طرز تهیه ترشی کنگر خانگی یک چاشنی خوشمزه و خوش طعم


اگر از علاقه مندان به تهیه انواعی از ترشی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه ترشی کنگر خانگی نیز آشنا شوید.

تهیه انواعی ترشی های خانگی یک کار لذت بخش بوده که شما می توانید در این بخش با یک نمونه از دستور تهیه آن آشنا شوید. در این بخش برای علاقه مندان طرز تهیه ترشی کنگر قرار داده شده است که مطالعه می کنید.

برای داشتن انواعی از ترشی های خانگی کافی است تا در آرگا همراه ما باشید. شما می توانید در لینک با طرز تهیه ترشی شیرازی و ترشی بلال آشنا شوید که طعم فوق العاده ای دارند.

طرز تهیه ترشی کنگر خانگی یک چاشنی خوشمزه و خوش طعم

مواد اولیه:

  • کنگر: یک کیلوگرم
  • سرکه: ۴ لیوان
  • هویج: ۴ عدد
  • کرفس: چند شاخه
  • ادویه سیاه دانه و گلپر: هر یک ۱ قاشق مرباخوری
  • زردچوبه: به میزان لازم
  • فلفل سیاه: به میزان لازم
  • سیر: چند حبه

طرز تهیه ترشی کنگر:

ابتدا باید سیر را پوست کنده و خرد نمایید. حالا کرفس ها را بشویید و خرد کرده حال نوبت به کنگرها می رسد و باید آن را نیز بشویید و به خوبی خرد کنید. کنگرها و کرفس های خرد شده و شسته شده را باید به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به همراه سرکه روی حرارت ملایم بگذارید تا درون سرکه بجوشد.

طرز تهیه ترشی کنگر خانگی یک چاشنی خوشمزه و خوش طعم

بعد از اینکه کنگرها مقداری نرم شد، می توانید زیر شعله را خاموش کنید. حالا نوبت به آبکشی می رسد. باید کنگرها را آبکش کنید. بعد از اینکه کنگرها را مقداری آبکشی کردید باید کنار گذاشته و زمان دهید تا کمی خنک شود.

در مرحله بعدی سیرهای تکه شده را به همراه کرفس های خرد شده روی کنگرها ریخته و مقداری ادویه هم به آن بزنید. ادویه ترشی، فلفل، نمک را ترکیب کرده و خوب با یکدیگر مخلوط نمایید. برای اینکه تری ما رنگ بهتری داشته باشد، می توانید مقداری زردچوبه هم اضافه کنید.

تمامی مواد را به خوبی ترکیب کرده و بعد از اینکه ادویه ها به خوبی با مواد ترکیب شد، تمامی مواد را درون شیشه های تمیز شده ریخته و روی آن را مقداری سرکه بریزید. کمی آب جوش خنک شده هم روی ترشی ها ریخته و خوب سطح ترشی را با آب و سرکه بپوشانید. در نهایت نیز چاشنی ترشی را مزه کرده و اگر ادویه آن کم بوده به آن ادویه اضافه کنید.

طرز تهیه ترشی کنگر خانگی یک چاشنی خوشمزه و خوش طعم

حالا در این مرحله از طرز تهیه ترشی کنگر باید زمان دهید تا هوای اضافی موجود در شیشه ها خارج شود. بعد درب شیشه را قرار داده و درون یخچال بگذارید. این ترشی را باید درون یخچال نگهداری کنید. این ترشی را می توانید با ترکیبات دیگری نیز تهیه نمایید. افزودن هویج های نگینی شده نیز در این ترشی فوق العاده می شود.

اگر می خواهید ترشی شما طعمی ملس داشته باشد یا ترشی سرکه کمتر شود، می توانید از چند تکه نبات آب شده درون ترشی استفاده کنید. استفاده از سیاه دانه و زیره نیز می تواند، خاصیت سردی را در ترشی از بین ببرد. این ترشی خوشمزه را با مقداری از سبزیجات معطر نیز می توانید، مزه دار کنید.

در این ترشی حتما باید از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید. در صورتی که از آب جوشیده و سرد شده استفاده نمایید ترشی شما بهتر شده و دیگر له نمی شود و کپک نمی زند. بعد از هر بار استفاده نیز درب ترشی را محکم ببندید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع شور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس