طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی خوشمزه و خوش طعم


برای داشتن یک خورشت فوق العاده باید در این بخش طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی را مطالعه کنید. این خورشت طعم عالی داشته و باید درست کنید.

خورش فسنجان یکی از محبوب ترین خورش هایی است که می توانید، تجربه کنید. شما در این بخش با طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی که یکی از انواع آن است، آشنا می شوید.

اگر می خواهید، انواعی از خورش های خوشمزه را داشته باشید حتما در لینک همراه ما باشید. شما می توانید در لینک با طرز تهیه خورش کرفس و خورش دختر لوس آشنا شوید.

طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی خوشمزه و خوش طعم

مواد اولیه:

  • کدو حلوایی پوره شده: ۲۰۰ گرم
  • مرغ: یک و نیم کیلو
  • مغز گردو: ۴۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد
  • رب انار: ۲ قاشق غذا خوری
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: ۱ قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی:

این فسنجان فوق العاده خوشمزه است و شما می توانید با شکر و شیرینی طبیعی آن را آماده کنید. برای این خورش باید ابتدا پیاز را بشویید و به صورت نگینی یا رنده شده خرد نمایید. مغز گردوها را دراورده و با استفاده از چرخ گوشت یا گوشت کوب به خوبی خرد کنید.

طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی خوشمزه و خوش طعم

اگر می خواهید، گردوها بیشتر روغن بیاندازد باید سه بار گردو را چرخ کنید. حالا گردوهای چرخ شده را کنار گذاشته و به سراغ کدوها بروید. برای این خورش باید کدوها را بشورید و پوست کنید. حالا کدوها را درون قابلمه ای ریخته و مقداری آب روی آن بریزید و زمان دهید تا به خوبی پخته شود.

مقدار آب باید مقداری باشد که روی کدوها را بپوشاند. بعد از نرم شدن، کدوها را از روی حرارت برداشته و بعد آن را با استفاده از یک قاشقیا گوشتکوب له کنید. درون یک تابه مقداری روغن ریخته و بعد از داغ شدن، رب گوجه فرنگی را درون تابه تفت دهید.

طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی خوشمزه و خوش طعم

در این مرحله از طرز تهیه خورش فسنجان کدو حلوایی کدوهای پوره شده را هم اضافه کرده و کمی تفت داده حالا در این بخش رب انار را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا رنگ باز کند. در نهایت نیز کمی نمک به مواد زده و ادویه اضافه کنید. برای ادویه هم از مقداری فلفل سیاه و زردچوبه استفاده نمایید. مرغ را به همراه فلفل و زردچوبه و نمک مزه دار کنید.

مرغ ها را درون تابه ای به همراه مقداری روغن داغ شده، سرخ کنید. درون قابلمه ای دیگر مقداری پیاز داغ درست کرده و مغز گردوهای خرد شده را نیز درون روغن تفت دهید. حالا اندکی هم ادویه اضافه نمایید. ۴ لیوان آب سرد به گردوها اضافه کرده تا روغن بیاندازد.

طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی خوشمزه و خوش طعم

بعد از جوشیدن زیر حرارت را کم کرده و درب قابلمه را قرار دهید. این خورش باید به مدت ۳ ساعت بجوشد. حالا مرغ ها را به همراه سس تهیه شده اضافه کرده و زمان دهید تا خورشت شما به خوبی جا افتاده شود. اگر می خواهید، خورشت شما روغن بیاندازد باید چند تکه ای یخ هم اضافه کنید.

بعد از اماده شدن خورشت می توانید، سراغ برنج بروید. برنج را دم کرده یا دمکنی درست کنید. این خورشرا می توانید با پلو سرو کرده و نوش جان نمایید. استفاده از سالاد و ماست نیز در کنار این خورش ترکیب خیلی خوبی خواهد داشت. در صورتی که می خواهید، خورشت شما ملس تر باشد باید از مقداری شکر هم استفاده کنید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع خورشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان