طرز تهیه لاته طلایی مثل یک حرفه ای در خانه


لاته طلایی نوعی نوشیدنی گرم و بسیار مفید است که در مدت زمان کمی و بسیار راحت در خانه تهیه می شود. با دنبال کردن این مطلب می توانید طرز تهیه لاته طلایی و یا زرد را ببنید و به راحتی آن را تهیه کنید.

لاته طلایی یا لته طلایی نوعی نوشیدنی گرم قهوه است که از اسپرسو و شیر بخار داده شده تهیه شده است. لاته طلایی بسیار مناسب برای زمان هایی است که هوا مقداری از قبل سردتر است. لته طلایی با استفاده از مواد اولیه هایی با طبع گرم مانند هل و دارچین تهیه می شود. می توان لاته ها را در منوی کافی شاپ ها مشاهده کرد اما اگر می خواهید این لاته طلایی بسیار خوب را در خانه تهیه نمایید ما در این مطلب طرز تهیه لاته طلایی را قرار داده ایم.

لاته انواع مختلفی مانند لاته دارچین و لاته عسلی دارد که در مطالب قبلی با طرز تهیه آن ها آشنا شده اید. علاوه بر لاته طلایی به این لاته، لاته زردچوبه هم می گویند زیرا با استفاه از زرد چوبه دارای رنگی طلایی رنگ می شود. لاته طلایی دارای نام های دیگری هم از جمله لاته زرد می باشد. زردچوبه خواص بسیار زیاد و مفیدی برای بدن دارد. این نوشیدنی بسیار به رفع خستگی و سردرد کمک می کند که علاوه بر این خواص مفید خواص های دیگری هم دارد. برای تهیه دو یا چند لیوان بیشتر لاته زرد مواد اولیه را دو یا چند برابر کنید.

طرز تهیه لاته طلایی مثل یک حرفه ای در خانه

مواد لازم

  • شیر ۲ لیوان
  • اسپرسو ۱/۴ لیوان
  • فلفل سیاه ۱/۸ قاشق چای خوری
  • پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری
  • زرد چوبه ۱ قاشق چای خوری
  • اسانس وانیل ۱ قاشق چای خوری
  • عسل ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه لاته طلایی با خواص مفید

اسپرسو، شیر، پودر زرد چوبه، پودر دارچین، اسانس وانیل و فلفل سیاه را درون مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. سپس مواد را با استفاده از صافی صاف کنید و درون یک قابلمه کوچک و مناسب بریزید، مواد را بر روی حرارت قرار دهید و با استفاده از قاشق هم بزنید تا جوش بیاید. پس از جوش آمدن عسل و به آن بی افزایید و مخلوط کنید تا یکدست شود. پس از مخلوط کردن یک لیوان و یا فنجان مناسب بردارید و لاته طلایی را درون آن بریزید و با مقداری دارچین روی لاته را تزئین کنید.

طرز تهیه لاته طلایی مثل یک حرفه ای در خانه

برای تزئین لاته طلایی می توان از خرما و مغزیجات هم استفاده کرد به دلیل اینکه این نوشیدنی گرم از گرمیجات تهیه شده باید برای تزئین هم از گرمیجات استفاده کنید. نوشیدنی گرم انواع مختلف و بسیار خوشمزه دارد که می توان با کلیک بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب انواع نوشیدنی های گرم را مشاهده و را تهیه کنید.

منبع : آرگا

برچسب : نوشیدنی گرم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان