خواص اسماج مریم گلی و کاربردهای این خوشبو کننده طبیعی


گیاه مریم گلی یکی از اساسی ترین خوشبو کننده های طبیعی به شمار می رود که هم به صورت خشک و هم تازه در ساختار اسماج استفاده می شود. در این مطلب به خواص اسماج مریم گلی می پردازیم.

امروزه به جای استفاده از انواع اسپری خوشبو کننده با فرمولاسیون شیمیایی، افراد زیادی تمایل دارند که از خوشبو کننده های طبیعی استفاده نمایند. یکی این خوشبوکننده های طبیعی اسماج مریم گلی می باشد که در ادامه با خواص اسماج مریم گلی آشنا می شوید.

آشنایی با خواص اسماج مریم گلی

اگر به استفاده از خوشبوکننده های طبیعی به جای خوشبوکننده های شیمیایی علاقمند هستید باید بدانید که امروزه از گیاهان مختلفی این خوشبوکننده ها تولید می شوند. استفاده از گیاهان و مواد طبیعی در ایجاد انواع خوشبو کننده هم کاملا بی ضرر بوده و هم می تواند خواص دارویی داشته باشد.

خواص اسماج مریم گلی و کاربردهای این خوشبو کننده طبیعی

در بین انواع گیاهان، مریم گلی یکی از خوشبوکننده های طبیعی محسوب می شود که به صورت خشک یا تر در ساختار اسماج یا عود دست ساز طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از گیاهان بسیار مطبوع و خوشایند است. در ادامه مطلب قصد داریم در مورد خواص اسماج مریم گلی صحبت کنیم. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

اسماج مریم گلی

اگر تاکنون از اسماج مریم گلی برای خوشبو نمودن محیط منزل یا محل کار استفاده نداشته اید، می توانید در طول این مطلب با خواص این عود دست ساز ارزشمند آشنا شوید. منظور از اسماج دسته ای از گیاهان خوشبو با خواص دارویی است که در کنار هم یک عود دست ساز طبیعی را به وجود می آورند.

خواص اسماج مریم گلی و کاربردهای این خوشبو کننده طبیعی

سوزاندن اسماج و استنشاق رایحه آن به افراد کمک کرده تا از آلزایمر و دیگر بیماری های عصبی رهایی پیدا کنند. همچنین رایحه موجود در این گیاهان سبب پاک سازی و تصفیه هوا می گردد. یکی از معروف ترین و بهترین گیاهان معطر در ساخت عودهای دست ساز، گیاه ارزشمند مریم گلی است.

این گیاه خیلی معطر است و دارای خواص ضد میکروبی می باشد. دود مریم گلی محیط را کاملا پاکسازی نموده و انواع آلودگی های میکروبی، ویروسی و قارچی را از محیط دور می کند.

روش تهیه اسماج مریم گلی

جهت تهیه و ساخت اسماج خوب در منزل باید بتوان گیاهان مورد نظر را خوب به هم بسته و محکم کنید. می توانید اسماج مریم گلی را به صورت خشک تهیه کنید. به این صورت که گیاهان مریم گلی را در اندازه یکسان برش زده و کنار هم قرار دهید. برگ ها و قسمت های از بین رفته آن را نیز جدا نمایید.

خواص اسماج مریم گلی و کاربردهای این خوشبو کننده طبیعی

سپس ساقه های مریم گلی را دسته کرده و با یک حلقه نخ انتهایش را محکم ببندید. بعد دسته مریم گلی را در دست گرفته و تا بالا آن را با نخ در الگوی متقاطع بپیچانید. اگر در ابتدای ساخت این اسماج از گیاه تازه و خشک نشده استفاده شود، بهتر است گیاهان پیچیده شده را در جای خشک و تاریک آویزان تا خشک شوند.

در ضمن اگر برای خشک شدن، گیاهان را آویزان می کنید باید بدانید مدت زمان مورد نیاز برای خشک شدن گیاه مریم گلی و تهیه اسماج حدود یک هفته است.

خواص اسماج مریم گلی و کاربردهای این خوشبو کننده طبیعی

اسماج یک هدیه ارزشمند

اسماج را به علت دارا بودن خواص فراوان یکی از بهترین هدایا برای دوستان نزدیک می دانند. خواص پاک سازی و زدودن انرژی های منفی از یک فضا آن چیزی است که در مقام یک هدیه احساس ارزشمندی به هدیه گیرنده می دهد. اسماج می تواند با از بین بردن انرژی های منفی محیط آرامش ذهنی ایجاد کند.

همچنین از اسماج در درمان سنتی افسردگی و اضطراب استفاده می شود و سبب آرامش اهالی منزل می گردد. ضمنا به خاطر عدم وجود مواد شیمیایی در فرمولاسیون آن، یکی از برترین خوشبو کننده های طبیعی محسوب می شود. همه به خواص خوشبو کننده های عاری از مواد شیمیایی آگاه هستند.

خواص اسماج مریم گلی و کاربردهای این خوشبو کننده طبیعی

از این رو اسماج را می توان هدیه ای ارزشمند برای افرادی دانست که دوستشان دارید و به آرامش خاطرشان اهمیت می دهید.

اسماج مریم گلی چه خاصیت هایی دارد؟

استفاده از عود دست ساز و طبیعی مانند اسماج فقط برای برگزاری مراسم و آیین های مختلف نبوده بلکه می توان از گیاهان خوشبو در پایان یک روز کاری سخت و خسته کننده بهره برد تا شادابی و نشاط را به خود هدیه دهید. روشن نمودن اسماج مریم گلی و استنشاق رایحه مطبوع آن در هنگام استراحت می تواند همه خستگی های یک روز کاری سخت را برطرف کرده و آرامش بخش باشد.

توصیه شده از اسماج مریم گلی در ابتدای روز یا در پایان یک روز استفاده کنید. دقت کنید برای روشن نمودن آن از شعله شمع کمک گرفته و آن را درون ظرف سفالی قرار بدهید. هر اسماج حدود ۱۵-۲۰ مرتبه قابل استفاده می باشد. دود اسماج مریم گلی در هنگام ناراحتی و غمگین بودن می تواند از شدت اندوه شما کاسته و انرژی منفی موجود در فضا را با انرژی مثبت جایگزین نماید.

خواص اسماج مریم گلی و کاربردهای این خوشبو کننده طبیعی

هنگام شروع پروژه های کاری جدید که چندان تمرکز و هیجان ندارید می توانید با روشن کردن اسماج مریم گلی انگیزه و انرژی لازم را برای خود ایجاد کنید. از دیگر خواص اسماج مریم گلی زمان اسباب کشی و ورود به مکانی جدید می باشد. اسماج به پاکسازی محیط از هر آلاینده ای کمک می کند.

از آنجا که اسماج دارای خاصیت پاک کنندگی و از بین برندگی آلودگی هایی مانند میکروب، ویروس، باکتری و انرژی های منفی می باشد. این خاصیت می تواند در هنگام شیوع بیماری های واگیردار مانند سرماخوردگی هم مفید بوده و به پاک سازی محیط کمک موثری نماید.

خواص اسماج مریم گلی و کاربردهای این خوشبو کننده طبیعی

برای پیشگیری از سرماخوردگی می توانید در ساختار اسماج مریم گلی از گیاهان دیگری مانند رزماری و اسطوخودوس نیز استفاده کنید. این گیاهان خواص ضد عفونی کننده داشته و می توانند در این زمینه بسیار مفید بوده و از پخش ویروس ها تا حدود زیادی جلوگیری نمایند.

قابل ذکر است در دوران باستان در قاره امریکا، سوزاندن گیاه مریم گلی و اسماج آن مرسوم بوده است. سوزاندن دسته ای از گیاهان معطر با عنوان اسماج در یک مراسم روحانی و معنوی صورت می گرفت. برای این که این گیاه بتواند سبب آرامش روحی و روانی افراد شود باید طی آداب خاصی سوزانده شود.

خواص اسماج مریم گلی و کاربردهای این خوشبو کننده طبیعی

دقت کنید برای سوزاندن اسماج مریم گلی باید از یک ظرف طبیعی مانند سفال، شیشه یا سرامیک استفاده شود. نقش ظروف در این فرایند جمع آوری خاکستر گیاه مریم گلی می باشد، زیرا وجود خاکستر حاصل از سوزاندن این گیاه پر از انرژی منفی بوده که باید از محل دور شود. همانطور که اشاره شد برای روشن نمودن اسماج از شعله شمع استفاده و توسط بادبزن دود آن را در هوا پخش نمایید.

در صورت تمایل برای آشنایی با خواص مریم گلی و خواص عرق مریم گلی روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!