دو ورزش عالی برای ریلکس شدن و آرامش روزانه


ورزش برای ریلکس شدن دارای تاثیر زیادی بر روی سلامت بدن بوده همچنین می توانید به سلامت روح شما نیز کمک کند پس از انجام این تکنیک ها غافل نشوید.

ورزش های مختلفی می تواند به آرامش اعصاب شما کمک کنند. ما قصد داریم تا در این مقاله با مهم ترین ورزش برای ریلکس شدن آشنا شویم. این ورزش ها به شما کمک می کنند تا در طی روز با احساس بهتری کارهای خود را انجام دهید پس همراه ما باشید.

دو ورزش عالی برای ریلکس شدن و آرامش روزانه

انواع ورزش برای ریلکس شدن:

با توجه به اینکه دنیای امروزه پر از استرس و تنش بوده شما باید روش های مختلفی را برای دور شدن از این فضا انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید با ورزش کردن حال و هوای بهتری داشته باشید. چند تکنیک وجود دارد که به شل شدن عضلات و در نتیجه کاهش استرس شما کمک خواهد کرد.

دو ورزش عالی برای ریلکس شدن و آرامش روزانه

تکنیک هایی که در این بخش به آن ها اشاره می شود برخی شامل تکنیک های یوگا نیز هستند. برخی دیگر از این تکنیک ها نیز ورزشی بوده و می تواند به تحرک ماهیچه ها و عضلات شما نیز کمک کند.

رهاسازی ماهیچه ها:

این تکنیک در دو مرحله انجام می شود. در ایت فرایند شما ماهیچه های بدن خود را منقبض کرده و در یک فرایند آن را رهاسازی می کنید. با تمرین های منظم در این زمینه شما انرژی خوبی را به دست می آورید. بهتر است تا رهاسازی را با فرایند تنفس عمیق انجام دهید. این تکنیک درمان خانگی درد ساق پا نیز می باشد.

دو ورزش عالی برای ریلکس شدن و آرامش روزانه

برای این کار باید لباس راحت بپوشید. نفس عمیق کشیده و پای راست را بالا برده و چند ثانیه ای نگه دارید، حالا روی حس فشردگی پاها توجه کنید. ماهیچه پا را به آرامی تا حدی که امکان دارید، منقبض کرده و تا ده بشمارید. حالا به آرامی نفس عمیق کشیده و پا را رها کنید. مجدد چند نفس عمیق کشیده و برای حرکات بعدی اماده شوید.

این حرکات را می توانید به ترتیب روی پای چپ نیز انجام دهید و بعد به سراغ دست ها بروید. برای ورزش دادن دست ها نیز می توانید دست راست را به کمک دست چپ بکشید تا به وسیله یک وزنه متعادل هر دو دست را بالای سر نگه دارید. سر، گردن، مچ ها و … را به همین روش ورزش دهید. استفاده از تمرینات مختلف یوگا در این بین نیز موثر است.

اسکن بدن:

این ورزش برای ریلکس شدن بدن یک نوع فعالیت مدیتیشن بوده و شما با این تکنیک می توانید روی قسمت های مختلفی از بدن تمرکز کنید. تمرین را از پا شروع کرده و به سمت بالا بروید.

دو ورزش عالی برای ریلکس شدن و آرامش روزانه

ابتدا باید به پشت دراز بکشید و پاها را کمی از یکدیگر فاصله دهید. دست را کنار بدن قرار داده و چشم ها را ببندید. نفس عمیق بکشید و توجه را به سمت انگشت پای راست ببرید. حالا حواس خود را به سمت کف پا ببرید. منظور این است که روی هر نقطه بدن تمرکز کرده و تمام انرژی بدن را به صورت انقباض به آن سمت ببرید.

حالا توجه را به سمت دیگر قسمت های بدن نیز ببرید. در این نفس عمیق را فراموش نکنید. شما می توانید از تکنیک های یوگا نیز برای این منظور استفاده کنید. در لینک به معرفی چند تکنیک یوگا پرداخته ایم که می توانید با این تکنیک ها بیشتر آشنا شوید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان