طرز تهیه رول عدس گیاهی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی ها


رول عدس گیاهی یکی از بهترین فینگر فود های کم کالری و مفید به شمار می آید که به راحتی و با استفاده از مواد اصلی آن که عدس است و خمیر تهیه می گردد. برای مشاهده و تهیه طرز تهیه این رول عدس مقوی این مطلب را مشاهده کنید.

رول عدس گیاهی یک غذا و یا پیش غذای بسیار مفید و خوشمزه است که بسیار خواص مفیدی دارد. شما می توانید رول عدس را دو بار در هفته تهیه کنید که به دلیل داشتن عدس باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن، درمان دیابت و بدن دارای مقداری زیاد پروتئین می شود. رول عس گیاهی یکی از فینگر فود های مقوی و سالم است. طرز تهیه رول عدس گیاهی در این مطلب قرار گرفته است، این مطلب را دنبال و رول عدس را تهیه کنید.

عدس یکی از مواد غذایی محسوب می شود که معمولا در تمام رژیم های لاغری موجود است. عدس دارای مقداری زیاد پروتئین، ویتامین، فیبر و … است. کالری عدس بسیار کم است و به همین دلیل در برنامه های غذایی رژیمی قرار دارد و اگر ورزشکار هستید قبل از ورزش بدن خود را با رول عدس گیاهی و یا عدس تقویت کنید.

طرز تهیه رول عدس گیاهی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی ها

مواد لازم

  • عدس ۱/۲ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد ۱ و نیم قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۱ پیمانه
  • خمیر یوفکا به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • سیاه دانه یا کنجد به مقدار لازم

طرز تهیه رول عدس گیاهی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی ها

طرز تهیه رول عدس گیاهی به روش مجلسی

ابتدا برای تهیه رول عدس گیاهی، عدس را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و تا حدی که روی آن ها پوشانده شود آب ولرم بریزید. سپس شعله گاز را روشن کنید و بر روی حرارت متوسط تنظیم کنید تا عدس ها به آرامی پخته و نرم شوند و پس از پخته شدن عدس را آبکش کنید و کنار بگذارید.

در ادامه فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا از قبل گرم شود. فلفل دلمه ای و پیاز را خرد کنید و در تابه ای مناسب با مقداری روغن آن را تفت دهید، زمانی که پیاز سبک و شیشه ای رنگ و فلفل دلمه ای تفت داده شد گوجه فرنگی را هم خرد کنید و در همان تابه تفت دهید.

در مرحله سوم عدس های پخته شده را به همراه نمک و فلفل به تابه حاوی پیاز، فلفل دلمه و گوجه فرنگی بی افزایید و دوباره تفت دهید تا به خوبی مخلوط شوند. پس از تفت خوردن و مخلوط شدن مواد رول عدس گیاهی شعله را خاموش کنید و آن را کنار بگذارید تا مقداری خنک شود.

یک کاسه مناسب بردارید و روغن زیتون را به همراه آرد در آن هم بزنید و بعد ورقه های یوفکا را باز کنید با استفاده از لیسک و یا بورس مخصوص مقداری از ترکیب آرد و روغن زیتون را بر روی خمیر یوفکا بزنید. سپس مقداری از مواد رول عدس گیاهی را داخل خمیر یوفکا بگذارید و خمیر را لوله ای بپیچید.

همین کار را برای تمامی مواد رول عدس کنید تا مواد تمام شوند و پس از تمام شدن رول های عدس گیاهی را در سینی فر بچینید. یک کاسه کوچک بردارید ور تخم مرغ و روغن مایع را در آن مخلوط کنید. با استفاده از بورس مخصوص مقداری از ترکیب تخم مرغ و روغن مایع بر روی رول عدس ها بزنید.

طرز تهیه رول عدس گیاهی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی ها

پس از زدن مخلوط تخم مرغ و روغن مقداری سیاه دانه به دلخواه بر روی رول عدس ها بپاشید سینی را ۲۰ الی ۲۵ درون فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمان رول عدس را از فر در بیاورید و با استفاده از سبزیجات و یا حتی اگر علاقمندید از سس تاباسکو تند و خوش طعم استفاده کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود