سرپرست حجاج ایرانی از عملیات نقل ترددی بازدید کرد


سرپرست حجاج ایرانی از عملیات نقل ترددی بازدید کرد

با آغاز عملیات انتقال زائران ایرانی به صحرای عرفات، سرپرست حجاج ایرانی از عملیات نقل ترددی ستاد مکه مکرمه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، با آغاز عملیات انتقال زائران ایرانی به صحرای عرفات، سرپرست حجاج ایرانی از عملیات نقل ترددی ستاد مکه مکرمه بازدید کرد. در این بازدید که مسئولان دفتر ستاد عملیات مکه، ستاد بحران، حمل و نقل ترددی و چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند حسین موذن مسئول فناوری اطلاعات ستاد مکه درباره سامانه مدیریت برخط عملیات حج امسال توضیحاتی ارائه کرد.


وی گفت: خروج اتوبوس ها از پارکینگ آغاز شده و از بعد ازظهر دوشنبه انتقال زائران اهل تشیع از مکه به عرفات با ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در سه مرحله درحال انجام است و با این روند انتظار می رود تا اوایل بامداد نهم ذی الحجه ادامه یابد و همه زائران برابر قوانین و دستوالعمل زمانبندی تعیین شده اعزام شوند.


مسئول فناوری اطلاعات ستاد مکه اظهار داشت: در این مرحله از عملیات بیش از ۷۰ هزار زائر از هتل های مکه به سرزمین عرفات منتقل خواهند شد و درحال حاضر(ساعت 18 بوقت محلی) بیش از 350 اتوبوس از هتل های خود به سمت عرفات رفته و بتدریج زائران در چادرهای خود مستقر شده اند.


وی گفت: این سامانه، به ستاد مدیریت عملیات حج و کاروان های زائران امکان می دهد بر نحوه تردد اتوبوس ها و انتقال زائران به عرفات نظارت آنلاین داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این بازدید برلزوم اطلاع رسانی به زائران از طریق مدیران کاروان ها در خصوص ساعت خروج از هتل و انتقال به عرفات تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی علاوه بر کمک به آرامش زائران موجب خواهد شد عملیات انتقال کاروان ها بدون ایجاد نگرانی انجام شود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب استفاده از فناوری های نوین و راه اندازی سامانه مدیریت برخط عملیات حج را اقدامی مثبت توصیف کرد و خواستار تقویت و توسعه هرچه بیشتر بنیه علمی سازمان حج و زیارت در این زمینه شد.


وی از دست اندرکاران نقل ترددی خواست این عملیات را به نحوی مدیریت کنند که تعللی در اعزام زائران ایجاد نشود.


برپایه این گزارش سرپرست حجاج ایرانی امشب همراه با دیگر زائران ایرانی راهی عرفات شده و درچادر بعثه مقام معظم رهبری مستقرمی شود.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


متن دعای عکاشه با ترجمه فارسی + فضیلت و خواص خواندن دعای عکاشه