معضل کانون ریزگردهای داخلی آبادان پیگیری شد


معضل کانون ریزگردهای داخلی آبادان پیگیری شد

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس از پیگیری معضل کانون ریزگردهای داخلی و موضوع لایروبی اروندرود از طریق محیط زیست خوزستان خبر داد.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخیراً جلسه‌ای در اداره کل محیط زیست استان خوزستان داشتم و یکی از مواردی که پیگیری شد، معضل کانون‌های داخلی ریزگردها بود.

وی با اشاره به آلایندگی اروندرود توضیح داد: با توجه به اینکه کارگروه آن در سطح ملی پیگیری و برای برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها شرح وظایفی مشخص شد، آخرین اقدامات اداره کل محیط زیست خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به لزوم آموزش حفاظت از محیط زیست در مدارس خوزستان ادامه داد: طی تفاهم صورت گرفته با سازمان محیط زیست مقرر شده موزه حیات وحش آبادان (تاکسیدرمی) در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.

مولوی با اشاره به حضور فلامینگوهای ایتالیایی در خورهای شهرستان آبادان تاکید کرد: جوجه فلامینگوهایی که در خورهای آبادان متولد شده در همین منطقه نیز حلقه‌گذاری می‌شوند که از اداره کل محیط زیست خوزستان درخواست کردم تا حلقه‌گذاری با نام «آبادان» باشد.

وی افزود: به دلیل موقعیت طبیعی و ساختار متفاوت تالاب بین‌المللی شادگان، این منطقه یکی از زیستگاه مهم حیات وحش و گونه‌های جانوری کشور شناخته شده که خورهای «گوبان» و «گُواریَن» شهرستان آبادان به عنوان یک نقطه اتصال و شاهراه گردشگری این تالاب مورد اهمیت است. این خورها در ۳۰ کیلومتری شهرستان آبادان واقع شده‌اند که از یک سو به تالاب بین‌المللی شادگان و از سوی دیگر به خلیج‌فارس ارتباط دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: انواع مرغابی‌، اردک، لک‌لک، فلامینگو و انواع پرندگان آبزی از مهم‌ترین پرندگان مهاجر به تالاب بین‌المللی شادگان برای زمستان گذاری هستند که خورهای آبادان بخش قابل توجه و توسعه محور آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی