طرز تهیه لرزونک یک دسر مجلسی و خوشمزه


اگر به دنبال یک دسر عالی هستید در این بخش با طرز تهیه لرزونک آشنا می شوید. این دسر سه رنگ ترکیب خوشمزه ای داشته و ساده تهیه می شود.

لرزونک یکی از دسرهای خوشمزه ای است که شما می توانید با طرز تهیه لرزونک آشنا شوید. این دسر را می توانید به صورت سه رنگ و یا تک رنگ هم تهیه کنید. از ترکیبات اصلی در این سدر می توان به نشاسته اشاره کرد.

تهیه انواعی از دسرهای خانگی با مواد دم دست کار ساده ای است و شما می توانید در آرگا با تهیه این دسرها آشنا شوید. شما می توانید در لینک با طرز تهیه دسر زردآلو و دسر کاتمر آشنا شوید.

طرز تهیه لرزونک یک دسر مجلسی و خوشمزه

مواد اولیه:

  • نشاسته گل: ۱ پیمانه
  • آب سرد یا شیر سرد: ۴ پیمانه
  • گلاب: ۱ پیمانه
  • شکر: ۱ پیمانه
  • زعفران آب شده: به میزان لازم
  • پودر کاکائو: به میزان لازم
  • پودر هل: نصف قاشق چای خوری
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه لرزونک:

این دسر به سادگی تهیه می شود. تنها برای داشتن این دسر باید چند مرحله داشته باشید. نشاسته را درون مقداری آب سرد با قاشق حل کنید. خوب نشاسته را درون آب هم زده تا باز شود. حالا مقداری هم گلاب روی آن بریزید.

طرز تهیه لرزونک یک دسر مجلسی و خوشمزه

مجدد مواد را با استفاده از یک چنگال هم زده تا به خوبی ترکیب شوند. نشاسته باید به قدری حل شود که مقداری ناخالصی درون آن وجود نداشته باشد. حالا در این مرحله باید مقداری وانیل اضافه کنید. میزان وانیل بستگی به نوع دارد در صورتی که از وانیل های خارجی استفاده می کنید، کمتر بریزید.

پودر هل را از ضافی رده کرده و بعد به این ترکیب اضافه کنید. در این بخش شکر را هم اضافه کنید. حالا شکر را به خوبی هم زده تا درون مواد حل شده و شکر باز شود. این مایه را باید به سه قسمت تقسیم کنید این در صورتی است که می خواهید یک دسر سه رنگ داشته باشید.

طرز تهیه لرزونک یک دسر مجلسی و خوشمزه

در این مرحله از طرز تهیه لرزونک به بخشی از مایه زعفران دم شده اضافه کرده و هم بزنید. حالا به قسمتی دیگر هم کمی پودر کاکائو رقیقشده اضافه کنید و به خوبی هم زده تا پودر کاکائو درون مواد شما حل شود. بهتر است تا پودر کاکائو را با مقداری آب جوش رقیق کرده تا به خوبی باز شود.

سومین رنگ برای این دسر بهتر است تا ساده باشد.یکی از رنگ ها را باید به صورت دلخواه روی حرارت گذاشته تا به خوبی غلیظ شود و به غلظت ماست برسد. حالا مایه سفت شده را درون قالب مورد نظر بریزید و درون یخچال بگذارید. بعد از اینکه درون یخچال کمی مایه بسته شد، رنگ دوم را روی حرارت گذاشته و زمان دهید تا غلیظ شود.

طرز تهیه لرزونک یک دسر مجلسی و خوشمزه

حالا باید مایه دوم را روی مایع بسته شده بریزید و مجدد درون یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که زمان کافی برایریختن رنگ دوم دسر وقتی است که دست خود را روی دسر بزنید کمی به دست بچسبد در این صورت دیگر دسر از قالب جدا نمی شود.

رنگ سوم را هم به همین صورت به قالب اضافه نمایید. این دسر باید به مدت ۲ ساعت درون یخچال قراربگیرد و بعد می توانید درون ظرف مورد نظر برگردانید. این دسر را می توانید با استفاده از مواد دلخواهتان تزیین کنید. این دسر ترکیب فوق العاده ای داشته و در صورت دلخواه می توانید درون مایه سفید آن کمی بستنی هم بریزید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع دسر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس