طرز تهیه مربای به و سیب خوش طعم و خوش رنگ در خانه


اگر از علاقه مندان به تهیه انواع مرباهای خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه مربای به و سیب آشنا شوبد. این مربا طعم فوق العاده ای دارد.

مربا اصلی ترین وعده برای صبحانه است که شما می توانید، گاهی برای میان وعده های خود یا در کنار انواع دسر و کیک هم سرو کنید. در این بخش نیز می توانید با طرز تهیه مربای به و سیب که یک مربای فصلی است، آشنا شوید.

برای داشتن انواعی از مرباهای خانگی کافی است در آرگا همراه ما باشید. در لینک نیز طرز تهیه مربای به با گردو و مربای آلو زرد قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید. این نوع مرباها طرفداران زیادی دارند.

طرز تهیه مربای به و سیب خوش طعم و خوش رنگ در خانه

مواد اولیه:

  • آب: ۴ لیوان
  • به: ۴ عدد
  • شکر: ۴ لیوان
  • آبلیمو: ۴ قاشق غذاخوری
  • سیب: ۴ عدد

طرز تهیه مربای به و سیب:

برای داشتن این مربای بی نظیر کافی است تا ابتدا به را به همراه سیب پوست کنده و هسته های آن را خارج نمایید. به و سیب را به تکه های کوچک و نگینی خرد کنید. حالا باید به را به همراه سیب نگینی شده درون قابلمه ای ریخته و کنار بگذارید. مقداری شکر نیز روی آن بریزید.

طرز تهیه مربای به و سیب خوش طعم و خوش رنگ در خانه

برای اینکه یک مربای آبدار داشته باشید، باید چند ساعتی سیب و به را به همراه شکر قرار دهید تا آب دار شود. بهتر است در این مدت مربا را درون یخچال قرار دهید. حالا قابلمه را از یخچال خارج کرده و روی حرارت بگذارید. ۴ لیوان آب به آن اضافه کرده و بعد از اینکه جوشید، زیر حرارت را خاموش کنید.

حالا زمان دهید تا مربا با استفاده از حرارت ملایم پخته شود. ۲ تا ۴ ساعت برای پخت این مربا زمان کافی است. حالا درب قابلمه را قرار داده و یا از دمکنی استفاده کنید تا مربای شما خوش رنگ تر شود. در لحظات آخر پخت نیز باید مقداری آبلیمو به آن اضافه کرده تا رنگ و عطر بهتری داشته باشد.

زمانی که مربا به غلیظت دلخواه رسید، می توانید آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود. در صورت دلخواه نیز می توانید از چند قطره گلاب و یا وانیل برای خوش عطر کردن این مربا استفاده کنید. افزودن چند تکه چوب دارچین در این مربا نیز فوق العاده می شود و طعم بهتری به مربای شما می دهد.

طرز تهیه مربای به و سیب خوش طعم و خوش رنگ در خانه

شما در این بخش از طرز تهیه مربای به و سیب باید زمان دهید تا مربا کمی خنک شود. در این بخش می توانید، مربا را درون شیشه های مخصوص ریخته و زمان دهید تا هوای ان خارج شود. در ادامه نیز شیشه های مربا را درون یخچال بگذارید. بعد از هر بار استفاده بهتر است تا درب شیشه را به خوبی ببندید.

شما می توانید این مربا را با ترکیبی از چند دانه هل هم تهیه کنید. افزودن چند دانه هل در این مربا موجب شده تا عطر و بوی بهتری هم داشته باشد. این مربا ترکیب فوق العاده ای دارد و برای وعده های غذایی مختلف مناسب است. افزودن مقداری زعفران هم در این مربا موجب شده تا رنگ مربای شما بهتر شود.

این مربای خانگی را با ترکیب فوق العاده ای که در این بخش گفته شد، می توانید تهیه کنید و از آن لذت ببرید. برای نگهداری این مربا در خانه حتما باید درب شیشه را به خوبی ببندید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع مربا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس