همایش «30 هزار نفره غدیر قرآنی»؛ رویدادی برای ترویج حفظ قرآن کریم


همایش «30 هزار نفره غدیر قرآنی»؛ رویدادی برای ترویج حفظ قرآن کریم

قائم‌‍مقام معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشارکت این معاونت در برگزاری همایش ۳۰ هزار نفره غدیر قرآنی ویژه بانوان، طی روز‌های ۱۹ و ۲۰ تیرماه خبر داد و گفت: این همایش رویداد خوبی برای ترویج فرهنگ حفظ قرآن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمدمهدی عزیززاده، قائم‌مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: معاونت از جمله حمایت‌کنندگان همایش ۳۰ هزار نفره غدیر قرآنی ویژه بانوان است. این مراسم طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه، ۱۹ و ۲۰ تیرماه از سوی مؤسسه قرآن‌پژوهان تهران در مصلای نمازجمعه دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بانوان با توجه به تحصیلات و رده‌های سنی در قالب گروه‌ها و حلقه‌های آموزشی، تجربه‌ای را در موضوع حفظ قرآن به صورت حضوری خواهند داشت. بانوان متقاضی شرکت در این همایش لزوما نباید حافظ باشند، بلکه می‌توانند با حضور در این همایش علاقه‌مندی به امر حفظ را تجربه کنند.

عزیززاده اضافه کرد: این همایش رویداد قرآنی خوبی برای ترویج حفظ قرآن خواهد بود و این همایش در ترویج سنت حسنه حفظ عمومی قرآن و علاقه‌مند کردن مخاطبان در زمینه حفظ قرآن، گام مؤثری است. از سوی دیگر به دلیل اینکه غدیر، قله تاریخی جهان اسلام و از اتفاقات مهم، تاریخ اسلام است و از مهمترین مناسبت‌های اصلی ما در طول سال است، زمان برگزاری این همایش را طی این بازه زمانی در نظر گرفتیم.

قائم مقام معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بانوان علاقه‌مند به ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه قرآن‌پژوهان به نشانی https://h114.ir مراجعه کنند، تأکید کرد: این همایش تجربه خوب و حرفه‌ا‌ی برای علاقه‌مندان به عرصه حفظ قرآن است تا با حضور در این همایش میزان استعداد و توانایی خود را برای حفظ قرآن محک بزنند.

همایش «30 هزار نفره غدیر قرآنی»؛ رویدادی برای ترویج حفظ قرآن کریم

عزیززاده با تأکید بر اینکه همایش غدیر قرآنی برای چندمین سال است که اجرا شده است، گفت: اما امسال معاونت قرآن و عترت از جمله مشارکت‌کنندگان این همایش است.

وی درباره جزئیات بیشتر این برنامه‌های دو روزه افزود: برنامه‌های جانبی متعددی، چون اجرای همخوانی و سرود و ... دیده شده است، اما سخنرانی و کار‌های غیر متمرکز بر حفظ، انجام نخواهد شد و تمامی برنامه‌های پیرامون امر حفظ چون آشنایی با بهترین روش و شیوه حفظ، شیوه‌های ماندگاری و مرور محفوظات و ... است.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس کاظم صدیقی در آغوش وزیر فرهنگ