248 میلیون درخت در کشور کاشته شده است


248 میلیون درخت در کشور کاشته شده است

سمنان- مسئول طرح کاشت یک میلیارد درخت منابع طبیعی کشور گفت: تا کنون ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله درخت در قالب طرح مردمی یک میلیارد درخت در کشور کشت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا احمدی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان بیان کرد: ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در کشور تولید شده و اقدامات لازم با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور برای تأمین ۲۵۰ میلیون اصله نهال با نهالستان‌های خصوصی استان‌ها تا پاییز سال جاری در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا آخر مهرماه امسال ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و در نهایت آماده کاشت برای سال جاری شود افزود: مکان اجرای کاشت نهال‌های تولید شده هم مشخص شد و به استان‌ها ابلاغ شده است.

مسئول کاشت یک میلیارد درخت کشور گفت: کمیته علمی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها در حال پیگیری این کار است و تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید.

احمدی اضافه کرد: بعد از اولین بارندگی پاییزه موضوع کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۲ را در دستور کار قرار می‌دهیم.وبا فعال سازی ۱۹۲ نهالستان در کل کشور اکنون تمامی شهرستان‌های کشور به کارگاه فعال تولید نهال تبدیل شده‌اند.

وی یادآور شد: طرح کاشت یک میلیارد درخت نهضتی مردمی است و تمام آحاد مردم در آن سهم دارند که بخش خصوصی می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: تلاش کردیم کارآفرینان، صاحبان صنایع و افرادی همچون متخصصان و دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این طرح حضور داشته باشند.

احمدی در مورد شرایط طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان سمنان هم اظهار کرد: طی چهار سال در مجموع ۱۰ میلیون نهال در استان تولید شود که هر سال دو میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال که استان سمنان تعهد آن است و با توجه به سه نهالستان در شهرستان‌های شاهرود، دامغان و سمنان تاکنون بیش از سه میلیون اصله نهال در حال حاضر با ظرفیت‌های موجود صنایع، شرکت شهرک‌ها و شهرداری تولید شده و از دی ماه این نهال‌ها به بخش خصوصی بین مردم، شرکت شهرک‌ها و شهرداری‌های استان سمنان توزیع می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی