برگزاری نخستین جشنواره «سلاله» در استان کهگیلویه و بویراحمد


برگزاری نخستین جشنواره «سلاله» در استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین دوره جشنواره «فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی» آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان جشنواره سراسری «سلاله» برگزار می شود.

حجت الاسلام «قاسم مومنی شاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج اظهار کرد: آستان های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای تحقق فرهنگی و تبدیل شدن به پایگاهی برای ارائه انواع خدمات و فعالیت های برتر فرهنگی، اجتماعی و مذهبی نیازمند اعتلاء و حرکت به سمت اهداف عالی می باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری زمینه ای برای رقابت سالم و گام مهم و موثری در زمینه ارتقاء و کیفی سازی فعالیت ها و برنامه ها محسوب شده و با ایجاد بستری مطمئن، موجب ظهور و بروز استعدادها و توانمندی های بالقوه و بالفعل می شود.

وی یادآور شد: از این‌رو معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نخستین دوره جشنواره «فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی» آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه را با عنوان جشنواره سراسری «سلاله» با هدف معرفی، ارزیابی و ارتقاء فعالیت ها و خدمات این آستان های متبرک برگزار می کند.

حجت الاسلام مومنی شاد ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه، هیئت امنا و مراکز افق بقاع متبرکه با مشارکت فعال در این طرح نوپا، به ثبات و تقویت جشنواره و همچنین معرفی هرچه بهتر و بیشتر خدمات آستان های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به جامعه و مسئولین اقدام می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به اهداف این جشنواره سراسری اشاره کرد و افزود: معرفی هرچه بهتر و بیشتر فعالیت ها و خدمات آستان مقدس امامزادگان در حوزه های مختلف، ارتقاء سطح کمی و کیفی فعالیت ها و خدمات، ایجاد بستری مناسب برای رقابتی سالم و سازنده بین آستان های مقدسه از اهداف جشنواره است.

وی بیان کرد: همچنین ایجاد ارتباطی پویا و تعاملی سازنده بین آستان های مقدسه، رسانه های جمعی، نخبگان و صاحب نظران فرهنگی، ایجاد زمینه انتقال تجربیات و ابتکارات و همچنین ارزیابی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی بقاع متبرکه از دیگر اهداف جشنواره سراسری «سلاله» هستند.

حجت الاسلام مومنی شاد با اشاره به اینکه جشنواره «سلاله» به صورت سراسری در کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: همه بقاع متبرکه تحت پوشش سازمان اوقاف و امور خیریه به تناسب ظرفیت ها و توانمندی های خود امکان و حضور در این جشنواره را دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این جشنواره در سه سطح مطابق با سطح بندی مصوب برای بقاع متبرکه سطح یک (ملی)، سطح دو(استانی) و سطح سه (شهرستانی) برگزار و بقاع متبرکه هر سطح در ارزیابی همان سطح «مورد تایید اداره کل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور» حضور خواهند داشت.

وی گفت: جشنواره در دو مرحله استانی و سپس ملی برگزار خواهد شد، به این صورت که در مرحله نخست رقابت درون استانی بوده و برگزیدگان استان در سطوح سه گانه به مرحله رقابت ملی راه خواهند یافت.

حجت الاسلام مومنی شاد مهلت ارسال آثار و شرکت در جشنواره را تا ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۲ دانست و افزود: داوری آثار در مرحله استانی از پایان مهلت ارسال آثار تا ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۲ و داوری آثار در مرحله ملی از پایان داوری استانی تا ۱۵ مرداد ماه امسال خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به زمینه های شرکت در جشنواره «سلاله» اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره چهار حوزه فعالیت بقاع متبرکه شامل «برنامه ها و فعالیت های فرهنگی»، «برنامه ها و فعالیت های اجتماعی»، «برنامه ها و فعالیت های قرآنی» و «برنامه ها و فعالیت های مدیریتی» مورد ارزیابی و داوری قرار خواهند گرفت.

وی ابراز داشت: برنامه ها و فعالیت های فرهنگی شامل ویژه برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه، سبک زندگی اسلامی، اقامه نماز جماعت، استقرار هیئت های مذهبی در بقعه، ترویج وقف و ایجاد وقف فردی و مشارکتی برای بقعه، اجرای برنامه در مناسبت‌های مذهبی، انقلابی، اعیاد، وفیات و ...، فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی و اجرای برنامه های ابتکاری و خلاقانه در حوزه فرهنگی بقعه هستند.

حجت الاسلام مومنی شاد با اشاره به اینکه «قرار دوازدهم»، طرح شمیم خدمت و خدمات ویژه حوزه اجتماعی از جمله زمینه های شرکت در برنامه ها و فعالیت های اجتماعی بقعه است، افزود: برنامه ها و فعالیت های قرآنی نیز شامل برگزاری محافل انس با قرآن، قاری و موذن راتب(اذان گاهی)، کلاس های آموزش قرآن، کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه و جزء خوانی و ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان هستند.

معاون فرهنگی و و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه ها و فعالیت های مدیریتی بقعه متبرکه را یادآور شد و گفت: مدیریت امور جاری بقعه، امور عمرانی، توسعه و سرمایه گذاری، راه اندازی و فعال سازی مرکز افق بقعه و راه اندازی شبکه خدام و هیئت امنا بقعه از دیگر زمینه های شرکت در جشنواره سراسری سلاله است.

وی خاطر نشان کرد: از هر بقعه متبرکه یک نفر (یکی از اعضای هیئت امنا یا مدیر بقعه یا مدیر مرکز افق) به عنوان نماینده به سایت جشنواره به نشانیhttps://solalefestival.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام در سایت اقدام می کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشریح آخرین اقدامات تجسس برای یسنا + عکس دختر گمشده