هواشناسی اصفهان درباره نفوذ توده گردوخاک هشدار نارنجی صادر کرد


هواشناسی اصفهان درباره نفوذ توده گردوخاک هشدار نارنجی صادر کرد

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز درباره ورود توده گردوخاک به استان از عصر امروز و ماندگاری آن طی ۴۸ ساعت پیش رو هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح رنگ نارنجی زمانی صادر می‌شود که وقوع پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

در اطلاعیه هواشناسی اصفهان نسبت به نفوذ توده گردوخاک همراه با وزش باد شدید و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای، کاهش شعاع دید در مناطق شمال شرق، شرق، شمال و نقاطی از مرکز استان از اواخر سه‌شنبه ۱۳ تیرماه تا روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه هشدار داده است.

براساس هشدار هواشناسی باد و گردوخاک ناطق شمال، شرق، مرکز و جنوب استان بویژه مناطقی چون نائین، کبوترآباد، خور و بیابانک، ورزنه، شهرضا، اصفهان، مورچه خورت، کاشان، دولت آباد، فریدون شهر، چوپانان، آران و بیدگل، برزک و زواره را در بر خواهد گرفت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با هشدار نسبت به افزایش شاخص آلودگی هوا در این مناطق و احتمال سقوط درختان کهنسال و شکستن نهال‌ها و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی اصفهان با استان‌های سمنان و یزد توصیه کرده است که گروه‌های آسیب پذیر جامعه مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان طی این مدت از تردد و انجام فعالیت‌های طولانی در فضای باز خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم مستحکم کردن سازه‌های موقت، ایجاد بادگیر و قیم در باغات و مدیریت و محافظت از صنایع حساس در برابر گردوخاک و خودداری از پارک خودرو در زیر درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره تاکید کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!