ماسک صورت طالبی چه فوایدی دارد؟ و چطور ماسک طالبی درست کنیم؟


انواع ماسک صورت طالبی را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم و شما می توانید برای هر مشکل پوستی خود از ماسک طالبی به خصوصی استفاده کنید. برای دریافت آگاهی بیش تر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

یکی از ویتامین های بسیار معروف برای ترمیم مشکلات پوستی ویتامین A می باشد. در واقع این ویتامین به همراه ویتامین C می تواند از بروز مشکلات شدید پوستی پیشگیری کرده و به شادابی و جوانی و زیبایی پوست کمک خواهد کرد. در ادامه شما را با ماسک صورت طالبی آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار مفید در این زمینه به شما خواهیم داد.

ماسک صورت طالبی چه فوایدی دارد؟ و چطور ماسک طالبی درست کنیم؟

فواید و انواع ماسک صورت طالبی

ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی در طالبی وجود دارد از این رو این ماسک می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی پوست شما بگذارد و مانع از بروز مشکلات شدید پوستی شود. در ادامه فواید این میوه و ماسک آن را برای پوست بررسی می کنیم و اطلاعاتی بی نظیر در مورد انواع این ماسک ها در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کرده و نتایج خوبی را دریافت نمایید.

آبرسانی پوست

یکی از فوایدی که طالبی برای پوست شما به همراه دارد این است که می تواند منجر به بهبود پوست شما شده و با آبرسانی بهتر می تواند به درخشندگی و سلامت پوست شما کمک نماید. شما می توانید به صورت آبمیوه و هم به صورت ماسک از این میوه پر خاصیت استفاده نمایید.

ترمیم پوست

طالبی سرشار از ویتامین A و ویتامین C می باشد از این رو منجر به بازسازی و ترمیم پوستی خواهد شد. ویتامین A نقش بسیار خوبی در بازسازی مشکلات و زخم های پوستی دارد و ویتامین C منجر به تشکیل بهتر کلاژن ها خواهد شد و از این رو مصرف این میوه درخشندگی پوست را افزایش خواهد داد.

جوانسازی پوست

طالبی سرشار از ویتامین B بوده و نقش بسیار خوبی در بازسازی و جوان تر ساختن پوست و چین و چروک ها با خود به همراه دارد. شما می توانید از طالبی به عنوان ماسک صورت استفاده کرده و وضعیت پوست خود را بهبود بخشید.

ماسک صورت طالبی چه فوایدی دارد؟ و چطور ماسک طالبی درست کنیم؟

پیشگیری از چین و چروک

طالبی سرشار از ویتامین C می باشد و می تواند با میزان آنتی اکسیدانی بالایی که دارد از پوست شما در برابر چین و چروک ها پیشگیری نماید. در واقع استفاده از طالبی می تواند جلوی آسیب های شدیدی که از رادیکال های آزاد وارد می شود را بگیرد.

بهبود اگزما ها

طالبی یکی از میوه های موثر در درمان اگزما می باشد و یک لوسیون بسیار خوب برای این مشکل به شمار می رود. در واقع خوردن این میوه و یا استفاده از آن به صورت ماسک می تواند منجر به بهبود مشکلات پوستی شده و اگزما را بهبود می بخشد.

افزایش خاصیت ارتجاعی

طالبی سرشار از کلاژن می باشد از این رو می تواند به راحتی منجر به ترمیم پوست شده و با افزایش خاصیت ارتجاعی آن می تواند مانع از خشک شدن پوست شود. همانطور که می دانید رسیدن آب به پوست می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی آن داشته باشد از این رو طالبی قدرت آبرسانی بسیار بالایی دارد و می تواند منجر به بهبود پوست شما شده و در نهایت آن را زیبا تر خواهد کرد.

ماسک صورت طالبی چه فوایدی دارد؟ و چطور ماسک طالبی درست کنیم؟

از بین بردن کک و مک ها

از دیگر فواید استفاده از ماسک طالبی این است که به مرور زمان می تواند منجر به از بین رفت کک و مک های پوستتان شده و ان را شاداب تر و سالم تر نشان دهد. در واقع اگر روزی ۱۵ دقیقه آب طالبی را روی پوست خود بزنید و ماساژ دهید بعد از چند روز شاهد کمرنگ تر شدن کک و مک ها خواهید بود.

درمان آفتاب سوختگی

برای از بین بردن آفتاب سوختگی در روز های تابستانی بهترین کار استفاده از آب طالبی می باشد و شما می توانید ان را بر روی پوست سوخته خود بزنید. در واقع این ماسک به شما کمک می کند تا کلاژن سازی سریع تر صورت بگیرد از این رو درمان سریع تر خواهد شد.

مرطوب شدن پوست

اگر پوست شما خشک شده است و مدام دچار پوست ریزی هستید می توانید از ماسک طالبی استفاده کنید زیرا این ماسک ها طبیعی بوده و می تواند میزان مرطوب کنندگی بسیار خوبی را برای شما به همراه داشته باشد و پوست شما به صورت طبیعی آب دریافت می کند.

ماسک صورت طالبی چه فوایدی دارد؟ و چطور ماسک طالبی درست کنیم؟

انواع ماسک های طالبی

ماسک های طالبی دارای انواع بسیار زیادی می باشند و هر کدام از آن ها را می توانید برای مواردی خاص به کار ببرید از این رو در ادامه شما را با انواع ماسک های طالبی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به صورت درست از آن ها استفاده کنید و در نهایت نتیجه بهتری از این ماسک ها دریافت نمایید.

ماسک روشن ساز

از ساده ترین ماسک های طالبی ماسک روشن ساز پوست می باشد و شما می توانید برای پوست خود از آن استفاده کرده و نتیجه ان را به راحتی روی پوست خود مشاهده کنید. برای تهیه این ماسک ابتدا باید زرده تخم مرغ را با یک لیوان آب طالبی ترکیب کنید و این کار را تا جایی که این مواد حالت خمیری به خود بگیرند انجام دهید. ۱۰۰ دقیقه این ماسک را روی پوستتان بگذارید و بعد با آب سرد پوستتان را تمیز کنید. بعد از شستشو پوست خود شاهد زیبا تر شدن و روشند تر شدن پوستتان خواهید بود.

ماسک رفع اگزما

اگزما داروی های زیادی برای درمان دارد ولی یکی از بهترین گزینه های درمان خانگی آن آب طالبی می باشد.و برای درمان این مشکل کافی است آب مقداری از طالبی را بگیرید و روی پوستتان بزنید و در نهایت پوست خود را ماساژ داده و بعد از چند دقیقه با آب سرد پوستتان را بشویید. بعد از چند روز استفاده شاهد بهبود این مشکل در پوست خود خواهید بود.

ماسک صورت طالبی چه فوایدی دارد؟ و چطور ماسک طالبی درست کنیم؟

ماسک رطوبت رسان

برای این که بتوانید رطوبت پوست خود را تضمین کنید می توانید از ماسک طالبی استفاده کنید. برای این کار کافی است تا چند بخش از طالبی را به همراه یک عدد خیار و یک عدد سفیده تخم مرغ در میکسر بریزید و خوب با هم مخلوط نمایید. بعد از این که این مواد با یکدیگر میکس شدند می توانید به عنوان ماسک آن را بر روی پوست خود بزنید و چند دقیقه ای ماساژ داده و بگذارید ۱۵ دقیقه بر روی پوست شما بماند. بعد از این مدت زمان می توانید به راحتی پوست خود را با آب سرد بشویید و با استفاده از یک حوله تمیز آن را خشک کنید. این ماسک می تواند منجر به نرم تر شدن پوست شما شده و منافذ پوستی شما را نیز پاکسازی خواهد کرد.

ماسک جوان ساز

برای این ماسک کافی است تا مقداری آب طالبی را با بلغور دو سر و ماست ترکیب نمایید و بعد آن را روی تمام صورت خود و گردن تان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه ای این ماسک روی پوست شما بماند. می توانید در این مدت زمان پوستتان را به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه پوست خود را با استفاده از آب ولرم بشویید و با استفاده از یک حوله تمیز پوستتان را خشک نمایید. استفاده از این ماسک سه بار در هفته مجاز می باشد و می تواند شما را سریع تر به نتیجه برساند.

ماسک صورت طالبی چه فوایدی دارد؟ و چطور ماسک طالبی درست کنیم؟

حال که با ماسک صورت طالبی و انواع آن آشنا شدید در ادامه می توانید با ماسک خاک رس و ماسک گوجه فرنگی نیز آشنا شوید و اطلاعاتی در این زمینه ها نیز کسب کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)