اجرای کامل نظام آمارهای مالی دولت در سال 1402


اجرای کامل نظام آمارهای مالی دولت در سال 1402

با پیگیری های دیوان محاسبات کشور، دستورالعمل نظام آمارهای مالی دولت در سال ۱۴۰۲ در اجرای جزء(۲) بند(ک) تبصره (۲) قانون بودجه در نظام حسابداری بخش عمومی دولت اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دستورالعمل ارائه «وبگاه (کدینگ) استاندارد نظام آمارهای مالی دولت» موضوع جز (۲) بند «ک» تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که توسط خزانه داری کل کشور، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات ابلاغ شده بود، با پیگیری‌های دیوان محاسبات کشور اجرایی شد.

این دستورالعمل با هدف ارائه آمارهای مالی دولت، مدیریت حسابداری و گزارشگری مالی و تقسیمات بودجه‌ای در نظام حسابداری عمومی، قابل رصد بودن مخارج دولتی و ابلاغ مدت اجرای بخش اعتبارات هزینه‌ای اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تأیید نمایندگان دیوان محاسبات کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده است.

بر اساس این دستورالعمل، کلیه واحدهای گزارشگر باید صورت‌های مالی خود را بر اساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و منطبق با نظام حسابداری بخش عمومی تهیه و ارائه کنند.

مطابق این دستورالعمل، کلیه دستگاه‌های اجرایی که به صورت هیأت امنایی اداره می‌شوند در راستای پاسخگویی عمومی و عملیاتی مکلف به ارسال بر خط اطلاعات بودجه تفصیلی خود به سازمان برنامه و بودجه هستند.

همچنین کلیه واحدهای گزارشگر مکلف به ارائه صورت حساب رویدادهای مالی اعم از بودجه‌ای و غیر بودجه‌ای هستند.

گفتنی است کمیته‌ای متشکل از نمایندگان تام الاختیار دیوان محاسبات کشور، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت رصد این دستورالعمل تشکیل شده و با پیگیری‌های مستمر دیوان محاسبات کشور این موضوع اجرایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان