شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید


شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

رکنا اقتصادی: وضعیت بورس اوراق بهادار تهران از روز شنبه تا چهارشنبه را در این خبر ببینید.

به گزارش رکنا، اخبار مهم بورسی امروز و یک هفته اخیر را در ادامه بخوانید و بازار بورس تهران را لحظه به لحظه در اینجا کلیک کنید.

سقوط شاخص بورس به سقف فروردین 1402 رسید + نمادها

شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

بازار سهام امروز چهارشنبه 21 تیر ماه 1402 و آخرین روز معاملاتی هفته در ادامه روند معاملات روز گذشته با فشار فروش همراه شد و اغلب سهام ها در محدوده‌ منفی معامله می‌ شوند.

بر این اساس شاخص کل بازار بورس با ریزش 35 هزار و 567 واحدی کانال 2 میلیون 100 هزار واحد را از دست داد و به کانال دو میلیون و 92 هزار واحد رسید.

در ادامه شاخص کل هم وزن نیز با ریزش 16 هزار و 117 واحد در کانال 730 هزار واحد ایستاد.

گفتنی است 3 نماد فولاد، فارس و فملی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بورس و 3 نماد آریا، شگویا و انتخاب بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل فرابورس را داشتند.

همچنین ارزش معاملات خرد بازار سهام تا این لحظه به 2000 میلیارد تومان رسیده است.

قابل ذکر است شاخص کل بورس که پس از تعطیلات نوروز و از 14 فرودین تا 16 اردیبهشت ماه بیش از 400 هزار واحد رشد کرده بود، پس از آن از روز 17 اردیبهشت ماه سقوط شاخص آغاز شد که تا به امروز این روند ادامه دارد و با از دست دادن بیش از 400 هزار واحد به سقف 14 فرودین ماه رسیده است.

سقوط 30 هزار واحدی شاخص کل

بازار سهام چهارمین روز کاری هفته را همانند روز گذشته با فشار عرضه آغاز کرد و در طول معاملات روز جاری همچون روز گذشته دست بالاتر با فروشندگان بود.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی30 هزار و 160 واحدی به 2 میلیون و 128 هزار واحد رسید و در آستانه ی رسیدن به کانال 2 میلیون و 100 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 14 هزار واحدی به ارتفاع 746 هزار واحدی رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «میدکو» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «وسپهر» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کتوسعه»، «فرود» و «دی» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 20 تیر ماه 1402، مبلغ 8 هزار میلیارد 300 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1680 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 44 نماد در محدوده مثبت و 352 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 81 نماد در محدوده مثبت و 229 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

ریزش شاخص بورس همچنان ادامه دارد / این نمادها با افت مواجه شدند

شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

شاخص کل بورس امروز سه شنبه نیز قرمز شد و به نظر می رسد بازار سهام در این هفته حال خوشی ندارد.

بازار سهام چهارمین روز کاری هفته را همانند روزهای اخیر با فشار عرضه آغاز کرد و در طول معاملات روز جاری همچون روز گذشته دست بالاتر با فروشندگان بود.

امروز سه شنبه 20 تیر ماه 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 13 هزار و 20 واحدی به 2 میلیون و 145 هزار واحد رسید و به میانه های کانال 2 میلیون و 100 هزار واحد نزدیک شد.

همچنین شاخص کل هم‌ وزن نیز با ریزشی 5 هزار و 595 واحدی به ارتفاع 755 هزار واحدی رسید.

گفتنی است 7 نماد فملی، فولاد، شپنا، شستا، میدکو، حکشتی و شتران بیشترین تأثیر منفی را در شاخص بورس امروز داشتند.

افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و بلاتکلیفی در این بازار باعث افت نمادهای پتروشیمی شده است.

همچنین افت نمادهای سرمایه ای از جمله سیمان، آهک و فلزات اساسی جزو پرضررترین نمادهای بازار امروز محسوب می شوند.

رکود در بازار املاک و مستغلات از جمله عوامل افت این نمادها محسوب می شود.

همچنین بلاتکلیفی در بازار خودرو، کاهش قیمت ها در بازار از یک سو و اخباری مبنی بر واردات خودروهای نو و کارکرده این بازار را نیز نامشخص کرده است.

ریزش 18هزار واحدی همراه با افت ارزش معاملات

بازار سهام سومین روز کاری هفته را همانند روز گذشته با فشار عرضه آغاز کرد و در طول معاملات روز جاری همچون روز گذشته دست بالاتر با فروشندگان بود.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی17 هزار و 800 واحدی به 2 میلیون و 158 هزار واحد رسید و به میانه های کانال 2 میلیون و100 هزار واحد نزدیک شد. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی9900 واحدی به ارتفاع 760 هزار واحدی رسید.

گفتنی است سه نماد «میدکو»، «وبملت» و «کگل» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «آریا» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «وبملت» و «دانا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کتوسعه»، «دی» و «فرود» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 19 تیر ماه 1402، مبلغ 6 هزار میلیارد 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 810 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 75 نماد در محدوده مثبت و 323 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 135 نماد در محدوده مثبت و 246 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

ادامه افت شاخص بورس در پی ثبات قیمت دلار + نمادها

شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

شاخص کل بورس امروز دوشنبه 19تیر ماه 1402با افت 10 هزار واحدی آغاز به کار کرد و در کانال دو میلیون و 185 هزار واحد قرار گرفت.

بازار سهام در پی روند دو روز گذشته امروز سومین روز کاری هفته را هم با ریزش شاخص آغاز کرد به نحوی که شاخص کل بورس با افت 9 هزار و 29 واحدی در ارتفاع دو میلیون و 167هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز امروز قرمز شد و با افت 5 هزار و 360 واحد در ارتفاع 765 هزار واحد ایستاد.

گفتنی است 7 نماد کگل، شپنا، وبملت، فملی، شپدیس، فولاد و شتران بیشترین تأثیر منفی در شاخص کل بورس گذاشت.

به طور کلی کاهش ارزش معاملات در بازار سرمایه، نشان از ادامه وضعیت رکودی این بازار در روزهای آینده دارد.

به نظر می رسد ثبات قیمت دلار، فضای بازار سرمایه را در رکود فرو برده و فعالان بازار سرمایه چندان تمایلی به خرید سهام ندارند.

دلیل نوسانات بازار سرمایه در روزهای اخیر علاوه بر ثبات قیمت ارز، به دلیل افت محسوس ارزش معاملات است که نشان از خروج سرمایه خرد از بازار سرمایه دارد.

ارزش معاملات در روز های گذشته به مرز 5 هزار میلیارد تومان هم رسید که نشان از رکود سنگین در بازار سرمایه دارد.

در یک ماه گذشته ارزش معاملات از بالای 20 هزار میلیارد تومان به کمتر از 6 هزار میلیارد تومان افت کرده است که حاکی از ریزشی 70 درصدی است.

شاخص کل 18700 واحد افت کرد

بازار سهام دومین روز کاری هفته را با نیم نگاهی به ریزش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، منفی آغاز کرد و در ادامه بر شدت عرضه ها افزوده شد و اکثر سهام بازار در محدوده ی منفی معامله شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 18 هزار و 700 واحدی به 2 میلیون و 176 هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 6600 واحدی به ارتفاع 770 هزار واحدی رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «کگل» و «وغدیر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «هرمز»، «ارفع» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «سصفها» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کتوسعه»، «عالیس» و «زفجر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 18 تیر ماه 1402، مبلغ 6 هزار میلیارد 900 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 280 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 101 نماد در محدوده مثبت و 306 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 102 نماد در محدوده مثبت و 205 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

شاخص کل بورس امروز را با افت 10 هزار واحدی آغاز کرد + نمادها

شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

شاخص کل بورس امروز یکشنبه 18 تیر ماه 1402 با افت 10 هزار واحدی آغاز به کار کرد و در کانال دو میلیون و 185 هزار واحد قرار گرفت.

بازار سهام امروز دومین روز کاری هفته را با ریزش شاخص آغاز کرد به نحوی که شاخص کل بورس با افت 9 هزار و 974 واحدی در ارتفاع دو میلیون و 185هزار واحد قرار گرفت و بار دیگر کانال دو میلیون و 200 هزار واحد را از دست داد.شاخص کل هم وزن نیز امروز قرمز شد و با افت یک هزار و 931 واحد در ارتفاع 775 هزار واحد ایستاد.

گفتنی است 6 نماد فارس، تاپیکو، وغدیر، کگل، شتران و شستا بیشترین تأثیر منفی در شاخص کل بورس و نماد فخور بیشترین اثر منفی را بر بورس گذاشت.

بورس اوراق بهادار امروز تهران

روز گذشته ارزش معاملات خُرد در بازار مبلغ 8 هزار میلیارد بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 200 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار دیروز 146 نماد در محدوده مثبت و 243 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 134 نماد در محدوده مثبت و 170 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

عقب نشینی از کانال 2 میلیون و 200 هزار واحد

بازار سهام اولین روز کاری هفته را کم جان و بی رمق آغاز کرد به نحوی که تقریبا اکثر سهام بازار در محدوده ی صفر تابلو بودند و نوسان خاصی را تجربه نکردند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 7500 واحدی به 2 میلیون و 195 هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی جزئی را تجربه کرد و به ارتفاع 777 هزار واحدی رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «کچاد» و «فولاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خدیزل»، «ارفع» و «حخزر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «وبملت» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کتوسعه»، «نیان» و «عالیس» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 17 تیر ماه 1402، مبلغ 8 هزار میلیارد و تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 200 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 146 نماد در محدوده مثبت و 243 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 134 نماد در محدوده مثبت و 170 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

شاخص کل بورس اولین روز هفته را بی رمق آغاز کرد + نمادها

شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

امروز شنبه 17 تیر ماه 1402 شاخص بورس با رشد نسبی و بسیار کم آغاز به کار کرد و در ارتفاع دو میلیون و 204 هزار واحد قرار گرفت.

بازار سهام امروز اولین روز کاری هفته را کم جان و بی رمق آغاز کرد به نحوی که تقریبا اکثر سهام بازار در محدوده صفر تابلو بودند و نوسان خاصی را تجربه نکردند.

شاخص کل بورس امروز با رشد یک هزار و 431 واحدی در ارتفاع دو میلیون و 204 هزار واحد قرار گرفت. اما شاخص کل هم وزن با رشد 3 هزار و 679 واحد در ارتفاع 779 هزار واحد ایستاد.

گفتنی است 4 نماد فملی، شبندر، شتران و دعبید بیشترین تأثیر مثبت در شاخص کل بورس و 3 نماد کچاد، کگل و فولاد بیشترین اثر منفی را بر بورس گذاشت.

با اعلام خبر توقف مذاکرات میان ایران و آمریکا، برکناری رابرت مالی از سمت نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران، اصرار سه کشور اروپایی –انگلستان، آلمان و فرانسه- و نماینده امریکا در نشست شورای امنیت برای تداوم تحریم‌ های موشکی ایران چشم انداز آینده اقتصاد ایران مبهم شده است. در چنین شرایطی انتظارات فعالان اقتصادی نیز حول کاهش ارزش ریال و رشد تورم شکل می‌گیرد. بنابراین به نظر می‌رسد امروز نیز شاهد خروج سرمایه حقیقی از بورس باشیم.


شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر 10 ساله که همبازی خود را به قتل رساند