روش های درمان آکنه عصبی و نحوه جلوگیری از بروز مجدد آن ها


درمان آکنه عصبی بسیار ساده می باشد و شما می توانید از هر روشی برای این کار استفاده نمایید. برای دریافت اطلاعات بیش تر در این زمینه همراه ما باشید.

جوش های عصبی یکی از معضلاتی می باشد که امروزه بسیاری از افراد درگیر آن می باشند. در ادامه شما را با روش های درمان آکنه عصبی آشنا خواهیم کرد.

روش های درمان آکنه عصبی و نحوه جلوگیری از بروز مجدد آن ها

آشنایی با درمان آکنه عصبی

آکنه های عصبی که به ان ها آکنه های ندولوستیک گفته می شود شکل زیادی از اکنه است و منجر به ایجاد کیست های چرکین و بزرگ روی پوست خواهد شد و می تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

برخلاف سایر آکنه ها این مورد از آکنه ها بسیار دردناک می باشد و زمانی رخ می دهد که چربی و سلول های مرده زیر پوست در اعماق فولیکول ها یا منافذ مو جمع شوند. این نورد برای پسران در دوران بلوغ بسیار بیش تر خواهد بود و تا بزرگسالی ادامه دار خواهد شد‌.

ادامه دار شدن این آکنه ها بیش تر به دلیل نبود تعادل هورمونی می باشد و این مورد در خانم ها بیشتر در دوران قاعدگی ایجاد خواهد شد زیرا در این زمان تعادل هورمونی در بدن فرد بر هم می خورد.

علت ایجاد جوش ها

اکنه ها زمانی که منفذ های روی پوست مسدود شوند ایجاد می شوند که ممکن است به دلیل وجود روغن های طبیعی پوست چرکی باشند. التهاب و تورم و درد این جوش ها می تواند بسیار عذاب آور و دردناک باشد ولی باید بدانید که یک سری از موارد هستند که در این مورد نقش دارند و این موارد عبارت اند از :

  • تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، قاعدگی، یائسگی، تخمدان پلی کیستیک
  • شرایط پزشکی خاص و استفاده از دارو های هورمونی
  • استفاده از دارو های ضد بارداری
  • میکروبیوم پوست
  • استرس و اضطراب
  • ژنتیک

روش های درمان آکنه عصبی و نحوه جلوگیری از بروز مجدد آن ها

نشانه های جوش های چرکی

جوش ها و اکنه های چرکی و عصبی معمولا دردهای زیادی دارند از این رو نیاز است تا با نشانه های این مدل از مشکلات آشنا شوید. این نشانه ها عبارت اند از :

  • التهاب های شدید پوستی
  • برآمدگی های بزرگ و دردناک
  • گره های قرمز مانند
  • ضایعات شدید زیر پوستی
  • جوش های قابل رؤیت
  • برآمدگی های دردناک حتی بدون لمس شدن

درمان جوش های زیر پوستی عصبی

برای درمان این مدل از جوش های دردناک یک سری از روش های خاصی به کار برده می شود که در ادامه تمامی آن ها را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم تا قبل از هر کاری با این روش ها آشنا شوید.

استفاره از ژل ها

با استفاده از ژل های شستشو می توانید تا حدودی در درمان این مدل از جوش ها را درمان نمایید ولی یادتان باشد که همه افراد نمی توانند از این روش استفاده کنند. برخی از آکنه ها بسیار سرسخت می باشند و برای درمانشان نیاز به روش های دیگری همانند تزریق کورتیکواستروئیدها، مصرف خوراکی آنتی بیوتیک ها و یا استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی، استفاده از دارو های ضد بارداری، و خوردن دارو های خاص تجویز شده از پزشک می باشد.

روش های درمان آکنه عصبی و نحوه جلوگیری از بروز مجدد آن ها

لایه بردار های شیمیایی

لایه بردار های شیمیایی تا حدودی می توانند منجر به از بین رفتن پوست های مرده شده و منافذ جوش های شما را خواهند بست و با کاهش چربی سطح پوست از ایجاد آکنه های عصبی پیشگیری خواهند کرد.

لایه بردار های پوستی به سه دسته تقسیم بندی می شوند و شما باید با توجه به میزان مشکلات پوستی خود زیر نظر متخصص از آن ها استفاده کنید.

میکرودرم ابریژن

از قدیمی ترین درمان هایی که در این زمینه کاربرد دارد استفاده از میکرودرم ابریژن می باشد که نوعی لایه برداری مکانیکی بوده که این درمان شامل استفاده از دستگاه می باشد و می تواند کریستال های سطح پوست را بکشد و با این کار پوست شما را صاف و صیقلی نشان خواهد داد. در واقع زمانی که شما از این روش استفاده می کنید بعد از پایان کار نتیجه ایجاد شده را خواهید دید که پوست شما روشن تر و زیبا تر به نظر خواهد رسید.

میکرونیدلینگ

از دیگر درمان های آکنه های عصبی می توان به استفاده از روش میکرونیدلینگ اشاره کرد. در واقع با استفاده از این روش پوست شما کلاژن بیش تری تولید خواهد کرد از این رو سطح پوست شما سریع تر بهبود پیدا خواهد کرد. در واقع این روش دارای یک سری از عارضه هایی می باشد که این عارضه ها شامل قرمزی، درد شدید، التهاب و مشکلات اینچنینی شده که به مرور زمان از بین خواهد رفت و بهبود خواهید یافت.

روش های درمان آکنه عصبی و نحوه جلوگیری از بروز مجدد آن ها

درمان لیزر

استفاده از لیزر امروزه بسیار کاربردی می باشد و افراد بسیار زیادی هستند که به جای استفاده از روش های دیگر از این روش استفاده می کنند و سریع تر به نتیجه می رسند. در درمان آکنه عصبی استفاده از لیزر سریع ترین نتیجه را به شما خواهد داد ولی باید بدانید که استفاده از این روش برای افرادی که دارای پوست های حساس می باشند مناسب نخواهد بود.

ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین یکی از دارو های بسیار خاص برای درمان آکنه عصبی می باشد که برای افرادی که تا کنون هیچ روشی به آن ها کمک نکرده است مناسب می باشد و می توان گفت راه آخر درمانی است.

این دارو از ویتامین A مشتق شده است که این مورد منجر به کاهش میزان باکتری در پوست شده و می تواند میزان عفونت را به حداقل رسانده و سریعا پوست شنا را بهبود بخشد.

استفاده از روش فتودینامیک

در واقع در این روش از یک پماد خاص استفاده می شود و بعد نور آبی و یا قرمز که کنترل شده می باشد به محل جوش ها تابانده می شود که با این کار غدد و آکنه ها به شدت کاهش پیدا می کنند و و از بین خواهند رفت.

روش های درمان آکنه عصبی و نحوه جلوگیری از بروز مجدد آن ها

روش های پیشگیری

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان می باشد از این رو نیاز است تا اطلاعاتی در مورد پیشگیری از ایجاد این مدل از جوش ها داشته باشید در غیر این صورت ممکن است شما نیز با این موارد به زودی رو به رو شوید.

  • سعی کنید صورت خود را دو بار بیش تر در روز نشویید.
  • جوش ها و اکنه های ایجاد شده را دستکاری نکنید و سعی کنید آن ها را تخلیه نکنید زیرا ممکن است منجر به تشدید این آکنه شده و مشکلات بیش تری برای پوست خود ایجاد کنید.
  • خود درمانی کردن برای این مشکل می تواند مشکلات بیش تری را به همراه داشته باشد از این رو بهتر است سعی کنید برای درمان از همان ابتدا به متخصص مراجعه نمایید.
  • در حین صحبت کردن با تلفن سعی کنید صورت خود را دور از تلفن نگه دارید.
  • دست های خود را قبل از آرایش کردن بشویید.
  • سعی کنید اگر این جوش ها روی بدن شما می باشند از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
  • از محصولات آرایشی بدون چربی و برای پوست های حساس استفاده کنید.
  • قبل از اصلاح کردن از کرم های نرم کننده استفاده نمایید.
  • سعی کنید بیش از حد زیر نور خورشید قرار نگیرید تا پوست شما سبوم اضافی تولید نکند.
  • سعی کنید استرس و اضطراب خود را کاهش داده تا بتوانید از تولید کورتیزول و آدرنالین اضافی نیز در بدن خود پیشگیری کنید.

روش های درمان آکنه عصبی و نحوه جلوگیری از بروز مجدد آن ها

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در رابطه با تخلیه جوش های زیر پوستی و شوره سر چرب نیز مشاهده کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این مطلب استفاده نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است