز میان وعده ای خوشمزه و محبوب

قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کیک کاملا خنک شود. سپس روی کیک را با شیر مقداری مرطوب کنید و کرم چیز کیک اسنیکرز را بر روی کیک بریزید، با استفاده از لیسک و یا قاشق آن را بر روی کیک یکنواخت کنید و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.

زمانی که ۳ ساعت گذشت باید به سراغ تهیه سس توفی بروید برای این منظور، یک تابه مناسب بردارید و روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس شکر قهوه ای را به داخل تابه اضافه کنید و صبر کنید تا شکر قهوه ای بر روی حرارت بسیار ملایم ذوب شود.

پس از ذوب شدن شکر ۵۰ گرم کره را به آن اضافه کنید و وقتی با مقداری مخلوط کردن کره آب شد، خامه صبحانه را اضافه کنید و سریعا آن را هم بزنید تا سس توفی کاملا یکدست و غلیظ شود و بعد تابه را از روی حرارت کنار بگذارید. بادام زمینی را به تابه بی افزایید.

در ادامه وقتی مشاهده کردید که سس توفی کاملا خنک شد آن را به صورت پخش بر روی چیز کیک بریزید و دوباره به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد و خنک شود.

طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز میان وعده ای خوشمزه و محبوب

برای تزئین از انواع میوه های خوشمزه و مغز جات می توان استفاده کرد. اگر مایلید دستور پخت انواع کیک های خوشمزه و شیک را با دستوری کامل مشاهده کنید بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید تا انواع کیک ها را هم مشاهده کنید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع کیک

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقشه مترو فضایی/ به راحتی ایستگاه عوض کنید!