کیفیت هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»


کیفیت هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. با افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود، هرچند افزایش دما در ساعات بعدازظهر می‌تواند سبب تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق شود.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه(۳۱ خرداد) سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد، بااین‌حال افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به‌دنبال دارد.

با توجه به کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز پنجشنبه ( اول تیر) و افزایش تردد خودروها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز تجمع آلاینده‌ها را محدود می‌کند، علاوه بر این تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

با کاهش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی پنجشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نیست./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آماده باش نیروهای امداد و نجات به دنبال صدور هشدار نارنجی