وصفی که امام عصر(عج) برای زنان منتظر می‌خواهند


وصفی که امام عصر(عج) برای زنان منتظر می‌خواهند

سبکی که زنان برای زندگی برمی‌گزینند و ارزش‌هایی که به تناسب آنها فکر و عمل می‌کنند، نیز در حرکت جامعه به سوی سعادت یا شقاوت تاثیرگذار است. لذا می‌بینیم امام زمان(عج) در دعا برای آنان حیا و عفت را از خدا مسئلت می‌دارند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن بیست و یکم تیرماه که در تقویم رسمی کشور روز عفاف و حجاب نام گرفته است مروری داریم بر ضرورت رعایت این حکم در سبک زندگی منتظرانه.

نیمی از جامعه ما را زنان و دختران تشکیل می دهند وضعیت آنان بر اوضاع جامعه موثر است. لذا از آنان انتظار می رود که به حجب و حیا و رعایت حجاب و عفاف و پرهیز از اختلاط با مردان و جلوه‌گری در جامعه آراسته باشند. حجاب از احکام قطعی و شرعی اسلام است و آیاتی از قرآن و احادیث بسیار بر آن تأکید دارند و مراعات آن به سلامت اخلاقی و روانی جامعه کمک می کند و رواج بی حجابی و بی عفتی نسلی گناه‌آلود پدید می آورد.

هم زنان باید خود را از نامحرمان بپوشانند و هم مردان نگاه هوس‌آلود به زنان و نوامیس مردم نداشته باشند. این فرمان خدا در قرآن است (نور، ۳۰ و ۳۱)

در دعای امام زمان(عج) معروف به دعای «اللّهم ارزقنا توفیق الطّاعة» می خوانیم: «وَ عَلَى النِّسَاءِ بِالْحَیَاءِ وَ الْعِفَّة» یعنی به زنان شرم و عفت عنایت کن. باید توجه داشت سبکی که زنان برای زندگی برمی‌گزینند و ارزش هایی که به تناسب آنها فکر و عمل می کنند، نیز در حرکت جامعه به سوی سعادت یا شقاوت تاثیرگذار است. در این میان زنان برای آنکه نقش مادری و همسری را در جامعه به درستی ایفا کنند باید به سلاح هایی مجهز شوند که از مهمترین آنها «حیا و عفاف» است.

آیت الله العظمی جوادی آملی در کتاب «امام مهدی(عج)؛ موجود موعود» و در شرح این فراز از دعای «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ...» می نویسد: «زن ها بخشی مهم از جامعه اسلامی اند از آن رو که سهمی درخور از آرامش و امنیت روانی جامعه وامدار نقش بی نظیر زنان است؛ نیز صلاح نسل امروز و سداد نسل فردا در گرو صلاح و سداد آنها است. آفت بزرگی که می تواند مانع کارکرد اساسی و ثمربخش این بخش از اجتماع شود و آنان را که قادرند عامل سعادت فرد و جامعه باشند به ابزار انحطاط خویش و جامعه شان بدل کند، همانا فقدان صفت هایی است که امام عصر (عج) آنها را بایسته زنان امّت مهدوی می داند و آراستگی به آن صفات را از درگاه عزّ ربوبی برایشان درخواست می کند.

زنان باید بدانند وقتی حریم عفاف را مراعات و حجاب خود را رعایت نمی کنند جوانان را به دنبال گناه می کِشند. اما افراد باحجاب در دژ و حصار عفاف و حیا و حجاب، مصون از تعرض نگاه های هوس‌آلودند. اینکه حضرت فاطمه(س) در پاسخ سوال پیامبر(ص) که پرسیدند: چه چیز برای زن بهتر است، فرمودند: «نه مردی را ببیند و نه مردی او را ببیند» (بحارالانوار، ج۱۳، ص۳۷۴) تأکیدی بر حاکمیت حیا و عفاف بر روابط زن و مرد است.

لذا از بانوانی که چشم انتظار آمدن امام زمان(عج) هستند توقع می رود الگوی نجابت و حیا و پاکی باشند به ویژه آنکه در دولت موعود امام عصر(عج) نیز حجاب اسلامی حاکم است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان