تمام تلاش ماجلوگیری ازخام فروشی است/پرچمدار دفاع ازحقوق بشر هستیم


تمام تلاش ماجلوگیری ازخام فروشی است/پرچمدار دفاع ازحقوق بشر هستیم

رئیس جمهور در نشست مشترک با همتای اوگاندایی خود گفت: در جمهوری اسلامی ایران معتقدیم ما پرچمدار دفاع از حقوق بشر هستیم و مدعی هستیم آنها حقوق انسان‌ها را ضایع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک با همتای اوگاندایی خود، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کشورهای آفریقایی به ویژه کشور دوست اوگاندا روابط خوبی برقرار شد و روز به روز گسترش پیدا کرد.

رئیس‌جمهور، اولویت سیاست خارجی دولت مردمی را ارتباط با قاره آفریقا و به خصوص اوگاندا دانست و گفت: سطح روابط در حوزه‌های مختلف می‌تواند گسترش پیدا کند.

رئیسی افزود: غرب و استکبار دوست دارد کشورها نفت و مواد اولیه خام را صادر کنند و این مواد خام را خودشان به ارزش افزوده تبدیل کنند بنابراین تمام تلاش ما در ایران جلوگیری از خام فروشی است.

رئیس‌جمهور، انقلاب اسلامی و جنبش مردمی اوگاندا را دارای ماهیت ضداستکباری دانست و افزود: حادثه دردناک کشته شدن ۴۰ دانش آموز در غرب اوگاندا محصول افراطی گرایی تروریسم بود. به نظر ما موضع اوگاندا در قبال تروریسم قابل تجلیل است.

وی در ادامه با بیان اینکه استعمار غرب از حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر کشورهای مستقل استفاده می‌کند، گفت: در جمهوری اسلامی ایران معتقدیم ما پرچمدار دفاع از حقوق بشر هستیم و مدعی هستیم آنها حقوق انسان‌ها را ضایع می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز دفتر فناوری در اوگاندا آغاز به کار می‌کند و محصولات دانش‌بنیان ایران به نمایش گذاشته می‌شود و از این طریق می‌توانیم همکاری‌های علمی را با اوگاندا افزایش دهیم.

در ادامه «یووری موسونی» رئیس جمهور اوگاندا با بیان اینکه ایران دارای تجارب خوبی است که اوگاندا این تجارب را ندارد، گفت: چند سال پیش ذخایر نفت و گاز ما کشف شد. با کارشناسان مشورت کردیم و گفتند نباید پالایشگاه ایجاد کنید زیرا هیچ سودی ندارد. پرسیدم اگر پالایشگاه سودی ندارد چرا ایران و سایر کشورها پالایشگاه دارند؟ در سفر به ایران فهمیدم که باید پالایشگاه خودمان را بسازیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!