ترکیب جمعیت و قومیت از چالش‌های استان یزد است


ترکیب جمعیت و قومیت از چالش‌های استان یزد است

یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد ترکیب جمعیت و قومیت را یکی از چالش‌های استان دانست و گفت: این امر نیازمند برنامه ریزی متولیان فرهنگی برای اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری ظهر سه شنبه در نشست تخصصی مسئولان عالی قضائی استان یزد با مدیران و جمعی از اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران و برادران که به مناسبت هفته قوه قضائیه در خصوص آسیب‌های اجتماعی اولویت دار استان اظهار داشت: برخی از مسائل و آسیب‌ها جنبه کشوری دارد که باید تابع سیاست‌های کلی نظام بود اما بخشی از آسیب‌ها جنبه استانی دارد که می‌توان با تعامل و هم افزایی بین مدیران ارشد استان با نخبگان و دلسوزان برای آن چاره اندیشی کرد.

وی با تاکید بر اینکه ثبت جهانی، توسعه اقتصادی و صنعتی، مهاجرت پذیری و … از چالش‌های پیش روی استان است که تهدیدها و فرصت‌ها را در کنار هم برای استان پدید آورده، گفت: استان یزد به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، جغرافیایی و … مورد توجه دشمنان قرار دارد که این کار را برای مسئولان و دلسوزان این استان دشوار کرده است.

قرارگاه رسانه ای در یزد تشکیل می شود

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره تهاجم رسانه‌ای دشمن در حوزه‌های مختلف گفت: در راستای جهاد تبیین، قرارگاه رسانه‌ای با محوریت حوزه‌های علمیه و با حضور نماینده دادستان و پلیس فتا در استان تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای تمام عیار دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌ها ی مختلف افزود: رفع شبهات وارده و پاسخگویی به سئوالات نسل نوجوان و جوان باید مورد توجه جدی نخبگان جامعه به ویژه طلاب و روحانیون قرار گیرد.

تلاش دشمن برای تضعیف نقاط قوت نظام

دهشیری با بیان اینکه دشمن به خوبی نقاط قوت نظام را شناسایی و با کار رسانه‌ای مستمر، منظم و هدف دار به دنبال تضعیف مؤلفه‌ها و نقاط قوت نظام اسلامی است، تصریح کرد: موضوع جایگاه زن در نظام اسلامی و حجاب که از بنیان‌های اصلی جامعه اسلامی است در آخرین توطئه دشمن مورد هدف قرار گرفت اگر چه این توطئه شکست خورد اما باید نسبت به آن حساس بود و برای تقویت بنیان‌های دینی و اعتقادی نوجوانان و جوانان با برنامه وارد شد.

وی گفت: بسیاری از آسیب‌ها و جرایمی که در جامعه رخ می‌دهد ریشه در مسائل اعتقادی و روانشناختی دارد که در هر دو مقوله حوزه‌های علمیه از ظرفیت بالایی برخودار هستند و می‌توانند در پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها کمک کار دستگاه قضائی باشند.

دهشیری افزود: بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از ترویج روحیه یاس و ناامیدی در جامعه و بخشی دیگر ناشی از تضعیف بنیان خانواده است که باید نخبگان و متولیان برای این حوزه‌ها چاره اندیشی کنند.

دستگاه قضا مدعی بی عیب و نقص بودن خود نیست

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه نگاه‌ها نسبت به عملکرد دستگاه قضا گاهی خوشبینانه و گاهی بدبینانه است تصریح کرد: درست ترین نگاه، نگاه واقع بینانه و منطبق بر شرایط روز حاکم بر جامعه، امکانات، منابع انسانی و اعتبارات مالی است.

وی یادآور شد: دستگاه قضا هیچ وقت مدعی نبوده که بدون عیب و نقص است و فلسفه برگزاری چنین جلساتی با حضور نخبگان و اقشار تأثیرگذار به صورت مستمر، شناسایی نقاط ضعف و قوت بوده است.

دهشیری تصریح کرد: چند سالی است که سند تحول و تعالی محور فعالیت‌های قوه قضائیه در نظر گرفته شده و امسال سال پایانی این سند است که باید اقدامات انجام شده ارزیابی و با توجه به شرایط روز جامعه برنامه جدید تدوین شود.

عالی‌ترین مقام قضائی استان گفت: به طور قطع ضعف‌هایی در حوزه اطلاع رسانی نسبت به حجم اقدامات، ابتکارات و فعالیت‌های صورت گرفته در قوه قضائیه وجود دارد آن هم ریشه در محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی دارد که این قوه در حوزه اطلاع رسانی با آن روبرو است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی گفت: باید در هفته قوه قضائیه جدا از ارائه گزارش و عملکردهای صورت گرفته، سیره و منش و روش شهید بهشتی برای نسل نوجوان و جوان تبیین شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رئیس قوه قضاییه درگذشت آیت‌الله علوی را تسلیت گفت