فواید باورنکردنی روغن دنبه برای پوست


روغن دنبه نوعی چربی حیوانی است که از چربی گوسفند به دست می آید و دارای خواص بی شماری برای پوست است. از این روغن به عنوان مرطوب کننده و آبرسان قوی پوست استفاده می شود که به حفظ نرمی و زیبایی پوست کمک می کند. هم چنین مصرف روغن دنبه در کنار غذا تأثیر زیادی بر شفافیت و درخشندگی پوست می گذارد. استفاده از روغن دنبه بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. به این معنی که با استفاده از این روغن از شر کرم های آبرسان گران قیمت خلاص خواهید شد. بر همین اساس اگر قصد دارید از فواید روغن دنبه برای پوست بیشتر بدانید، توصیه می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

روغن دنبه یک چربی سالم حیوانی است و سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان و اسیدهای ضروری برای پوست می باشد که به راحتی جذب پوست شده و باعث نرمی، طراوات و زیبایی پوست می شود. این روغن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از روغن دنبه با فواید بسیاری برای پوست همراه است و می تواند پوست های زبر، خشن و لک دار را به پوستی ابریشمی و صاف تبدیل کند. در گذشته از این روغن به عنوان آبرسان قوی استفاده می شد. هم چنین استفاده از آن برای افرادی که دچار خشکی شدید پوست یا آفتاب سوختگی شده اند، بسیار مفید است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با فواید روغن دنبه برای پوست بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با فواید روغن دنبه برای پوست

همان طور که می دانید چربی ها و پروتئین ها از مهم ترین عناصر تشکیل دهنده غشاهای سلولی از جمله پوست به شمار می روند. از طرف دیگر وجود چربی ها برای جذب مواد معدنی، ویتامین ها و تأمین انرژی ضروری هستند. در این میان روغن دنبه یک چربی حیوانی سالم است که از چربی های قسمت دم گوسفند تهیه می شود. سال های سال است که مردم از روغن دنبه به منظور مراقبت از پوست و موی خود استفاده می کنند. به جرأت می توان گفت روغن دنبه فواید بی نظیری برای پوست دارد.

در حال حاضر شرکت های تولید کننده لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی از روغن دنبه در تهیه انواع مرطوب کننده، آبرسان، بالم لب، لوسیون، ساخت صابون و دیگر محصولات مراقبت از پوست استفاده می کنند. در ادامه به برخی از مهم ترین فواید روغن دنبه برای پوست اشاره خواهیم کرد:

فواید باورنکردنی روغن دنبه برای پوست

۱. جوانسازی پوست

یکی از مهم ترین فواید روغن دنبه برای پوست، جوانسازی پوست، مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از ایجاد چین و چروک های سطحی پوست است. روغن دنبه سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین ها مانند A، K، D و E است. ویتامین E موجود در روغن دنبه برای جلوگیری از پیری پوست مفید است و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد، از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محفاظت می کند. از سوی دیگر قادر به کاهش آسیب هایی است که از قبل بر روی پوست ایجاد شده اند. مطالعات مختلف نشان داده است ویتامین E موجود در روغن دنبه از تجزیه کلاژن جلوگیری می کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ صورت گرفته است نشان می دهد، دریافت محصولات طبیعی حاوی ویتامین E، از اتصال متقابل پراکسیداسیون لیپید و کلاژن که هر دو با پیری پوست در ارتباط هستند، جلوگیری می کند. در حقیقت جلوگیری از تجزیه کلاژن، راهی فوق العاده جهت کاهش روند پیری پوست است. به همین خاطر در این زمینه روغن دنبه می تواند کمک بسیار زیادی به پوست شما بکند. با مصرف منظم روغن دنبه می توانید پوستی سالم، شاداب و با طراوت داشته باشید.

فواید باورنکردنی روغن دنبه برای پوست

۲. جلوگیری از خشکی پوست

روغن دنبه سرشار از لیپید یا چربی های موجود در پوست است. به همین خاطر می تواند به تأمین رطوبت مورد نیاز پوست خشک کمک کند. لیپیدها به فراوانی در غشای سلول های بدن یافت می شوند. آن ها مسئول رطوبت رسانی به داخل و خارج از بافت های سلولی پوست هستند. لیپیدها می توانند همانند یک سد محافظ در عین حال نفوذپذیر بر روی پوست عمل کنند و از بروز هر گونه عفونت جلوگیری نمایند. مجموع این عوامل به حفظ رطوبت، انعطاف پذیری و ساختار سلولی پوست کمک می کنند.

به جرأت می توان گفت یکی از مهم ترین فواید روغن دنبه برای پوست، سهولت در جذب آن است. این عمل بدون مسدود کردن سلول های سطحی، از خشکی پوست جلوگیری می کند. روغن طبیعی دنبه منافذ پوست را مسدود نمی کند. در نتیجه به هیچ عنوان احساس چربی بر روی پوست خود نخواهید داشت. به همین خاطر نه تنها برای خشکی پوست مفید است، بلکه افرادی که پوست چرب دارند نیز می توانند از فواید بی نظیر روغن دنبه برای پوست بهره مند شوند. از همه مهم تر این که در خشک ترین و سخت ترین روزهای زمستان نیز روغن دنبه می تواند پوست شما را مرطوب و از آن محافظت کند.

فواید باورنکردنی روغن دنبه برای پوست

۳. محافظت در برابر آسیب های پوستی

مطالعات مختلف نشان داده است ویتامین D موجود در روغن دنبه باعث تغییر و تحریک حالت ژن های پپتید ضد میکروبی در پوست انسان می شود. به همین خاطر نقش مهمی در جلوگیری از عفونت های پوستی بر عهده دارد. گذشته از این دنبه گوسفندی که در علف زار می چرد، سرشار از اسید لینولئیک مزدوج یا CLA است. طبق مطالعات صورت گرفته این ماده ارتباط مستقیمی با برخی ژن های مهار کننده سرطان دارد.

۴. کنترل سبوم و جلوگیری از آکنه

اگرچه مدرک خاصی مبنی بر تأثیر مستقیم روغن دنبه در جلوگیری از آکنه های پوستی وجود ندارد، اما خواص مرطوب کنندگی و جذب سریع آن توسط پوست باعث می شود که این ماده بتواند تولید سبوم را تا حد زیادی کنترل کند. گاهی اوقات غدد چربی به خاطر تغییرات آب و هوایی، مصرف برخی محصولات مراقبت از پوست و سایر عوامل خارجی، بیش از حد فعال شده و از کنترل خارج می شوند. در این موارد روغن دنبه برای پوست همانند یک معجزه عمل می کند. چرا که می تواند تعادل پوست را حفظ کرده و التهابات پوستی را تسکین دهد. بدون این که باعث تحریک پوست و انسداد منافذ پوستی شود.

فواید باورنکردنی روغن دنبه برای پوست

روغن دنبه سرشار از اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک و اسید استئاریک است که در لایه خارجی پوست و سبوم وجود دارند. این اسیدها مرطوب کننده، ضد التهاب، نرم کننده و احیاء کننده هستند. اسید اولئیک موجود در روغن دنبه موجب نفوذ مواد مغذی مفید به عمق پوست می شود. اسید استئاریک نیز به ترمیم پوست کمک می کند و انعطاف پذیری پوست را بهبود می بخشد.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان