127 مورد آلودگی محیط زیست در اردبیل شناسایی شده است


127 مورد آلودگی محیط زیست در اردبیل شناسایی شده است

اردبیل- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در ۳ ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۱۲۷ مورد آلودگی زیست محیطی در اردبیل شناسایی و به دستگاه‌های مربوطه معرفی شده است.

هاشم میرزانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری ۲۵ مورد شکار غیرمجاز، زنده‌گیری و شروع به شکار توسط محیط‌بانان استان کشف و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۲۷ مورد آلودگی محیط زیست شامل کشت زیرنایلونی، آتش زدن کاه و کلش، آتش زدن تایر، آلودگی صنایع و برداشت‌های شن و ماسه توسط محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به دستگاه‌های مربوطه معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با ۶۶ محیط‌بان از مناطق تحت مدیریت حفاظت می‌کند که در ۱۵ پاسگاه محیط‌بانی مستقر هستند.

میرزانژاد با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی و یک مسئولیت اجتماعی است، افزود: محیط زیست از نعمات بزرگ خداوند در دست بشر است که حفظ و حراست از آن باید در سرلوحه فعالیت‌های همگانی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ایام فصل تابستان ما موارد متعددی از شکارهای غیرمجاز را شاهدیم که در کنار آسیب به اکوسیستم طبیعی، محیط زیست را نیز به مخاطره می‌اندازد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار امیدواری کرد؛ مردم با رفتار مهربانانه با منابع طبیعی و محیط زیست، زیستگاه‌های حیوانات را بیش از پیش مراقبت کرده و زمینه زندگی جانداران، پرندگان و حیوانات بومی را امن‌تر و برای زندگی سالم آنها مهیاتر کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی