با عوارض prp مو آشنا شویم!


در این مطلب شما را با عوارض prp مو آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما می دهیم تا بتوانید با آگاهی بیش تری در این مورد تصمیم گیری کنید.

بعد از این که هر جراحی پزشکی را انجام می دهید دچار یک سری از عارضه هایی خواهید شد و این عارضه ها ممکن است برای هر فردی ایجاد شود و حتی ممکن است فردی آن ها را اصلا تجربه نکند. پی آر پی مو نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و ممکن است عارضه هایی برای شما نیز به همراه داشته باشد. در ادامه شما را با عوارض prp مو آشنا می کنیم.

با عوارض prp مو آشنا شویم!

آشنایی با عوارض prp مو

یکی از روش های درمان ریزش مو ها استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت ها می باشد که به پی آر پی مشهور می باشد و برای افراد مبتلا به ریزش مو با الگوی زنانه و یا مردانه نیز کاربرد دارد و می تواند مانع از تشدید آن ها شده و حتی ریزش مو های شما را قطع خواهد کرد. در این روش پلاسما ها از بدن خودتان گرفته می شود و به پوست سر شما تزریق خواهد شد و این مورد می تواند منجر به رشد بیش تر و تقویت شدید مو ها شود و می توان گفت این روش یکی از روش های کم خطر و غیر تهاجمی برای درمان ریزش مو ها می باشد و بسیار ایمن می باشد ولی با این حال می تواند عارضه هایی را با خود به همراه داشته باشد.

معمولا بیمارانی که از این روش استفاده می کنند باید یک سری انتظاراتی را در مورد عارضه های جانبی شایع این کار همانند درد، خونریزی در بخش تزریق، واکنش های حساسیتی به سایر محصولات و … را داشته باشند. البته این موارد موقتی می باشد و از بین خواهد رفت با این حال ممکن است یک سری از افراد نشانه هایی همانند حالت تهوع، آسیب به عروق خونی را نیز تجربه کنند که این موارد بسیار نادر می باشند و اگر مرکز معتبری را برای این کار انتخاب کنید درصد ابتلا به این عارضه ها به شدت کاهش پیدا می کند. در ادامه شما را با عارضه های این روش آشنا خواهیم کرد.

با عوارض prp مو آشنا شویم!

درد و خونریزی

از عارضه هایی که هر فرد می تواند بعد از این عمل تجربه نماید درد و خونریزی می باشد. در واقع این تزریق ها با سوزن های بسیار ریز می باشد با این حال باید سعی کنید یک کلینیک خوب و قابل اعتماد پیدا کنید و این کار های حساس را در این کلینیک ها انجام دهید. اگر از کلینیک های معتبر در این زمینه استفاده کنید میزان درد و حساسیت شما به حداقل می رسد و قبل از انجام کار برای کاهش درد و میان استرس شما معمولا از پماد های بی حسی در ناحیه سر شما استفاده می شود.

واکنش های حساسیتی

از نظر علمی استفاده از این روش برای افرادی که دارای ریزش مو می باشند بسیار خوب می باشد و می توانید از آن ها استفاده کنید تا رشد مو های شما بهبود یابد. با این حال باز هم امکان دارد یکسری از عارضه هایی برایتان ایجاد شود. از این عارضه ها می توان به واکنش های آلرژیکی اشاره کرد. البته این عارضه هیچ ربطی به پی آر پی مو ندارد با این حال می تواند برای فرد ایجاد ناراحتی بنماید.

عفونت

در حین بهبودی امکان دارد نتوانید مراقبت های لازم را فراهم کنید و دچار یک سری از عفونت ها شوید. نباید بعد از ان درمان از روش های درمانی دیگر استفاده کنید و همین که زخم های پوست شما بهبود یافت زیر نظر متخصص می توانید از سایر روش ها استفاده کنید در غیر این صورت احتمال عفونت در شما افزایش پیدا می کند.

با عوارض prp مو آشنا شویم!

بافت های اسکار

افرادی که برای درمان ریزش مو های خود از پلاسمای غنی تر استفاده می کنند باید این مورد را نیز در نظر بگیرید که امکان ایجاد بافت اسکار در سر آن ها زیاد می باشد. در واقع این بافت ها از عفونت ها ایجاد می شوند و باید حتما برای بهبود زیر نظر متخصص باشید.

سرگیجه و تهوع

این دو مورد از عوارض prp مو می باشند ولی به ندرت ایجاد می شوند و برای هر فردی می تواند بر اساس آستانه دردشان متفاوت باشد. برای مثال اگر فردی در زندگی خود سابقه میگرن داشته باشد امکان بد تر شدن نشانه ها در او وجود دارد.

آسیب دیدن رگ های خونی

بیماران امکان دارد در زمن تزریق متوجه آسیب رسیدن به رگ های خونی سر بشوند و این مورد برای افراد زیادی ایجاد می شود و رگ های خونی به ندرت ممکن است ترمیم شوند و مشکل ایجاد نکنند از این رو برای بهبود این مشکل نیز باید زیر نظر متخصص باشید در غیر این صورت عارضه های دیگری برای شما ایجاد خواهد شد.

با عوارض prp مو آشنا شویم!

آسیب دیدن اعصاب

از مهم ترین این عارضه ها آسیب دیدن اعصاب می باشد. در واقع این مشکل نیز به ندرت رخ می دهد و اگر شما نیز از کلینیک های معتبر در این زمینه استفاده کنید ممکن است اصلا این عارضه را نداشته باشید در غیر این صورت احتمال آسیب دیدگی شما دو چندان خواهد شد.

حال که با عوارض prp مو آشنا شدید در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در مورد عوارض فیلر مو و کاربرد فیلر مو نیز بدست اورید و برای این کار کفی است تا از لینک های داده شده استفاده نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان