طرز تهیه جوجه کباب زرشکی لذیذ و خوش طعم


جوجه کباب زرشکی یک روش متفاوت برای تهیه جوجه کباب است که با استفاده از سس زرشک و مرغ تهیه می شود. می توان از ران مرغ بال و یا حتی سینه مرغ استفاده کرد که بستگی به سلیقه شما دارد.

در پخت جوجه کباب زرشکی تکه های مورد نظر مرغ به مدت چندین ساعت در ظرفی دارای پیاز آبلیمو و ادویه قرار میگیرید تا طعم دار شود و پس از گذشت این مدت با روش های مختلف مانند کبابی کردن و دیگر روش ها تهیه و سرو می گردد. جوجه کباب زرشکی دارای طعمی ترش مزه و بسیار عالی است که بخاطر استفاده از زرشک می باشد. طرز تهیه جوجه کباب زرشکی در این مطلب قرار دارد.

در مطالب قبلی با طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی و جوجه کباب تابه ای آشنا شده اید. حال در این مطلب طرز پخت جوجه کباب زرشکی را می توان مشاهده و تهیه کرد که جوجه کباب با روشی متفاوت تهیه می گردد. برای تزئین می توان از خود زرشک و یا سس آن استفاده کرد.

طرز تهیه جوجه کباب زرشکی لذیذ و خوش طعم

مواد لازم

  • پیاز ۱ عدد
  • سینه مرغ ۲ عدد
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • زرشک ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • پاپریکا به مقدار لازم
  • زنجبیل و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب زرشکی لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه جوجه کباب زرشکی به روشی متفاوت

ابتدا برای تهیه جوجه کباب زرشکی باید رب گوجه فرنگی، زرشک، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زنجبیل به همراه فلفل قرمز درون مخلوط کن بریزید، سپس پوست پیاز را پوست و چهار قاچ کنید و به مخلوط کن بی افزایید و به خوبی مخلوط کنید تا به صورت پوره در بیاید و درون یک کاسه مناسب بریزید.

در ادامه باید به سراغ مرغ ها بروید، برای این منظور سینه مرغ را به صورت تکه های نسبتا یک اندازه خرد کنید و درون همان کاسه مخلوط زرشک و … بریزید و با دست کاملا مخلوط کنید تا مواد به تمامی قسمت های مرغ برود و طعم دار شود. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید.

وقتی ۲ الی ۳ ساعت از گذاشتن جوجه ها در یخچال گذشت آن ها را خارج کنید. به این نکته دقت کنید که مرغ ها هر چقدر بیشتر در سس زرشک بماند طعم دار تر و بهتر می شود. جوجه ها را به ترتیب و منظم سیخ بکشید و درون تابه ای با مقدار روغن به مدت ۶ الی ۸ دقیقه بگذارید. نوش جان.

طرز تهیه جوجه کباب زرشکی لذیذ و خوش طعم

در حین پختن جوجه کبابی ها می توان در کنارشان از گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای استفاده کنید و همراه برنج و نان سرو کنید. برای مشاهده انواع کباب های خوشمزه با دستور و روش های پخت متفاوت بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع کباب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها