راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای کافه


تصور کنید که شما به‌تازگی صاحب یک کافه شده‌اید؛ اولین فاکتوری که در طراحی داخلی آن در نظر می‌گیرید چیست؟ قطعا انتخاب سبک دکوراسیون اولین فاکتوری خواهد بود که به آن توجه می‌کنید. رنگ و طرح مناسب برای دیوار کافه به‌طور مستقیم در تعیین...

تصور کنید که شما به‌تازگی صاحب یک کافه شده‌اید؛ اولین فاکتوری که در طراحی داخلی آن در نظر می‌گیرید چیست؟ قطعا انتخاب سبک دکوراسیون اولین فاکتوری خواهد بود که به آن توجه می‌کنید. رنگ و طرح مناسب برای دیوار کافه به‌طور مستقیم در تعیین سبک کافه تاثیر‌گذار است. طراحی مناسب و جذاب دیوارهای کافه یک مورد مهم در دکوراسیون داخلی کافه محسوب می‌شود که تاثیر بسیاری بر جذب و حفظ مشتری خواهد داشت؛ بنابراین در این مطلب نکاتی را بررسی کرده‌ایم که شاید با دانستن آن‌ها، مسیر راحت‌تری در انتخاب کاغذ دیواری کافه داشته باشید. در ادامه مروری بر انواع سبک دکوراسیون کافی شاپ، انتخاب پالت رنگی برای طراحی دیوار، جنس کاغذ دیواری و تعیین بودجه خواهیم داشت.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای کافه

توجه به سبک دکوراسیون؛ اولین قدم برای انتخاب کاغذ دیواری کافه

برای دیزاین کافی شاپ ابتدا یک سبک طراحی در نظر بگیرید؛ روستیک، گیم، کلاسیک، هنری و موزه از محبوب‌ترین تم‌ها در طراحی داخلی کافه محسوب می‌شوند. بعد از تعیین سبک، مسیر راحت‌تری برای انتخاب پالت رنگی و به دنبال آن نصب کاغذ دیواری مناسب خواهید داشت.

برای مثال انتخاب طرح آجر کاغذی برای دیزاین سبک‌های روستیک و هنری کاربرد دارند؛ همچنین مدل اشکال هندسی روی کاغذهای دیواری، سبکی مدرن برای کافه ایجاد خواهد کرد. تفاوت در سبک کلی کافی شاپ باعث ایجاد اختلاف در قیمت کاغذ دیواری، طرح و رنگ آن نیز می‌شود. از‌این‌رو، آشنایی با سبک مورد‌نظرتان در قدم اول بسیار اهمیت دارد. در ادامه این بخش به بررسی سبک‌های مختلف کافه می‌پردازیم.

تم هنری کافه؛ بدون محدودیت در انتخاب مدل کاغذ دیواری

کافه‌های هنری محدودیتی در استفاده از وسایل دکوری به‌صورت غیرمعمول ندارند و ترندهای طراحی در این سبک جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. ازاین‌رو استفاده از انواع کاغذ دیواری و حتی انواع کاغذ دیواری آشپزخانه و کاغذ دیواری با نوشته‌های فارسی و انگلیسی در تم هنری کافی شاپ نه تنها منعی ندارد؛ بلکه زیبایی بیشتری به محیط می‌بخشد.

استفاده از کاغذ دیواری؛ ضرورتی غیرقابل اجتناب در سبک کلاسیک کافه

برای طراحی کافه‌ها به سبک کلاسیک، از وسایل عتیقه و جزییات شیک و جذاب استفاده کنید. در اجرای بهتر این سبک، استفاده از کاغذ دیواری کلاسیک و کفپوش چوبی را از یاد نبرید. این نوع از محصولات دکوری برای ایجاد فضایی دنج در کافه‌ها تاثیر بسزایی دارد. در کاغذ دیواری‌های کلاسیک معمولا از طیف رنگ‌های گرم استفاده می‌شود که برای کافه‌ها یک گزینه مطلوب به شمار می‌رود.

کاغذ دیواری با طرح گل؛ انتخابی عالی برای کافه با سبک روستیک

کافی شاپ روستیک یک کافه با تم خانه‌های روستایی است. در سبک روستیک از وسایلی مثل گلدان یا ظروف سفالی برای بهبود نحوه اجرای این تم کافه استفاده می‌شود. بهتر است برای دکور کافه‌های روستیک از کاغذ دیواری‌های تداعی‌کننده این سبک مثل کاغذ دیواری آجری و کنفی استفاده کنید. در کنار این کاغذ دیواری‌ها، جنس مبلمان کافه نیز باید متناسب با سبک باشد. به‌همین دلیل، صندلی و مبلمان فلزی و چوبی را جایگزین مبلمان چرمی یا پارچه‌ای کنید.

برای کافه موزه از طرح‌های ساده استفاده کنید

سبک موزه در کافه‌ها به معنی بازسازی المان‌هایی از یک بخش تاریخی است که با استفاده از نورپردازی و دکور دیوار می‌توانیم آن را اجرا کنیم. برای تکمیل این سبک دکوراسیون از وسایل عتیقه یا تابلوهای کلاسیک نیز می‌توان استفاده کرد.

کاغذ دیواری‌هایی با نمای تاریخی یا پوستر کاغذی برای دیزاین دیوارهای کافه موزه استفاده می‌شوند. علاوه‌بر این، استفاده از کاغذ دیواری ساده به‌همراه پوسترهایی با بناهای تاریخی یک گزینه زیبا و متناسب با سبک کافه‌های موزه به شمار می‌روند.

کافه با تم بازی؛ از پوستر بازی‌های محبوب استفاده کنید

یک مزیت مهم کافه‌های امروزی، بازی‌هایی است که به صورت گروهی در آن انجام می‌شود؛ کافه‌هایی با سبک گیم در شهرهایی مثل توکیو طرفداران بسیاری دارد. در این کافه‌ها می‌توان از پوستر دیواری با موضوع بازی‌های معروف استفاده کرد. همچنین طرح‌های انتزاعی و کاغذهایی با اشکال هندسی، انتخاب‌های مطلوبی برای دکوراسیون داخلی کافی شاپ با سبک گیم محسوب می‌شود.

توجه به پالت رنگی کافه؛ ضروری برای انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب پالت رنگی، اولین اقدام مهم برای اجرای دکوراسیون کافی شاپ به شمار می‌رود. استفاده از رنگ‌های قرمز و نارنجی در فضای کافه و به‌ویژه دیوارهای آن به‌وفور دیده می‌شود؛ این دو رنگ باعث افزایش اشتها خواهد شد.

ازاین‌رو در پالت رنگی دکوراسیون داخلی کافی شاپ معمولا استفاده از این دو رنگ در جزییات دیزاین کافه دیده می‌شود. همان‌طور که رنگ‌های مناسب باعث افزایش جذب مشتری به کافی شاپ خواهد شد، استفاده از رنگ‌های نامناسب در کاغذ دیواری برای کافه، تاثیر منفی بر زیبایی و آرامش فضا دارد.

کافی شاپ، محلی دنج برای دورهمی‌هایی دوستانه، کار و صرف وعده‌های غذایی است؛ بنابراین در انتخاب رنگ‌های دیزاین این فضا نباید فقط به اشتهاآور بودن تم رنگی اکتفا کرد. از رنگ‌های آرامش بخش و ملایم هم استفاده کنید. انتخاب رنگ به‌ویژه برای کافه‌هایی که منبع نور طبیعی نداشته یا متراژ پایینی دارند از اهمیت بالاتری برخوردار است. در این صورت، رنگ‌های روشن کمبود منبع نور طبیعی را به‌نحوی جبران می‌کند.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای کافه

کاغذ دیواری برجسته طرح کنفی؛ انتخابی جذاب برای کافه روستیک

در انتخاب طرح کاغذ دیواری برای کافی شاپ به دو نکته متمایز کردن فضا و جذب مشتریان بیشتر دقت کنید. گستردگی استفاده از کاغذ دیواری به شکل‌های متفاوت، باعث افزایش جذابیت کافه شده و فضای آن را باتوجه‌به سبک آن، اختصاصی می‌کند. کاغذ دیواری برجسته از جدیدترین محصولات دکوراسیون کافه محسوب می‌شوند که برای سبک‌های کلاسیک بهترین انتخاب هستند. بااین‌حال کاغذ دیواری‌های تخت برای اکثر سبک‌های طراحی کافی شاپ مناسب‌تر هستند.

توجه به جنس کاغذ دیواری؛ دوام بالای آن را در نظر بگیرید

در خرید کاغذ دیواری برای کافه فقط به طرح و رنگ آن توجه نکنید؛ جنس آن تاثیر چشمگیری بر انتخاب این وسیله دکوری دارد. کافی‌شاپ‌ یک مکان عمومی محسوب می‌شود که در معرض آلودگی‌های بسیاری قرار دارد؛ بنابراین تمیز کردن کاغذ دیواری کافه برای حفظ بهداشت مکان و همچنین زیبایی این فضا اهمیت فراوانی دارد.

از کاغذ دیواری‌های قابل شست‌وشو استفاده کنید که ماندگاری بالایی دارند. معمولا نظافت کاغذهای دیواری در کافی شاپ‌ها با فواصل کوتاهی انجام می‌شود؛ برای اطمینان بیشتر از جنس کاغذ دیواری، از انواع سازگار با محیط زیست استفاده کنید؛ این محصولات معمولا از رشته‌های پنبه و کتان ساخته می‌شوند که جریان هوا را به‌خوبی عبور می‌دهند.

تعیین بودجه؛ عاملی مهم برای خرید کاغذ دیواری کافی شاپ

تجهیز کافه نیاز به سرمایه چشمگیری دارد. به همین دلیل خرید اقتصادی برای دکور بخش‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از دستگاه‌های موردنیاز برای کافی‌شاپ، عمده هزینه به خرید کاغذ دیواری اختصاص داده می‌شود.

با‌این‌حال، کاغذ دیواری در رنج قیمتی مختلفی در دسترس افراد قرار دارد. فروشگاه‌های اینترنتی یا مراکز فروش کاغذ دیواری کافی شاپ همواره تنوع بالای این محصولات را در قیمت‌های مختلف عرضه می‌کنند. با مراجعه به این سایت‌ها می‌توانید بهترین کاغذ دیواری را متناسب با بودجه در نظر گرفته شده تهیه کنید.

متراژ کافه؛ مهم در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری برای کافه

علاوه‌بر سبک کافه و بودجه در نظر گرفته شده برای دکوراسیون آن، باید به متراژ کافی شاپ هم برای تعیین نوع کاغذ دیواری توجه داشته باشید. اگر کافه کوچکی دارید از رنگ‌های روشن برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک بگیرید.

همچنین انتخاب کاغذ دیواری ساده با رنگ سفید برای بلندتر نشان دادن سقف کافه یک انتخاب هوشمندانه است. البته فقط استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون کافه پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است برای افزایش جذابیت فضا از ترکیب رنگ‌های فعال یا گرم کاغذ دیواری برای کافی شاپ نیز بهره ببرید.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای کافه

کاغذ دیواری لینوم فلکس؛ راهکار اجرای بی‌نقص دیزاین کافه

در تعیین کاغذ دیواری برای کافه، باید از جنبه تجاری نیز این محصول را مورد بررسی قرار دهید. فضای کافی شاپ باید همزمان جذاب و آرامش‌بخش باشد و درعین‌حال نواقص فضای کافه را بپوشاند. متراژ پایین کافه، یک فضای دنج و آرام را ایجاد می‌کند. بااین‌حال باید از ترفندهای بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک بگیرید. استفاده از رنگ‌های روشن برای بزرگتر نشان دادن کافی شاپ تاثیر خوبی دارد.

طرح‌های شلوغ با رنگ‌های طیف قرمز، نارنجی و قهوه‌ای برای اجرای دکوراسیون زیبا و درعین‌حال متناسب با کاربرد فضا یک انتخاب مطلوب برای کافی شاپ به شمار می‌رود. به‌طورکلی برای دیزاین کافه با کاغذ دیواری باید موارد متعددی مثل مطابقت با پالت رنگی و بودجه را در نظر بگیرید تا طراحی بی‌نقصی را اجرا کنید.

شاید برای دکوراسیون کافه نیاز به راهنمایی بیشتری برای خرید کاغذ دیواری مناسب داشته باشید. فروشگاه اینترنتی لینوم فلکس برای مشاوره خرید کاغذ دیواری خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. همین‌طور عرضه محصولات متنوع طرح کاغذ دیواری برای کافه یکی دیگر از خدمات لینوم فلکس برای دیزاین کافی شاپ محسوب می‌شود تا طراحی دکوراسیون عالی روی دیوار کافه اجرا کنید. برای بهره‌مندی از این خدمات کافی است نام لینوم فلکس را در اینترنت جستجو کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کره شمالی به گزارش حقوق بشر آمریکا/ یک دسیسه سیاسی بود