🦶 تعبیر خواب پا از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف


🦶 تعبیر خواب پا از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف

تعبیر خواب پا 🦶 تعبیر خواب پا با توجه به شرایطی که برای پا اتفاق می افتد، رنگ پا و جای پا تفاسیر و معانی متفاوتی دارد. در این بین معبران بزرگ ایرانی و خارجی تعابیر مختلفی را برای این عضو بدن بیان نموده اند که هرکدام از این تفاسیر شامل...

تعبیر خواب پا 🦶

تعبیر خواب پا با توجه به شرایطی که برای پا اتفاق می افتد، رنگ پا و جای پا تفاسیر و معانی متفاوتی دارد. در این بین معبران بزرگ ایرانی و خارجی تعابیر مختلفی را برای این عضو بدن بیان نموده اند که هرکدام از این تفاسیر شامل نکات و تعابیر متفاوت و قابل تاملی می باشد.

برای مشاهده تعبیر خواب تکمیلی خود با تاروت رنگی همراه شوید.

در زیر می توانید با انتخاب معبر و یا موضوع آن، تعبیر خواب آن را مشاهده کنید:

تعابیر بر اساس معبر

محمد ابن سیرین

اسماعیل ابن اشعث

خالد بن علی العنبری

جابر مغربی

ابراهیم کرمانی

دانیال نبی

منوچهر مطیعی تهرانی

لیلا برایت

لوک اویتنهاو

آنلی بیتون

جی. اچ. میلر

کتاب سرزمین رویاها

کتاب فرهنگ تفسیر رویا

تعابیر بر اساس موضوع

ساق پا

پاشنه پا

کف پا

شکستگی پا

ترک خوردگی پا

رد پا

پا در گل و لای

چوب در پا

قطع کردن پای مرده

پای سفید

پا در شکل عجیب

پای لنگ و چلاق

از کار افتادن پا

سر خوردن پا

از دست دادن پا

از دست دادن پا حیوانات

🦶 تعبیر خواب پا از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف

تعبیر خواب پا بر‌ اساس نظر معبر 👴

از نظر محمد ابن سیرین

اگر در خواب ببینید پاهایتان در میان بند و طنابی گرفتار است، به این معناست که آسیب و زیانی متوجه شما شده و یا اینکه واهمه و ترسی شما را فرا میگیرد. در صورتی که آن بند را از جنس چوب ببینید، تعبیر به خیر و فایده ای است که از شخصی به شما می رسد.

اگر در خواب دیدید که بندی که به دور پا های شما بسته شده بود از جنس ریسمان های آهنی و یا فولادی بود تعبیر به آن است که در احکام دین و یقین قلبی دچار سستی و ضعف شده و فقط تظاهر به مسلمانی دارید. در این میان تبدیل به شخص بخیل و تنگ نظر شده، به طوری که هیچ خیر و منفعتی از شما به کسی نمی رسد.

چنانچه در رویا متوجه شوید در صحن مسجد حضور داشته و بندهایی به پاهای تان بسته شده بود چنین مفهومی دارد که در برپایی نماز محاربه و جنگ با منافقان و مخاصم آن دین خدا و یا هر فعالیت معنوی و دینی بسیار مقاوم و با عزم راسخ رفتار می کنید.

در صورتی که در زندان قرار داشته و بندی به پاهای تان بود، بیانگر مدت طولانی است که برای انجام کار شما زمان لازم است.

اگر در خواب دردی را در پاهای تان احساس کنید، اشاره به شفقت و محبتی است که نسبت به افراد تحت تسلط تان دریغ نموده و همواره آنها را مورد بی احترامی قرار می دهید.

چنانچه شخصی که در واقعیت از جانب حاکم و یا سلطان دارای جایگاه و رتبه ای در مقام اجرایی بوده، در خواب پاهایش را قطع شده ببیند، به این معناست که از پست و مقام خود عزل شده و ثروت و دارایی خود را از دست میدهد.

زمانی که شخص امین، با تقوا و پرهیزگاری در رویا مشاهده کند پاهایش لنگ شده، تعبیر به آن است که بر درجه یقین و ایمان او به خدای بلند مرتبه افزوده می شود. که به این آیه استناد می‌کنیم: وَلَا عَلَى الْاَعْرَجِ حَرَجٌ… _ … (نه برای کور مانعی هست) نه برای لنگ… (نور-۶۱)

همچنین رویای لنگ شدن پا، به معنای خفت و خواری در نزد خویشان و اهل فامیل است. زمانی که پاهای تان را از جنس آهن ببینید به منزله افزایش ثروت و مال و دارایی تان می باشد.

اگر کسی در رویا مشاهده کند پای راستش قطع شده و خونابه زیادی از آن جاریست، اشاره به دل نگرانی و رنجی است که در سوگ یکی از عزیزانش به آن دچار شده و یا اینکه در امور اقتصادی و مالی ضرر و زیان به او می رسد.

در صورتی که شخصی در خواب متوجه شود پاهای قطع شده بسیاری در مکانی مشخص قرار دارد، بیانگر خطرهایی است که در کمین مردم آن منطقه بوده که بمانند زلزله، سیل و بلایای طبیعی نازل می شود.

هنگامی که کسی در خواب مشاهده کند پاشنه پایش دچار جراحت و آسیب شده، دلالت بر فعالیت و یا کاری است که به آن اقدام کرده ولی سرانجام دچار ندامت و پشیمانی می شود.

زمانی که خانومی در رویا ببیند که پای همسرش از دست رفته بود، تعبیر به آن است که احتمالاً شوهرش نسبت به او بدعهدی و بی وفایی نموده و ظلمی را نسبت به او انجام میدهد.

در عین حال متقابلاً اگر مردی چنین خوابی را در مورد همسرش دیده و یا اینکه او را نشسته بر روی ویلچر مشاهده کند، اشاره به راز و اسرار خاصی است که تاکنون همسرش از او پوشیده نگه داشته و از آن مطلع می شود.

اگر در خواب ببینید پا شما از جنس نقره و پاشنه های تان از جنس طلا بود، تعبیر ان دلالت بر مال و ثروت زیادی است که به دست می آورید.

هنگامی که در رویا مشاهده کنید پاهای تان را از دست داده و به وسیله چوب حرکت می کنید، به این معناست که شخص مورد اعتماد و وثوق شما دچار بدعهدی و بی وفایی می شود.

زمانی که پوست پاهایتان را بسیار روشن و شفاف ببینید، بدانید که فعالیت و کارتان به نتیجه خوبی منجر می شود.

چنانچه در رویا خودتان را با تعداد بسیاری پا ببینید، به منزله سفری است که عازم آن شده و اگر از نظر مالی دچار تنگدستی و مضیقه بودید، به مال ثروت بسیاری می رسید.

اگر در خواب ببینید پایتان در میان دامی که پهن شده بود گیر کرده، به معنای فریب و حیله ای است که به آن دچار می شوید، ولی چنانچه متوجه شوید پایتان را از تله درآوردید، مفهومی کاملا عکس آنچه گفته شد دارد.

هنگامی که در رویا ببینید پایتان در گودالی لیز خورد، دلالت بر غفلتی است که موجب میشود دنیا و اموراتش را از دست داده و آخرت خود را به فنا دهبد. یا اینکه در شرایط بدی قرار گرفته و سخن و کلام شخصی اسباب رنجش خاطر شما شود.

از نظر اسماعیل ابن اشعث

زمانی که در خواب ببینید انگشت پایتان دچار ضربه و آسیب شده، به طوری که قدرت حرکت را از شما سلب نمود، به منزله اندوه و پریشانی است که به علت ضرر و زیان در اموالتان به آن دچار شده اید.

از نظر خالد بن علی العنبری

چنانچه در خواب و رویا مشاهده کنید یکی از پا های تان دچار شکستگی شد، تعبیر ان بیانگر ضرر و آسیبی است که از جهت یک مسئله خوشایند و مطلوب به شما می رسد.

از نظر جابر مغربی

زمانی که کسی در خواب مشاهده کند گوشت پاشنه پاهایش را قطع نموده و آن را تغذیه حیوانات وحشی مانند گرگ می کرد، به این معناست که مال و دارایی اش را نثار بدخواهان و دشمنانش می کند.

زمانی که شخصی در خواب متوجه شود پاشنه پای او از جا خارج شده و افتاد، یعنی شغل و حرفه اش را از دست داده و از کار بیکار می شود. بدین ترتیب به فقر و فلاکت میرسد.

هنگامی که رویابین در واقعیت دچار بیماری بوده و در خواب پاهایش را در بند ببیند، تعبیر به شفا یافتن و رسیدن به سلامتی کامل است.‌ولی اگر کسی در میان زندان بندی را بر روی پاهایش ببیند، اشاره به زمان بر بودن فعالیت و اموراتش دارد.

چنانچه کسی در رویا پاهایش را شبیه پای شتر و یا گاو ببیند، بداند که بر قدرت بدنی و مال و اموالش افزوده خواهد شد.

زمانی که پاهایش را کاملا شبیه پای اسب و یا قاطر نظاره کند، به منزله انرژی، توان و جایگاه و منزلتی است که دریافت می کند.

اگر در خواب پایش را همچون پای حیوانات وحشی و خونخوار ببیند، بیانگر مال و یا چیز حرام و نامشروعی است که کسب می‌کند.

خوابی که در آن پاهایش را همچون چنگال پرندگان مشاهده کند، به منزله ارتقا و پیشرفت در کسب و کار بوده و بر بدخواهان و دشمنانش غلبه می یابد.

در صورتی که در خواب میان جنگ و جدالی که با شخصی داشتید، پای او را قطع نمودید، به این معناست که روال زندگانی، کسب و کار و اموراتش از حالت معمول خارج شده و دچار نابسامانی میشود.

از نظر ابراهیم کرمانی

خوابی که در آن هر دو پایتان را ببینید، اشاره به والدین شما داشته و در صورتی که آسیب و یا مشکلی در آن ها مشاهده کنید، دلالت بر نقص و یا کمبودی در امورات پدر و مادرتان است.

اگر در خواب شاهد پا های متعددی برای خودتان باشید، تعبیر به سفری است که به آن خواهید رفت و اگر در تنگنای مالی باشید، به پول زیادی می رسید.

تعبیر دیدن روی پا در خواب دلالت بر جمال و حسن مرد داشته و در عین حال از دستیابی به ثروت و مال کثیر خبر می دهد. همچنین متجلی شدن طاعات عباداتی است که در زندگی انجام داده اید.

زمانی که در رویا متوجه شوید توسط بند و ریسمانی پاهای تان بسته شده، به این معناست که چنانچه قصد سفر دارید مدت زمان بسیاری این سفر به طول انجامیده، به طوری که در آنجا ساکن می شوید. هر اندازه که ریسمان بر دور پا ضخیم تر و قوی تر بود، به همان نسبت زمان ماندگاری شما در سفر طولانی تر می‌شود. همچنین ممکن است معاشرت و رفت و آمدی با انسانی متظاهر و ریاکار برقرار نمایید. در این شرایط هر اندازه که بند دور پا سست و شل تر باشد، مفهوم مناسب‌تری با خود دارد. در صورتی که بند دور پایتان از جنس چوب بود، بدانید که سکونت شما در سفر تنها به دلیل رفتار و عیش و نوش های نامشروع می باشد.

اگر در واقعیت در سفر بودید، یعنی به سلامت به خانه خود مراجعت می کنید. اگر بند از جنس طناب بود، ماندگاری شما در سفر از جهت عمل به دین بوده و یا به علت فایده و خیری است که کسی به شما می رساند.

خوابی که در آن ببینید پای راست تان قطع می شود، بیانگر متارکه و جدایی زوجی است که عاشق و شیفته هم بوده اند.

زمانی که خانمی در رویا متوجه شود پای راست خودش جدا شده، بیانگر فاصله و جدایی از همسرش می باشد. دیدن چنین خوابی برای شخص دیگر، چه شناس بوده و یا در زمره ناشناسان باشد، به این معناست که به شرایط سخت و نامساعدی رسیده و یا یکی از همسایگانی که با او آشنا هستید، دچار گرفتاری می شود.

از نظر دانیال نبی

زمانی که سلطان و حاکمی در رویا مشاهده کند پایش با ریسمان و پابند آهنی در بند شده، به منزله سفری است که از سرزمین تحت سلطه و قلمروش عازم آن گردیده ولی در نیمه راه گرفتار شده و باز نمی گردد.

اگر فرمانده و حاکم در خواب ببیند پاهایش به وسیله زنجیر و طنابی بسته شده است، به منزله سود و فایده ای است که از جانب پیروان مسیحی دریافت می کند. عده‌ای معتقدند دلالت بر سهولت در انجام کار و اموراتش دارد.

اگر فرمانده و صاحب مقامی در خواب هر دو پایش را در بند ببینند، نشان دهنده تکیه زدن بر جایگاه سالاری و حکمرانی است.

در صورتی که در خواب نظاره کنید استخوان پاشنه پا هایتان دچار شکستگی شد، ممکن است تعبیر به از دست دادن فرزند شده و یا به اندوه و پریشانی دچار شوید.

زمانی که در رویا فقط یکی از پاهایتان را شکسته و یا قطع شده ببینید، به مفهوم آن است که نیمی از ثروت و دارایی خود را فنا می کنید. چنانچه این شرایط را برای هر دو پایتان مشاهده کنید، تعبیر به ورشکستگی کامل و از دست دادن همه ثروت و مکنت شما شده و یا اینکه زمان مرگ خودتان فرا رسیده است. عده ای از معبربن این رویا را از رفتن به سفر قلمداد می کنند.

هنگامی که نظاره کنید پایتان لنگ شده و یا آسیبی به آن رسیده بود، به این معناست در مسیری که برای امورات و برنامه های تان طی می کنید، انگیزه و اشتیاق تان را از دست می‌دهید.

چنانچه در خواب پاهای تان را از جنس آهن و یا مسبب ببینید به مفهوم عمر درازی است که از آن بهره مند شده و دارایی و مالتان همیشه مستدام می ماند.

خوابی که در آن متوجه شوید دارای پاهای شیشه ای هستید، تعبیر به آن است که عمرتان دوام چندانی نداشته و زود از دنیا می روید. چرا که شیشه دوام و طول عمر زیادی ندارد.

اگر ببینی پای تو شیشه ای می باشد، یـعـنـی عمر تو کوتاه می باشد (زیرا شیشه پایداری و استحکام ندارد).

از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

از آنجا که مفسرین معتقدند پایداری و کیفیت زندگی مطلوب انسان در دنیا منوط به ثروت، مال و اموالی است که حاصل کرده و از آنها استفاده می کند، لذا پا را تعبیر به مال و اندوخته می کنند و در عین حال با رها مشاهده شده مال و مکنت شخص رویابین در خواب در قالب پاهایش نمودار شده و تصویر می شود.

همانگونه که در تفاسیر محمد بن سیرین اشاره شد زمانی که شخصی در رویا ببیند یک پایش قطع شده به مفهوم از بین رفتن نصفی از اموال و دارایی اش بوده و اگر هر دو پایش را از دست داده یا دچار شکستگی بود، به طوری که توان ایستادن نداشت، همه ثروت و مکنتش را به باد فنا می دهد.

زمانی که کسی در خواب شاهد پاهایی توانمند و قوی برای خودش بود، اگر او در واقعیت شخص متمولی باشد، بداند که بر مال و دارایی اش افزوده می شود و چنانچه مستمند و نیازمند بود، به ثروتی دست می یابد. هنگامی که در خواب پاهایش از جنس فلز بوده و یا اینکه کفش و پوتینی آهنی در پا داشت، اشاره به مال و دارایی داشته به طوری که قدری به مال و ثروت می رسد که آتیه او و فرزندانش تامین شده و تا پایان عمرش در آسودگی خیال به سر می برد.

دیدن خواب و رویایی که در آن پا های شخص به وسیله ریسمانی بسته شده باشد نیز چنین تعبیر و مفهومی دارد.

در صورتی که کسی در خواب مشاهده کند در حین قدم برداشتن پاهای او دچار لرزش شده و یا به داخل چاله ای سر می خورد، تعبیر به بدعهدی و پشت کردن شخصی از اطرافیانش نسبت به او بوده به طوری که در داد و ستد و معامله ای که انجام می دهد مکرو حیله ای به کار بسته و موجب ضرر و زیان برای او می شود.

خوابی که در آن مشاهده کنید در ازای داشتن دو پا صاحب پاهای زیادی هستید، بیانگر سفری است که به آن می روید. اگر در خواب با پاهای تان به زمین لگد زده و یا می کوبید رویای خوبی نبوده چرا که به منزله بروز مسئله ای نگران کننده در زندگی‌ می باشد.

اگر در واقعیت رویا بین پاهای سالمی داشته و هیچ درد و زخمی در آن نباشد ولی در رویا متوجه دردی در آن شود، اشاره به واهمه و ترسی است که نسبت به آینده و اتفاقات آن در دل خود حس میکند.

از نظر لیلا برایت

چنانچه در رویا پاهای تان را در جثه ای بزرگ تر از حد معمول ببینید، تعبیر به آن است که در آینده‌ای نزدیک اقدام به خریداری زمین و یا خانه ای می کنید. دیدن پاهایی نحیف و لاغر در خواب، اشاره به شرایط نامساعد و سختی است که در مقابل تان قرار می گیرد.

خوابی که در آن پاها دچار شکستگی شوند، بیانگر بحران ها و تحولات منفی است که به یکباره به رخ می نماید.

اگر در خواب پاها دچار معلولیت گشته و شخص زمین گیر بود، در صورتی که خواب بیننده شاغل بوده اشاره به حرفه او داشته و از بروز مانع و مسئله‌ای در کسب و کارش خبر میدهد.

زمانی که در خواب نظاره کنید پا هایتان دچار معلولیت شده بود، تعبیر ان به منزله توجه و مراقبت بیشتری از سلامت جسم و امورات زندگی تان است.

از نظر لوک اویتنهاو

خوابی که در آن پا دیده شود، به منزله برخورداری از صحت و سلامت کامل و خوشبختی است.

مشاهده پا در اندازه کوچک اشاره به قرار گرفتن در مضیقه مالی دارد.

اگر در خواب پا را به شکلی که بر آن حراحاتی وارد شده ببینید، بیانگر اندوه و پریشانی میباشد.

از نظر آنلی بیتون

از نظر آنلی بیتون خوابی که در آن شاهد شکستگی استخوان پایتان باشید، تعبیر به ناکامی هایی است که در اداره و کنترل محیط کاری و یا زندگیتان می شوید. اگر در رویا مچ پایتان را در شکل و شمایل خیلی زیبا مشاهده کنید، تعبیر به بهتان و توهینی است که همسرتان به شما می کند.

زمانی که خانمی در خواب از نظاره مچ پایش احساس خوبی داشته باشد، بیانگر نافرجامی در رابطه احساسی و عاشقانه است. چنان چه در رویا مچ پای تپلی که مربوط به یکی از حیوانات بود را تماشا کنید، به این معناست که در واقعیت آرامش و آسودگی خیال همراهتان است.

خانومی که در رویا متوجه لاغری و ظریف بودن مچ پایش شود، بداند که دچار یأس شده و یا به مرضی مبتلا می شود. ولی اگر مچ پایش را به شکل چاق و تپل ببیند به منزله خطری است که اعتبار و حرمت او را تهدید می کند. اگر در خواب پاهای خودتان را نظاره کنید، بیانگر حرمان و یأس در افکار بوده و تابع تصمیم و نظر دیگران می شوید.

خوابی که در آن مشغول شستشو و تمیز کردن پاهای تان باشید، به مفهوم مکر و فریبی است که دیگران نسبت به شما انجام می دهند. زمانی که در رویا دردی را در میان پاهایتان حس کنید، به این معناست که در زندگی خانوادگی برخی اختلافات و مشاجرات کوچک و کم اهمیت میانتان ایجاد میشود.

چنانچه در خواب و رویا متوجه شوید پا هایتان دچار ورم کردگی و سوزش زیاد شده است، تعبیر ان اشاره به فاصله و جدایی است که نسبت به اعضای خانواده تان انجام داده و تغییر و تحولاتی در زندگی شخصی و شغل تان ایجاد می کنید. اگر در خواب پای دیگران را نظاره کنید، اشاره به جانبداری و دفاع از حق و حقوقی است که برای خود قائل شده و در نتیجه در جایگاهی مناسب تر در زندگی قرار می گیرید.

از نظر جی. اچ. میلر

اگر در خواب ببینید پاشنه پایتان دچار آسیب و جراحت شد، نشان دهنده وجود افراد سودجو و حیله گر پیرامون شماست که قصد دارند از شما در جهت منافع خود بیشترین استفاده را کنند.

از نظر کتاب سرزمین رویاها

مچ پای خودتان:

به منزله وجود دوست صمیمی برای شماست که در خفا شما را مورد حمایت و یاری قرار می دهد.

قوزک های زخمی:

تعبیر به مسائل و موانعی است که در زندگی مواجه شده و یا شکست هایی که موجب افت شما شده اند.

قوزک پای شما می شکند:

به معنای درگذشت و پایان عمر شخصی است که رابطه چندانی با او ندارید.

یک زن خواب ببیند که قوزکهایش را به دیگران نشان می دهد:

تعبیر به تحقق آرزوها و اهدافی است که در زندگی دارد.

یک مچ پای زیبا:

اشاره به صحت و سلامت جسمی و نیکبختی و سعادت در زندگی دارد.

مچ پاهای شما کلفت هستند:

دلالت بر داشتن پول و مبالغ زیاد و برخورداری از عزت و اعتبار نزد اطرافیان و جامعه است.

مچ پای شما بسیار قوی است:

بعضی اشخاص تاثیر بسزایی در نیکبختی و سعادت شما خواهند داشت.

مچ پای شما زیبا است:

در هنگام کهنسالی به پول ثروت زیادی می رسید.

مچ پای شما بلند است:

ممکن است آسیب به یکی از فرزندان پسر شما وارد آید.

یک مرد خواب ببیند که مچ پایش شکسته و خون می آید:

احتمالاً در محیطی به دور از اعضای خانواده و خویشاوندان دار فانی را وداع می کند.

یک زن خواب مچ پای یک مرد را ببیند:

این احتمال هست که در روابط او با همسر و فرزندانش خلل و آسیب هایی بروز کند.

مردمان فقیر خواب مچ پاهای زیبا ببیند:

به معنای دولت مندی و مال و ثروت زیاد است.

از نظر کتاب فرهنگ تفسیر رویا

پا:

دیدن پا در رویا تعبیر به بنیاد و اساس زندگی، برقراری تعادل و رعایت خط مشی های مهم می باشد.

پای برهنه:

اگر در خواب پا را در حالت برهنه و بدون جوراب و کفش ببینید، تعبیر عینی در زندگی دارد. چنانچه با پای برهنه به سختی راه می رفتید، اشاره به مسائل و موانعی دارد که در واقعیت با آن مواجه هستید. در نظر داشته باشید در بسیاری از مناطق بودن با پای برهنه را تعبیر به نداری و تنگدستی می کنند.

از دست دادن یک یا هر دو پا:

دیدن چنین رویایی به معنای ضعف و عدم توانمندی در انجام امور و فعالیت ها بوده و یا این که در زندگی دچار عزت نفس پایین شده و در تصمیم گیری و انجام کارها وابسته به شخص دیگری است. در کتاب اونیرو کریتیکن (از اولین کتاب های تفسیر خواب) نداشتن پا دلالت بر بروز مسئله یا مشکلی است که از سفر خواب بیننده جلوگیری به عمل می آورد.

تعبیر خواب پا بر‌ اساس موضوع آن 📋

ساق پا

نگاه کردن ساق پا:

زمانی که در خواب ساق پا کسی را نظاره کنید، تعبیر ان به این معناست که شخصی از اطرافیان به علت مشکلات و چالش هایی که در مراودات خود با دیگران به آن دچار شده، نزد شما آمده و درخواست کمک و همفکری دارد. همچنین ممکن است او در کنترل و رشد برخی از امور کمک شایانی برای شما بنماید.

در صورتی که در خواب ساق پای خودتان دار ببینید دلالت بر موضوعی در زندگی تان است که برای به ثمر رساندن آن تلاش بسیاری انجام داده ایده های و برنامه های زیادی را اجرا کرده اید در این میان به برخی از داده ها و مفروضاتی در خصوص افراد پیرامونتان نیاز دارید. چنانچه محبت و مهربانی خود را نثار دوستان صمیمی تان بنمایید، قطعا موجی از توجه متقابل و حتی بیش از آن به جانب خودتان باز میگردد.

حرکت ساق پا:

اگر در خواب متوجه شوید ساق های پا در جهت های مخالف هم حرکت می کنند، ممکن است نیاز به بازنگری مجدد در خصوص اتفاقات گذشته، شرایطی که هم اکنون در آن به سر برده و برنامه هایی که برای تحقق آن در آینده تلاش می کنید، باشد. دیدن این رویا به لزوم داشتن دقت و هوشیاری بسیار در تصمیمات و عملکردتان داشته، به طوری که کوچکترین اهمال و یا خطایی باعث تغییر مسیر شما می شود.

ساق پا در کویر:

هنگامی که در خواب مشاهده کنید ساق پاهای تان به تنهایی در میان کویر و شن زار قدم میزنند، تعبیر به آن است که مردی در زندگیتان که دارای قدرت و نفوذ بسیاری است پند و اندرزی حکیمانه به شما میدهد. بهتر است عواقب رفتار و اعمال تان را بر عهده بگیرید.

دیدن این رویا همچون پیامی است که توجه شما را به افکار، گفتار و حتی عملکردتان جلب نموده تا در نظر داشته باشید که هر کدام از آنها تاثیر بسیاری بر روند زندگی شما به جای می گذارند.

چرا که با اولویت بندی خواسته ها و اهداف تان مسیر حرکت را برای خود هموار نموده و دسترسی به آن راحت تر می شود.

ساق پای برهنه:

در صورتی که در رویا ساق پایتان را عاری از هر پوشش به صورت برهنه ببینید، بدانید که با داشتن دیدی مثبت و نگاهی امیدوارانه به تحقق اهداف تان دست می یابید. زمانی که متوجه شوید ساق برهنه در رویا متعلق به شخص دیگری بود، تعبیر به آن است که شخصی از اطرافیان داده و اطلاعاتی سرگرم کننده و بسیار جالب به شما ارائه می دهد که با عمل به آنها بر ارتقا و پیشرفت حرفه و شغل تان سرعت می بخشید.

در عین حال این رویا اشاره به دوره‌ای از زندگیتان دارد که سعی دارید آن را به ورطه فراموشی سپرده و توجهی به آن نمی کنید. چنانچه در خواب نظاره کنید ساق پایتان در حالتی از جسم شما جدا شد که درد شدیدی به همراه داشت، ممکن است به منزله از دست دادن موضوع و یا چیزی در واقعیت باشد.

ساق پای مصنوعی:

چنانچه کسی را در خواب که از ساق پا مصنوعی استفاده می کرد ببینید، تعبیر ان به مفهوم وقت مناسبی است که در حرفه و تخصص تان رشد و ارتقا داشته باشید. اگر در خواب اقدام به جدا کردن ساق پا نمایید، به این معناست که در اثر تصمیمات خاصی که در زندگی اتخاذ می کنید، تحولات عمده ای در زندگی بروز می کند.

هنگامی که جایگذاری پای مصنوعی را بر روی پا نظاره گر باشید، دلالت بر موضوع و یا شخصی در زندگی تان است که اشتباه و نادرست عمل نموده و شما کاملاً به آن اشراف دارید.

ساق پای زخمی

چنانچه کسی در خواب لطمه و جراحتی بر ساق پای شما وارد کند، هشداری است که لازم است از خود و داشته های تان در مقابل آدمهای حسود و بدخواه محافظت کنید. از جمله معانی چنین رویایی به منزله راه و شرایط جدیدی است که در زندگی تجربه کرده و لازم است تا در این حیطه مسئولیت پذیری بیشتری از خود داشته باشید، تا شرایط ارتقا و رشد شما فراهم شود.

پاشنه پا

پاشنه زخمی:

جراحات و لطماتی که در رویا به پاشنه پا وارد می شود، نشان دهنده استرس، بیم و نگرانی هایی است که خواب بیننده را در خود غرق کرده و افکار او دچار آشفتگی شده است.

اگر کسی در خواب مشاهده کند به دلیل رفتار و یا حرکتی زخم و جراحتی بر پاشنه پا ایجاد کرده است، تعبیر ان به چالش ها و مسائلی است که در زندگی با آن مواجه می شود.

خوابی که در آن ببینید در اثر زخم و بریدن پاشنه پا خون از آن جاری بود، تعبیر به آن است که مراودات و رفت و آمد های خود را با اهل فامیل و خانواده قطع نموده و هیچ ارتباطی با آنها ندارد.

ترک خوردگی پاشنه:

در عین حال چنانچه شاهد ترک خوردگی های بسیاری بر روی پاشنه های پایش بود، دلالت بر مسائل و موانعی است که به یکباره در مقابل او قد علم می کنند.

کف پا

اگر کسی درخواب شاهد جدا شدن لایه‌هایی از پوست کف پایش بود، به مفهوم عشق و علاقه شدیدی است که نسبت به کسی در قلب خود احساس می‌کند.

زمانی که شخصی در خواب خودش پوست ناحیه کف پا را بکند، به منزله قرار گرفتن در شرایط سختی از رابطه عشقی و رمانتیک دارد.

در عین حال معنای دیگری که برای رویای مذکور بیان می‌شود، تعبیر به سختی و مشکلاتی است که در واقعیت با آن مواجه شده است.

شکستگی پا

کسی که در خواب نظاره کند پایش دچار شکستگی شده است، به منزله اتفاقات سخت و یا آزمون های الهی است که در واقعیت با آن دست و پنجه نرم می کند.

خواب که در آن هر دو پا قطع شده و یا دچار شکستگی بود، تعبیر ان اشاره به سفری است که به آن خواهد رفت.

ترک خوردگی پا

اگر در خواب رویا بین پاهایش را در شکل و شمایل ترک‌خورده ببیند، به منزله چالش ها و ناهمواری هایی است که در امور و برنامه هایش ایجاد میشود.

همچنین مشاهده ترک خوردگی در رویا بر هر قسمتی از پا که وجود داشته باشد، تعبیر به استرس و بیم و امید هایی است که در واقعیت با آن درگیر است.

کسی که در خواب ترک های بیشماری بر پاهایش مشاهده کند، به معنای بد اقبالی و مسائلی است که به طور غیر منتظره در روند برنامه‌های اجرایی بروز کرده و اسباب نگرانی و پریشانی او را ایجاد کرده است.

رد پا

خوابی که در آن رد پا دیده شود، به معنای جایگاه عالی رتبه ای است که خواب بیننده به زودی بر آن تکیه می‌زند. اگر کسی در خواب ردپایی مشاهده کند به این معناست که در آینده ای نزدیک در اثر محقق شدن خواسته ها و آرزوهایش در زندگی به سرور و شادمانی می رسد.

از جمله معانی که برای دیدن رد پا در خواب بیان می شود، اشاره به خاتمه دورانی است که در آن مشکلات و مسائل زیادی بروز کرده و زندگی سختی را برای خواب بیننده ایجاد کرده بود. در عین حال این رویا به منزله مال کثیر و ثروت زیادی است که به زودی عاید خواب بیننده می شود.

پا در گل و لای

اگر کسی در خواب و رویا مشاهده کند پا هایش را در میان گل‌ولای می‌گذارد، تعبیر ان دلالت بر اندوه و ناراحتی هایی است که در زندگی او را پریشان کرده است.

همچنین مفهوم دیگری که برای این رویا متصور است، به منزله همت عالی و اراده قوی است که خواب بیننده جهت دستیابی به اهداف و آرزوهایش از خود نمایان می کند.

برخی از معبربن دیدن چنین رویایی را بیانگر قصور و گناهی می‌دانند که رویابین در واقعیت مرتکب شده و هنوز به آن خاتمه نداده است. بهتر است با احساس پشیمانی به درگاه خداوند بلند مرتبه توبه نماید.

چوب در پا

اگر کسی در خواب مشاهده کند در حال خارج کردن چوب از پاهایش بود، به منزله تلاشی است که او برای حل مشکلات و رفع موانعی در زندگی انجام می دهد.

خوابی که در آن شخص متوجه وجود چوب های زیادی در پاهایش شود، به معنای بحران و چالش سختی است که در زندگی او را پریشان نموده است.

همچنین معنای دیگر درآوردن چوب از پا دلالت بر قروض و دیونی دارد که خواب بیننده آن را پرداخت نموده و به آرامش می‌رسد.

همچنین از جمله مفاهیم دیگری که برای این رویا بیان می شود، تعبیر به تصمیم جدی رویابین برای غلبه بر حرمان و یأسی است که او را در برگرفته و اجازه تلاش و تحرک را از او بوده است.

قطع کردن پای مرده

خوابی که در آن نظاره گر قطع شدن پای شخص متوفی باشید، بسیار ناخوشایند بوده و مفهوم خوبی ندارد و بیانگر مشکلات پیچیده ای است که با آن مواجه می شوید.

زمانی که شخصی در روبا مشاهده کند کسی از آشنایان که در گذشته عمرش به پایان رسیده بود، پای راستش جدا شده و از شدت درد و ناله به سختی خود را به این طرف و آن طرف می کشاند، تعبیر به آن است که ممکن است در زندگی با بحران ها و چالش هایی مواجه شود که به سادگی قابل حل نبوده و شرایط سختی را برای او ایجاد می‌کند. ‌بهتر است در صورتی که عازم سفر هستید از آن صرف نظر نموده و آن را به وقت دیگری موکول کنید.

پای سفید

اگر در خواب پا را به رنگ سفید ببینید، تعبیر نیکی داشته و بیان گر روزی فراخ و وفور نعمتی است که به خواب بیننده عطا می شود.

کسی که در خواب پا را سفید مشاهده کند، چنین مفهومی دارد که به زودی از صفات رذل و و رفتارهای ناپسندی که انجام داده خاتمه می دهد.

زمانی که کسی در خواب پاهای خودش را بسیار سفید و درخشنده ببیند، به منزله رهایی از مسئله و بحرانی است که او آن را در زندگی به دوش میکشد.

همچنین مفهوم دیگر این رویا به رهایی و نجات از شر و مکر انسان شیطان صفتی است که به انحای مختلف در زندگی رویابین رسوخ کرده و اسباب آزار او را ایجاد می کند.

پا در شکل عجیب

خوابی که در آن پا را در شکل و شمایل عجیب و غیرعادی ببینید، به این معناست که اطلاعات و اخباری در خصوص یک رابطه احساسی و عاشقانه در بین مردم و اطرافیان گسترش یافته و همه از آن مطلع می شوند.

پای لنگ و چلاق

زمانی که در خواب پا را به شکل لنگ و چلاق ببینید، تعبیر ان نشان‌دهنده کسالت و بی رمقی احوال شما در همه اوضاع و موقعیت خوب و بد است.

