آموزش ساخت کیسه بوکس با وسایل بدون استفاده در خانه


برای ساخت کیسه بوکس روش ها و ایده های زیادی وجود داشته که می توانید در صورت علاقه مندی به این ورزش طبق مهارت و خلاقیتی که دارید با در دسترس داشتن وسایل و ابزاری ساده مدل زیبا و محکمی از آن را بسازید و برای انجام این فعالیت ورزشی در مواقع نیاز استفاده نمایید.

یکی از انواع وسایل ورزشی که معمولا برای ورزش رزمی از آن استفاده می گردد کیسه بوکس می باشد که در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود بوده و این وسیله موجب بالا بردن میزان قدرت و استقامت در ورزشکاران می شود. شما می توانید حتی با تهیه چند ابزار ساده مدل مناسبی از آن را در منزل بسازید و استفاده نمایید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش ساخت کیسه بوکس بپردازیم.

آموزش ساخت کیسه بوکس با وسایل بدون استفاده در خانه

آموزش ساده ساخت کیسه بوکس

کیسه بوکس در واقع یک وسیله کیسه مانند بوده که درون آن از ترکیبات و مواد سخت و مقاوم پر شده تا با ضربه زدن به آن دچار پارگی نشود و میزان قدرت فرد ورزشکار بالا رود. برای ساخت کیسه بوکس در خانه احتیاج به صرف هزینه زیادی ندارید بلکه می توانید طبق یک روش ساده و هر آن چه در اختیار دارید مدل ساده ای از آن را بسازید و برای ورزش کردن استفاده نمایید.

بهتر است بدانید که کیسه بوکس مناسب بایستی قدرت و قابلیت تحمل ضربه های فرد ورزشکار را داشته باشد و در پی ضربات مشت دست و پای ورزشکاران دچار آسیب و پارگی نشود. کار کردن با این ابزار ورزشی ایمنی بالایی دارد بدین معنی که مقدار صدمات ورزشی ناشی از آن کمتر از صدمات دیگر فعالیت های ورزشی می باشد.

آموزش ساخت کیسه بوکس با وسایل بدون استفاده در خانه

در این ورزش تلفیقی از سه آیتم قدرت، سرعت و شدت وجود دارد. در صورتی که به رشته های رزمی علاقه مند می باشید این نوع فعالیت ورزشی بسیار مناسب و مفید می باشد. برای داشتن یک کیسه بوکس خانگی می توانید با انواع لباس های کهنه و لوازم اضافی و دور ریختنی که در اختیار دارید به بهترین شکل این وسیله ورزشی را درست کنید و از هنر دست خود لذت ببرید. در ادامه نحوه درست کردن یک مدل کیسه بوکس ساده را به صورت گام به گام برای یادگیری در اختیارتان قرار داده ایم.

لوازم مورد نیاز

  • شلوار جین کهنه
  • روزنامه
  • ماسه
  • لباس کهنه
  • نخ

مراحل انجام کار

در ابتدا باید پاچه های شلوار جین را از بخش کمی بالاتر از قسمت زانو با کمک قیچی برش بزنید. یکی از شکاف های پاچه شلوار را از قسمت بالا به پایین برش بزنید. این عمل را برای پاچه دیگر نیز انجام دهید و دو عدد پارچه را از نقطه بریده شده با استفاده از نخ و سوزن به همدیگر دوخت بزنید. به این صورت دو عدد پاچه به هم وصل شده و یک پارچه یک قطعه چهار گوشه را شکل می دهد.

آموزش ساخت کیسه بوکس با وسایل بدون استفاده در خانه

اکنون بایستی لباس های کهنه ای که تهیه نموده اید را به نوبت بر روی پارچه جین بگذارید، پس از قرارگیری مرتب پارچه ها بر روی هم دور تا دور آن ها را به پارچه اصلی جین دوخت بزنید. به این صورت پارچه جین به قطعه پارچه های لباس کهنه وصل می شود.

آموزش ساخت کیسه بوکس با وسایل بدون استفاده در خانه

پارچه ها را برگردانده به گونه ای که پارچه جین اصلی به سمت داخل باشد و بعد حاشیه های این پارچه را که در ابتدای کار برش زده بودید و تا این مرحله باز مانده بود را به یکدیگر دوخت بزنید. در این مرحله از ساخت کیسه بوکس یک شکل استوانه ای پارچه ای دارید که با استفاده از یک شلوار کهنه و لباس ساخته شده است.

آموزش ساخت کیسه بوکس با وسایل بدون استفاده در خانه

در گام بعدی دو قطعه پارچه به صورت دایره قرار دهید. چند قطعه روزنامه به همان سایز نیز بگذارید. یک قطعه مقوای ضخیم دایره ای شکل نیز تهیه کنید. اکنون لایه های روزنامه را بر روی هم بگذارید و مقوا را روی آن قرار داده و دوباره بر روی آن چند لایه روزنامه چسب بزنید. روزنامه ها و مقوایی را که به یکدیگر چسب زدید میان دو لایه پارچه دایره ای شکل بگذارید و دو لایه پارچه را به یکدیگر چسب بزنید.

آموزش ساخت کیسه بوکس با وسایل بدون استفاده در خانه

پارچه های دایره ای شکل به هم چسبانده را به یکی از دو سطح مقطع پارچه های استوانه ای دوخت بزنید. استوانه پارچه ای که شکل اصلی کیسه بوکس را درست می کند به صورت وارونه قرار دهید. یک قطعه لوله PVC به میزان طول کیسه بوکس برداشته و آن را درون کیسه بگذارید.

آموزش ساخت کیسه بوکس با وسایل بدون استفاده در خانه

دور تا دور لوله را از روزنامه پر کنید. در این مرحله بایستی درون لوله را مملو از ماسه نمایید. اکنون لوله را از درون بدنه کیسه بوکس خارج کنید. در قسمت حاشیه بالایی کیسه بوکس چهار حلقه با کمک نخ های محکم ایجاد نمایید. دور تا دور لبه را با استفاده از کوک های بزرگ دوخت بزنید تا قادر باشید با کشش نخ آن را ببندید.

آموزش ساخت کیسه بوکس با وسایل بدون استفاده در خانه

به منظور تکمیل شدن مراحل ساخت کیسه بوکس با کشش دو سر نخ می توانید قسمت بالای کیسه بوکس را ببندید. بدین صورت با استفاده از روشی ساده و راحت کیسه بوکس شما آماده شد و مراحل درست کردن آن به اتمام رسید. اکنون می توانید از جایی آویزان نمایید و به انجام این فعالیت ورزشی مشغول شوید.

آموزش ساخت کیسه بوکس با وسایل بدون استفاده در خانه

ضمن سپاس و قدردانی از همراهی شما عزیزان تا پایان این مطلب، در صورت تمایل به یادگیری روش ساخت توپ فوتبال نمدی و کاردستی میز می توانید بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید و با ایده های بیشتری آشنا شده و سازه های دست ساز جالبی بسازید و لذت ببرید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا