🌰 تعبیر خواب پسته از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف


🌰 تعبیر خواب پسته از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف

تعبیر خواب پسته 🌰 تعبیر دیدن پسته در خواب و رویا نیز مفاهیم ارزشمندی در قالب مال و ثروت و همچنین کسب درجات بالا در بر دارد. مشاهده پسته در خواب، به این معناست که شما کاملاً مهیا هستید تا تجربیات و شرایط جدیدی را در زندگی داشته...

تعبیر خواب پسته 🌰

تعبیر دیدن پسته در خواب و رویا نیز مفاهیم ارزشمندی در قالب مال و ثروت و همچنین کسب درجات بالا در بر دارد. مشاهده پسته در خواب، به این معناست که شما کاملاً مهیا هستید تا تجربیات و شرایط جدیدی را در زندگی داشته باشید.

مواردی که در ابتدا به نظر شما مشکل و یا حتی دور از انتظار می رسد، ارزش آن را دارد که شما آن را محک بزنید. در عین حال دیدن پسته سمبلی از خوشحالی و نشاط و جریانات خوشایند در زندگی است.

از معانی که در خصوص دیدن پسته در خواب استنباط می‌شود بر وجود مردی چشم پاک و همچنین مالی است که از راه حلال و درست به دست آمده است.

در عین حال از جمله مواردی که در دیدن پسته دلالت دارد، رسیدن به وجه نقد و یا مالی است که از جایی که تصورش را نمی کرده‌اید حاصل شده و یا از از جانب افراد بخیل و تنگ نظر به شما برسد.

دیدن رویای پسته از علایم دستیابی به مال بسیار می باشد.

دیدن پسته در خواب تعبیر آن اشاره به استعدادها و توانمندی های ذاتی و بالقوه در وجود شما داشته که متاسفانه و جهت کسب درآمد و حرفه از آن استفاده نمی کنید. گاها ممکن است مبلغی پول به یکباره مواردرد زندگی تان شود.

از جمله تعابیری که برای دیدن پسته بیان می شود، به معنای رازی است که در درون ذهن و فکر خود نگه داشته و تاکنون شخص ثالثی را در جریان نگذاشته اید. برخی اوقات تمایل دارید تا در حضور دیگران از آن موضوع صحبت کنید تا بدین وسیله از زیر بار فشار و سنگینی آن خود را رها کنید. ولی نسبت به این مسئله دچار شک و تردید هستید. توصیه می شود که در حال حاضر به آن مبادرت نکنید، چرا که با عواقب و پیامدهای سختی مواجه می شود.

از منظر روانشناسی دیدن انواع پسته ها علی الخصوص پسته شور در خواب دلالت بر شرایط مالی مساعد و مطلوبی است که خواب بیننده از آن برخوردار بوده و آسایش خاطر و رفاه زیادی در زندگی اش جاری است.

در برخی مواقع مشاهده پسته نشان دهنده اسرار دیگران می باشد که شما از آن اطلاع دارید. گاها وسوسه می شوید که آن را در حضور دیگران بیان کنید، ولی در نظر داشته باشید که احتمال بروز جنجال و ناراحتی هست. لذا صلاح هست که از آن خودداری کنید.

برای مشاهده تعبیر خواب تکمیلی خود با تاروت رنگی همراه شوید.

در زیر می توانید با انتخاب معبر و یا موضوع آن، تعبیر خواب آن را مشاهده کنید:

تعابیر بر اساس معبر

محمد ابن سیرین

دانیال نبی(ع)

یوسف نبی (ع)

علامه مدنی

منوچهر مطیعی تهرانی

شیخ طوسی

علامه طباطبایی

عبدالغنی بن اسماعیل نابلسی

تعابیر بر اساس موضوع

پسته برای زن متاهل

پسته در بارداری

پسته برای مرد

خوردن پسته

شکستن پوست پسته

موفق نشدن در باز کردن پوست پسته

پسته بدون مغز

پسته سرگشاده

پسته تازه به همراه پوست

شکستن پوست پسته تازه

درخت پسته

پسته تلخ

جدا کردن پوست پسته

🌰 تعبیر خواب پسته از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف

تعبیر خواب پسته بر‌ اساس نظر معبر 👴

از نظر محمد ابن سیرین

دیدن پسته در خواب تعبیر به ثروت و دارایی می باشد.
زمانی که در خواب ببینید پسته در اختیار دارید، به این معناست که به میزان پسته ها ازجانب انسانی تنگ نظر و کنس مال و روزی به دست می آورید.

از نظر دانیال نبی(ع)

دیدن درخت پسته در رویا اشاره به مردی دارد که بسیار متمول و دارا بوده، ولی ممسک و بخیل میباشد.

از نظر یوسف نبی (ع)

رویای پسته در خواب خبر از اختلاف و مشاجراتی دارد که با شخصی ایجاد می شود.

اگر خانمی در خواب پسته ببیند، تعبیر به رفتار و گفتار ناپسند همچون بد زبانی، زشت گویی و گفتن حرفهای نامربوط پشت سر دیگران می شود.

از نظر علامه مدنی

زمانی که کسی در خواب دید پسته ای که پوست آن هنوز گرفته نشده در دست دارد، به این معناست که در اموراتش کسانی که در کنار او هستند، کاملا صادق، پاک و بی غل و غش رفتار می کنند.

اگر کسی پسته را از فروشگاه و یا از کسی خریداری کند، تعبیر به تفریحات لذت بخش و فرح بخشی است که به برنامه هایش اضافه میشود.

در صورتی که آن را رها کرده و یا حتی آن را حیف و میل کند، به منزله فعالیت و سعی و کوششی است که به طور نامعلوم و بدون هیچ هدف و برنامه مدونی به آن می‌پردازد.

چنانچه آن را در دهان گذاشت ولی طعم و مزه ناخوشایندی از آن حس کرد، اشاره به پریشانی و ناراحتی هایی دارد که مدتی است او را به خود مشغول کرده است.

هنگامی که متوجه شود در داخل پسته کرمی وجود داشته و یا حتی فاسد شده بود، به معنای فاصله و مفارقتی است که میان او و یکی از عزیزانش ایجاد میشود.

اگر از خوردن پسته در خواب طعم دلچسبی احساس کرده و برایش لذت بخش بود، تعبیر به آن است که در روابطی که میان او و اعضای خانواده و یا حتی جامعه صورت میگیرد، مراوداتی بسیار بهتر و با صمیمیت بیشتری حاصل می شود.

هنگامی که در خواب مشاهده کند تعداد بسیاری پسته در یک جا جمع شده بودند، بشارتی است که از دستیابی به یک آرزوی بزرگ خبر می دهد.

از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

از نظر منوچهر مطیعی پسته در خواب، به افکار و ذهنیات انسان اشاره دارد.

دیدن پسته در خواب به منزله مشغولیت های ذهنی و درگیری های فکری است که در برخی اوقات جنبه امیدبخش و متنوعی پیدا میکند.

در عین حال نشان دهنده آن است که بر موضوع مشخصی تمرکز کرده و فکر می کنید.

در صورتی که در رویا ظرفی پر از پسته در مقابل تان مشاهده کنید، تعبیر به آن است که احتمالا در آینده موضوعی برای شما بروز می کند که تمام افکار و ذهنیات شما را به خود معطوف کرده و به جزئیات و جوانب آن فکر می کنید.

اگر خانم ها در خواب پسته ببینند، تعبیر ان یعنی در کنار یکدیگر به بدگویی و غیبت دیگران می پردازند.

خوابی که در آن مشاهده کنید از کسی پسته دریافت می کنید، نشان دهنده پریشانی افکار و ذهن شما است. در صورتی که آن کس را بشناسید، موضوع در حیطه خانواده و زندگی شما مربوط می شود.

زمانی که پوست پسته را تنها و بدون مغز آن مشاهده کنید، به منزله رنج و ناراحتی است که به شما می رسد. احتمالا موضوعی که برای به ثمر رسیدن آن تلاش می کنید، به نتیجه مطلوب نمی رسد.‌

چنانچه ظرفی را مملو از پوست پسته ببینید، نشان دهنده امری است که در آن نتیجه ای حاصل نمی شود. معنی اگر مغز پسته را مشاهده کردید، به منزله موفقیتی است نائل آمده و به سرعت و سهولت و بدون هیچ تلاشی، سود چشمگیری به شما می رسد.

اگر مرد متاهلی در خواب ببیند که همسرش پسته های پوست گرفته ای به او تعارف می کند، به منزله فرزندان خوش چهره و با کیاستی است که برای او به دنیا می آید.

دیدن درخت پسته بیانگر خانواده ای پر رفت و آمد و صمیمی می باشد.

زمانی که مرد کهنسال در رویا مشاهده کند، در حیاط منزلش درخت پسته رشد کرده و بر روی شاخه های آن پسته های تازه و رسیده روییده اند، به این معناست که اعضای خانواده اش به دلایل مختلف در کنار یکدیگر گرد آمده و ممکن است در این میان صحبت های بسیاری نیز صورت گیرد.

چنانچه دختر جوانی در خواب خود را مشغول خوردن مغز پسته ببیند، تعبیر ان به منزله عشق شدیدی است که در دلش روییده و به ازدواج خوبی منتهی می شود. ولی لازم است برای این ازدواج صبر و شکیبایی پیشه کند تا همه موانع کنار رود.

در صورتی که خانمها در خواب به یکدیگر مغز پست داده و بگیرند، اشاره به صحبت‌هایی است که در خصوص یکدیگر رد و بدل می کند.

خوابی که در آن پسته دیده شود، بیانگر افکار و ذهنیات شلوغ است. البته برخی این افکار نگرانی که از پسته استنباط می شود، به غم و رنج معنا می‌کنند که صحت کمی دارد.

از نظر شیخ طوسی

اگر در خواب ببینید پسته را از جانب معشوقتان دریافت می‌کنید، در هر حالتی که باشد با پوست یا بدون پوست، تعبیر ان بسیار خوش یمن بوده و به معنای عشق و شادمانی عمیق است که در ارتباط شما ایجاد می شود. همین امر موجب پیشرفت و ترقی و رسیدن به آمال و آرزوهای تان می شود.

در صورتی که ببینید معشوقتان پسته را به دهان شما گذاشت، به منزله رسیدن به لذایذ و خیر و منفعت در کوتاه‌ترین زمان ممکن می باشد. در این رویا مفاهیمی همچون ارتباط پایدار و ابدی، برخورداری از زندگی سعادتمندانه و با نشاط، داشتن سلامتی کامل و روزهای مسرت بار و ایامی که به شادکامی در بهترین شرایط با یکدیگر سپری می شود، گنجانده می شود.

از نظر علامه طباطبایی

رویایی که در آن پسته به شخص مرحوم و متوفی داده شود، از نظر بسیاری از مردم نگران کننده بوده و به منزله اخبار ناخوشایند می باشد. در صورتی که از نظر استاد طباطبایی چنین معنایی صحت نداشته و فقط در مواقع خاصی مفهوم حاد و نامطلوبی دارد.

چنانچه در خواب ببینید پدر یا مادرتان که به رحمت خدا رفته، به شما پسته داد، چنین تعبیر دارد که در سالهای آتی از نظر اقتصادی و احوال زندگی پیشرفت و ترقی داشته و در همه ابعاد جزئی و کلی آن بهبودی زیادی حاصل می شود.

در صورتی که پسته را از پدربزرگ و یا مادربزرگ متوفی بگیرید، به منزله اخبار غیر مترقبه و یا حتی بسیار شادی بخش دارد.

اگر ببینید که از یکی از دوستانی که به رحمت خدا رفته پسته گرفتید، بیانگر استرس و نگرانی های فکری است که به شدت بروز کرده و به ناگاه فرو می نشیند.

زمانی که در خواب پسته را از جانب بستگانی همچون عمو، دایی، خاله، عمه و یا حتی فرزندان آنها بگیرید، بسیار خیر بوده و تعبیر به خوشبختی و شادکامی در زندگی میشود. ولی چنانچه پسته را از اشخاص ناشناسی دریافت کنید، اشاره به رسیدن به شرایط سخت، نامتعادل و ناخوشایند می باشد.

از نظر عبدالغنی بن اسماعیل نابلسی

عبدالغنی نابلسی در کتابی با عنوان تعبیر الانام که در خصوص مفاهیم خواب و رویا تألیف نموده، چنین بیان کرده است. مشاهده درخت پسته در خواب اشاره به مرد خردمند و وارسته می باشد و در حالت کلی پسته نشان دهنده برکت در رزق و معاش زیاد است. به طوری که برای تامین مایحتاج سختی و مشکلی مشاهده نمی شود. دیدن پسته سبز رنگ به منزله مشکلات عدیده بوده و مشاهده پسته خشک تعبیر به وجود شخصی بدخواه و کینه توز می باشد. پسته شور در رویا اشاره به عازم شدن به سفری دلچسب و مسرت بخش را دارد. حتی ممکن است دلالت بر تولد نوزاد دختری داشته باشد که در آینده خانومی تاثیر گذار بر جامعه شود.

تعبیر خواب پسته بر‌ اساس موضوع آن 📋

پسته برای زن متاهل

خواب که در آن خانم متاهلی پسته ببیند، تعبیر ان نشان دهنده شرایط خوشایند و مطلوب در زندگی‌اش می باشد. اگر خانم متاهل در رویا در حال خرید پست بود، تعبیر به مبالغی پول بوده که به دست آورده و یا از طریق همسرش به زندگی‌اش وارد می‌شود. همچنین اگر مردی در خواب پسته به همسرش داد، به منزله بارداری است که در فاصله خیلی اندک صورت می گیرد.

زمانی که خانم متاهل در خواب مشغول پوست گرفتن پسته بوده و آن را ما بین فرزندانش تقسیم می کند، به مفهوم برکت و رونق زندگی، پایداری و دوام و همچنین رضایت و خوشنودی میباشد.

مشاهده درخت پسته در منزل شخص متعهد فشار به شوهری دست و دلباز و متعهد داشته که از خصوصیات مثبت و شایسته بسیاری برخوردار است.

رویایی که در آن مشغول کاشتن بذر و یا نهال پسته بوده و یا مغز پسته را از روی زمین جمع کنید، به منزله دلایل مثبت و بشارت دهنده ای است که از اتفاقات خوش نوید می دهد.

پسته در بارداری

رویایی که در آن خانم باردار پسته را در مدت زمان بیشتری مشاهده کند، نشان دهنده نزدیک شدن به زمان وضع حمل و تولد نوزاد دارد.

اگر خانوم بادار در خواب مشغول خوردن پسته بود، تعبیر به امنیت و سلامت کامل برای مادر و نوزاد و از بین رفتن درد و ناراحتی می باشد. به ویژه زمانی که پسته ظاهری شکیل و طعم دلچسبی داشته باشد.

همچنین دیدن پسته برای خانم باردار نشان دهنده وضع حملی است که به ناگاه فرزندش به دنیا می آید.

پسته در خواب خانم باردار، به منزله به دنیا آمدن فرزند و فرایند زایمان می باشد.

پسته برای مرد

دیدن پسته در خواب یک مرد سمبل و نشانه های بارز از پول زیاد و حتی فرآیندهایی است که منجر به حاصل شدن آن میشود.