از کار افتادن پا

چنانچه کسی در خواب مشاهده کند پای راست او قادر به حرکت نیست، به معنای خروج از مسیر صحیح و درست در زندگی بوده و اگر پای چپش حرکت نمیکرد، تعبیر به سهل انگاری و غفلتی است که در امور دینی و مذهبی انجام میدهد. در صورتی که متوجه شود هر دو پایش قادر به حرکت نبود، نشان دهنده تلاشی است که در هر موضوع و زمینه ای انجام می دهد نتیجه خوبی در بر ندارد.

سر خوردن پا

زمانی که کسی در خواب ببیند پای راستش در اثر لیز خوردن به چاله ای سر خورد، به معنای خدعه و فریبی است که او را به خود مشغول می‌کند.

از دست دادن پا

هنگامی که در خواب یکی از پاهایش را جدا کنند اگر متمول و ثروتمند بود، در حدود نیمی از دارایی اش را به باد فنا می دهد و چنانچه تنگدست و فقیر بود، ضرر و آسیبی سخت و غیر قابل جبران متحمل می شود.

از دست دادن پا حیوانات

اگر در خواب حیوانی مانند سگ یا گربه را ببینید که پایش را از دست داده بود، تعبیر به آن است که ضرر و آسیب ناچیزی به یکی از آشنایانتان می‌رسد. همچنین این خواب همچون پیامی است که خواب بیننده را نسبت به جریان زندگی و روزهایی که از پی هم می آیند و می گذرند جلب می نماید که حتی لازم است نسبت به دقایق آن هوشیار و آگاهانه رفتار کنید.

همچنین لازم است از شتاب و عجله در جزئیات و کلیات زندگی اجتناب کرده تا بتوانید به قدر کافی از همه مراحل زندگی لذت ببرید. در عین حال ممکن است با مسئله و یا شرایطی مواجه شوید که حتی تصور آن در ذهن شما نمی گنجید. خوابی که در آن یکی از اعضای بدن را از دست بدهید، همچون هشداری است که نسبت به کلام و رفتار خود دقت و وسواس بیشتری خرج دهید.

.chavosh-ads-block { margin-bottom: 10px; display: inline-block; width: 100%; } .chavosh-ads-content { border: 1px solid #3584e4; border-right: 3px solid #3584e4; background-color: white; display: block; border-radius: 10px; padding: 20px 20px 20px 20px; position: relative; } .chavosh-ads-image-holder { max-height: 250px; max-width: 250px; padding-left: 0; padding-right: 25px; position: relative; min-height: 1px; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-image-holder { padding-left: 25px; } .chavosh-ads-content { padding: 3px 20px 10px 20px; } } .chavosh-ads-image-holder a { display: inline-block; position: relative; } .chavosh-ads-image-holder img { max-width: 100%; height: auto; margin: 0; border-radius: 10px; vertical-align: middle; border: 0; } .chavosh-ads-detail { flex: 3; padding-left: 25px; padding-right: 25px; position: relative; min-height: 1px; direction: rtl; } .chavosh-ads-detail a { text-decoration: none; } .chavosh-ads-detail-title { text-align: right; margin: 0 0 7px; font-size: 17px; font-weight: 700; text-transform: none; color: #2d2d2d; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-detail-title { text-align: center; } } .chavosh-ads-detail-des { padding-left: 0; margin-top: 6px; } .chavosh-ads-detail-des p { padding: auto 0; line-height: 2rem; text-align: justify; margin: 0 0 10px; margin-bottom: 17px; font-size: 1rem; } .chavosh-ads-detail-title a { color: #3584e4; text-decoration: none; } .chavosh-ads-detail-title a:hover { text-decoration: underline; } .chavosh-ads-row { display: flex; direction: rtl; margin-left: -25px; margin-right: -25px; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-row { gap: 1rem; flex-direction: column; } } .chavosh-ads-detail-button { text-align: left; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-detail-button { text-align: center; } } .chavosh-ads-detail-button a { font-size: 18px; color: #fff; background-color: #3584e4; border-bottom: 3px solid #2a0632; display: inline-block; padding: 3px 25px; margin-top: 0; border-radius: 4px; text-decoration: none; -webkit-transition: all 0.07s ease; -moz-transition: all 0.07s ease; -o-transition: all 0.07s ease; transition: all 0.07s ease; } @media only screen and (max-width: 770px) { .chavosh-ads-detail { width: unset; } .chavosh-ads-image-holder { max-width: unset; max-height: unset; width: unset; } }

برای کسب درآمد؛ کافیه یکسری قواعدی که ثروتمندان بلد هستن رو تو هم یاد بگیری. اینکه چطوری پول دربیاری و ثروتمند بشی تو جلسه‌ی آموزشی بهت یاد داده شده. بعد ازدیدن این جلسه، زندگیت عوض میشه.

در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
🦶 تعبیر خواب پا از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف 🦶 تعبیر خواب پا از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف 🦶 تعبیر خواب پا از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف 🦶 تعبیر خواب پا از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف
تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!