جلسه غیرعلنی مجلس درباره بخشنامه وزارت کشور آغاز شد


جلسه غیرعلنی مجلس درباره بخشنامه وزارت کشور آغاز شد

دقایقی پیش وزیر کشور در مجلس حاضر شد تا درباره بخشنامه اخیر وزارت کشور علیه نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی بحث و تبادل‌نظر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

گفتنی است جلسه مجلس از این ساعت با حضور احمد وحیدی وزیر کشور غیرعلنی شد تا درباره بخشنامه اخیر وزارت کشور علیه نمایندگان مجلس و ممانعت از ورود آنان در امور اجرایی و پیگیری پروژه‌ها در سال پایانی مجلس یازدهم بحث و تبادل‌نظر شود.

منتظر برخورد وزیر هستیم

به گزارش مهر، روز گذشته حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس درباره این موضوع توضیح داد: با توجه به تذکرات متعدد نمایندگان، وزیر کشور ابلاغیه مورد انتقاد نمایندگان مبنی بر جلوگیری از ورود نمایندگان به پروژه‌ها و کارها را اصلاح کرد این ابلاغیه تعرض به جایگاه نمایندگان بود و بر اساس اصلاح صورت گرفته ملغی اثر شد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه وزیر کشور در ابلاغیه به استانداران این موضوع را اصلاح کرد، اما خواهش ما این است که برخورد لازم و جدی با معاونان و افرادی شود که دست به چنین اقدامی زدند. چنین روش‌ها و اقداماتی می‌تواند علاوه بر جسارت به جایگاه و شأن نمایندگان، روابط دو قوه را هم تحت تأثیر منفی قرار دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینگونه رفتارها پسندیده نیست. باید دستگاه‌های اجرایی قدردان زحمات نمایندگان ملت باشند که خارج از تکالیف قانونی‌شان با تحمل مشکلات و کوچک کردن خودشان برای ملت کار کرده‌اند و فراتر از وظایف قانونی‌شان عمل کرده‌اند. اینگونه برخوردها در خور و شایسته مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی نیست و منتظر برخورد جدی وزیر کشور هستیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نتیجه آن را ببینند.

از طرح استیضاح تا اعتراض نمایندگان به وزیر

بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان در سال منتج به انتخابات مجلس باعث شد که روز گذشته خبری مبنی بر تدوین طرح استیضاح وزیر کشور در مجلس رسانه‌ای شود و امروز هم در بدو ورود وحیدی به مجلس جمعی از نمایندگان به وی به جهت بخشنامه مذکور اعتراض کردند.

قضیه از این قرار بود که همزمان با ورود وحیدی به مجلس، جمعی از نمایندگان به سمت وزیر رفتند و مخالفت خود را با بخشنامه اخیر معاون سیاسی وزیر کشور درباره محدودیت همکاری استانداران و فرمانداران اعلام کردند.




مرزهای صلح ایران و پاکستان فرصتی برای تحکیم همکاری‌ها است