تعبیر درخت پسته در خواب یک مرد اشاره به دولت مندی، ثروت و دست و دلبازی میباشد.

خوردن پسته

خوابی که در آن پسته خورده شود، اشاره به مال و ثروت داشته و حتی مبالغی پول که عایدتان می شود. این موضوع می‌تواند وجه نقدی باشد که مدتهاست انتظارش را می کشید.

خوردن پسته در خواب به منزله مواجهه با برنامه ها و تحولات نوین و ناآشنایی بوده و همچنین تعبیر به خوشحالی، نشاط، قدرت و توان مضاعف دارد.

رویایی که در آن پسته سبز رنگ خورده شود، تعبیر به سختی و رنجی است که متحمل شده اید.

خوردن پسته خشک دلالت بر بدعهدی و بی وفایی شخصی است که در این میان اختلاف و مشاجراتی نیز ایجاد می شود.

خوردن پسته شور تعبیر به خیر و نفعی است که در اثر کار روی زمین و یا حتی سودی است که از زمین و ملک حاصل می شود.

خوردن پسته در خواب می تواند تعبیر به مال و اموالی شود که به سرعت و سهولت و بدون هیچ زحمت و مشقتی به دست می آید.

حتی ممکن است در گذشته برخی سرمایه‌گذاری‌ها سوخت شده و حتی حساب هایی که به فراموشی سپرده شده، با دیدن این رویا سود و ثروت زیادی از آن حاصل شود.

هنگامی که در رویا آجیل پسته و گردو مشاهده کنید، به این معناست که در مصارف و درآمد شما تغییراتی ایجاد شده است که لازم است تا هزینه های خود را کنترل کنید. چرا که گردو در خواب اشاره به عدم کنترل در افکار و روح و روان بوده و یا رفتار هایی که بی قید و شرط و به طور لاابالی انجام میشود. گاها اشاره به فردی در اطراف شما دارد که رفتارهای دیوانه واری از او بروز می کند.

اگر در خواب ببینید مشغول خوردن آجیلی هستید که در میان آن پسته نیز وجود دارد، به مفهوم دستیابی به آسایش ، دولت و رسیدن به همه امیال و آرزوهای شما می باشد. در عین حال این رویا به منزله برنامه ریزی و تلاش و ایده های شما برای رسیدن به موقعیتی پایدار میباشد. در حقیقت خوردن آجیل در خواب بشارتی است که به شما از برکنار شدن موانع و مشکلات شما داشته، چرا که به ثروت و دولت زیادی می رسید.

خوردن پسته سبز رنگ:

زمانی که در خواب پسته سبز رنگی را دیده و یا از آن میل کنید، به معنای اضطراب درونی، احساست کسالت و تند مزاجی بودن که در وجود شما بروز کرده است.

خوردن پسته خشک:

خوابی که در آن پسته خشک خورده شود، بیانگر چشم و هم چشمی و یا انتظاری است که نسبت به موضوعی دارید.

خوردن پسته شور:

هنگامی که در خواب پسته شوری خورده شود، تعبیر ان به منزله پول کلان و مال کثیری است که حاصل می شود. حتی ممکن است تصویری از موقعیت و رفاه کامل اقتصادی و مالی باشد که هم اکنون در آن به سر می برید. چنین خوابی از تمایل و انتظار شما مبنی بر رسیدن به پول زیاد و عدم نگرانی برای امورات مالی دارد.

شکستن پوست پسته

هنگامی که در خواب سعی در شکستن پوسته پسته دارید به منزله وجود شخصی در پیرامون شماست که سعی دارد از جنبه های مختلف به زندگی شما سرم کشیده و از آن سر در بیاورد. خوشبختانه با وجود کنجکاوی های بی مورد او، شما موفق می شوید تا به دخالت‌های او در زندگیتان خاتمه دهید.

موفق نشدن در باز کردن پوست پسته

در صورتی که موفق به باز کردن پوست پسته نشدید بیانگر موضوع و یا کسی است که هنوز آمادگی کامل برای پرداختن و یا اجرای آن نرسیده است. سعی کنید همه امور و جزئیات آن و حتی افرادی که در حیطه کاری شما بوده کاملاً مورد بازبینی قرار داده تا از نتیجه صد درصدی خود اطمینان حاصل کنید.

پسته بدون مغز

اگر پسته را در خواب به شکل بدون مغز و توخالی ببینید، تعبیر ان است که احتمال دارد شما در زندگی احساس بی فایده بودن و حتی یأس داشته باشید. سعی کنید در ابتدا از نظر محیطی در شرایط هیجان انگیز و پر نشاطی قرار بگیرید تا کمی روحیه خود را بهتر نموده و پس از آن با مراجعه به افراد خبره و دلسوز این حالت خارج شده و مجدداً خودتان را پیدا کنید.

پسته در خواب خانم باردار، به منزله به دنیا آمدن فرزند و فرایند زایمان می باشد.

پسته سرگشاده

دیدن پسته سرگشاده و خندان در رویا، به منزله اطلاع از مطالبی مسرت بخش و خوشایند در زندگیتان دارد.

پسته تازه به همراه پوست

چنانچه پسته تر و تازه ای را به همراه پوست مشاهده کنید، اشاره به خودمختاری اقتصادی و قدرت مالی است که شما به آن دست یافته اید.

شکستن پوست پسته تازه

زمانی که در خواب در حال شکستن پوست پسته تازه بوده و مغز آن را خوردید، تعبیر به از بین رفتن موانع و نگرانی ها داشته و به آرامش می رسید.

درخت پسته

دیدن درخت پسته در خواب تعبیر به خانواده پر رفت و آمد و جنجالی دارد.

مشاهده درخت پسته به منزله وجود مردی دولتمند و دست و دلباز بوده و سایه زیر آن درخت، تعبیر به قرار گرفتن در چتر حمایت و یاری این شخص می باشد.

پسته تلخ

از معانی دیدن پسته تلخ در رویا، تعبیر به رفتارهای قریب و ناآشنابی است که از برخی اشخاص مشاهده می شود.

جدا کردن پوست پسته

اگر در خواب ببینید که پوست پسته را جدا کرده و از آن خوردید، تعبیر ان بیانگر قصد و نیت شما برای مراجعه به برخی افراد پیشگو و منجم بوده که از طریق آنان به برخی از امورات تان بپردازید.

چنانچه در حین تلاش برای باز کردن و جداسازی پوست پسته منجر به شکسته شدن پوسته شد، به این معناست که کسی در پیرامون شما بسیار کنجکاو و علاقمند به آگاهی در خصوص امورات و موضوعاتی است که شما به آن می پردازید. ولی شما با نوع رفتارتان سدی در مقابل او قرار داده تا در رسیدن به اهدافش بازماند.

در رویای فوق تعبیری کاملاً خلاف آنچه ذکر شد نیز صدق می کند. بدین ترتیب که شما با یکی از اطرافیان تان در حالت پرسش گونه و کنجکاو رفتار می کنید، تا نسبت به او و برنامه هایش آگاهی بیشتری داشته باشید. ولی بهتر است که در رفتار تان تجدید نظر کرده و نسبت به حریم شخصی دیگران و امورات آنها احترام لازم را داشته باشید.

چنانچه در واقعیت شما از مسائل و بحران های خود چشم پوشی کرده و یارای مقابله با آنها را ندارید، دیدن چنین رویایی به شما پیشنهاد می‌کند تا با پرداختن به آنها زمینه را برای برطرف نمودن و رفع مشکلات مهیا کنید.

در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
🌰 تعبیر خواب پسته از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف 🌰 تعبیر خواب پسته از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف 🌰 تعبیر خواب پسته از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف 🌰 تعبیر خواب پسته از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف
تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم