سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی بستری برای فروش تضمینی نفت کشور


سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی بستری برای فروش تضمینی نفت کشور

یک کارشناس انرژی ضمن تاکید بر توسعه پالایشگاه‌های فرا سرزمینی ایران، این اقدام را گامی مثبت برای خنثی سازی تحریم‌های نفتی توصیف کرد.

سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی بستری برای فروش تضمینی نفت کشور

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«حسن مرادی» کارشناس انرژی درباره تصمیم دولت برای ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشور‌های آمریکای لاتین اظهار کرد: کشور‌های حاضر در این قاره از همسویی سیاسی بسیار خوبی با ایران برخوردار هستند و از منظر بین المللی و شرایط تحریمی، شباهت‌های زیادی میان ایران و کشور‌های آمریکای لاتین مانند ونزوئلا وجود دارد.


این کارشناس حوزه انرژی توانایی بالای ایران در تولید فناوری‌ و تجهیزات حوزه انرژی را به عنوان مهمترین عامل موثر در صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های آمریکای جنوبی توصیف کرد و گفت: با ورود ایران به بازار‌های خارجی و سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی، شرایط جدیدی در حوزه دیپلماسی انرژی کشور محقق می‌شود.


وی تصریح کرد: همبستگی سیاسی ایران با کشور‌های آمریکای جنوبی تنها عامل موثر حضور ما در بازار انرژی این کشور‌ها نیست، بلکه در کنار این مورد، این ابزارآلات و فناوری پیشرفته ایرانی هستند که زمینه ساز توسعه همکاری‌های ایران با این کشور‌ها را در بخش نفت و گاز فراهم کرده است.


مرادی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته مقام معظم رهبری همواره حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند و در طول این مدت ایشان تأکید ویژه‌ای بر این موضوع می‌کردند. در حال حاضر بستر برای ادامه پیشرفت‌های این شرکت‌ها آماده بوده، اما باید پروسه ارتباط دهی صنعت و دانشگاه‌ها تکمیل شود و سپس شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه‌ها باشیم.


این کارشناس حوزه انرژی تاکید کرد: ما اکنون در شرایط تحریمی هستیم و به راحتی نمی‌توانیم نفت خود را در بازار‌های جهانی به فروش برسانیم. مطمئناً با تمرکز بر صدور خدمات فنی و مهندسی که تحریم پذیری کمتری دارد، می‌توانیم بازار‌های جدید صادراتی برای نفت خام خود ایجاد کنیم.


وی در پایان متذکر شد: ایران می‌تواند با فعال سازی پالایشگاه‌های نیمه فعال کشور‌های همسو با خودو سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی، تحریم‌های نفتی را خنثی کرده و بستری مطمئن را برای صادرات نفت خود به سایر کشور‌ها ایجاد کند.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک