طرز تهیه سالاد شور مشهدی و فوت و فن های خوش طعم شدنش


در این بخش طرز تهیه سالاد شور را مطالعه می کنید که یک سالاد بی نظیر است و طعم بسیار فوق العاده ای دارد که تهیه می کنید.

این سالاد یکی از انواع سالادهای خوشمزه ای است که می توانید به عنوان ترشی سرو نمایید. شما می توانید در این بخش با طرزتهیه سالاد شور آشنا شوید.

اگر می خواهید، انواعیاز ترشی های سالاد را داشته باشید، می توانید در آرگا با نحوه تهیه این ترشی ها آشنا شوید. در لینک نیز طرز تهیه ترشی شیرازی و ترشی بلال قرار داده شده که مطالعه می کنید.

طرز تهیه سالاد شور مشهدی و فوت و فن های خوش طعم شدنش

مواد اولیه:

  • گل کلم خرد شده: ۳ پیمانه
  • فلفل تند: ۶ عدد
  • کرفس خرد شده: ۲ پیمانه
  • سیر: ۶ حبه
  • هویج خرد شده: ۲ پیمانه
  • گوجه فرنگی: ۲ کیلوگرم
  • سرکه سفید: ۲ پیمانه

طرز تهیه سالاد شور:

برای داشتن این ترشی سالاد بی نظیر باید گوجه ها را به خوبی بشورید. بعد از خشک کردن گوجه ها و کشیده شدن آب اضافی آن باید، یک گوشه بگذارید و سراغ تهیه بقیه مواد این سالاد بروید.

طرز تهیه سالاد شور مشهدی و فوت و فن های خوش طعم شدنش

حالا همه مواد ذکر شده برای این ترشی را شسته و زمان دهید تا خوب خشک شود. توجه داشته باشید که استفاده از مواد آب دار در این ترشی می تواند به مرور زمان موجب کپک زدن آن شود. شما باید برای این ترشی از مواد خشک شده یا آب کشیده شده استفاده کنید.

همه مواد را بعد از اینکه آبشان کشیده شد و حدود چند ساعت روی دستمال خشک شد، به صورت نگینی برش بزنید. در این میان گوجه ها را کنار گذاشته تا آب آن را بگیرید.

پوست گوجه را گرفته و درون میکسر بیاندازید تا به خوبی خرد شود. شما می توانید برای پوست کردن گوجه ها گوجه را درون آب جوش انداخته و بعد درون آب یخ بیاندازید و بعد به راحتی پوست بکنید. گوجه های خرد شده را درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا به خوبی بجوشد.

به میزان دلخواه مقداری نمک هم به آن اضافه نمایید. به ازای هر کیلوگرم گوجه باید از یک قاشق غذاخوری نمک استفاده کنید. بعد از ده دقیقه که گوجه ها کمی جوشید و نرم شد، سرکه روی آن بریزید. گوجه را روی مواد و سبزیجات خرد شده بریزید. بعد از سرد شدن مواد می توانید، مزه کنید و در صورت دلخواه مقداری سرکه و نمک یا ادویه اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد شور مشهدی و فوت و فن های خوش طعم شدنش

در این ترشی می توانید از مقداری سبزی های معطر هم استفاده کنید. در این مرحله از طرز تهیه سالاد شور باید کمی زمان دهید تا مواد ترشی شما خنک شود. حالا می توانید، ترشی ها را درون ظرفی مخصوص یا شیشه ای ریخته و بعد از اینکه هوای اضافی آن خارج شد، درب شیشه رابسته و درون یخچال نگهداری کنید.

شما عزیزان در صورت دلخواه می توانید از مواد دیگر مانند کرفس، فلفل دلمه ای خرد شده و دیگر سبزیجات دلخواه هم در این سالاد استفاده نمایید. این سالاد را می توانید با انواعی از غذاها سرو کنید. این سالاد را می توانید با اندکی سیاه دانه یک سالاد کم ضرر کرده و در نهایت در کنار انواعی ازغذاها نوش جان کنید.

شما می توانید در آرگا با طرز تهیه انواعی دیگر از سالادهای خانگی هم آشنا شوید. این سالادها دارای انواعیازسبزیجات بوده و شما می توانید، میزان تندی و ترشی آن را بنابه ذائقه خود تنظیم نمایید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع شور

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقشه مترو فضایی/ به راحتی ایستگاه عوض کنید!