پیر گسلی بابت عدم جریمه لنس استرول نیازمند توضیح است


فرمول یک ایران – پیر گسلی راننده فرانسوی تیم فرمول یک آلپین اعتراف کرد که از تصمیم داوران برای عدم جریمه لنس استرول در مسابقه فرمول یک بریتانیا بسیار گیج شده است. در پایان دور اول پس از شروع مجدد خودروی ایمنی در نیمه دوم مسابقه، استرول در شعاع...

فرمول یک ایران – پیر گسلی راننده فرانسوی تیم فرمول یک آلپین اعتراف کرد که از تصمیم داوران برای عدم جریمه لنس استرول در مسابقه فرمول یک بریتانیا بسیار گیج شده است.

در پایان دور اول پس از شروع مجدد خودروی ایمنی در نیمه دوم مسابقه، استرول در شعاع خارجی پیچ استو به گسلی حمله کرد، پیر که فضای کمی را برای لنس باقی گذاشته بود سبب شد که راننده استون مارتین برای تکمیل سبقت از محدوده قانونی پیست خارج شود.

دور راننده استون مارتین حذف و یک پرچم سیاه و سفید دریافت کرد اما موقعیت به دست آورده خودش را از دست نداد و به گسلی پس نداد که موجب عصبانیت این راننده شد.

گسلی گفت:

من آخر هفته اتریش 15 ثانیه برای محدودیت های پیست جریمه گرفتم، اکنون موقعیتی را امروز برای کسی که از پیست خارج می شود از دست می دهم و هیچ اتفاقی هم نمی افتد.

در فرمول 2، ویکتور مارتینز پیشتاز بود و دقیقاً برای همین موضوع پنج ثانیه پنالتی گرفت (زیر 0:13).

من فقط با آنچه که در حال حاضر در حال وقوع است بسیار سردرگم شده ام.

فیا به ما یاد داده است که اینگونه مسابقه دهیم.

من در موقعیت های مختلف بهای آن را پرداخته ام. این نداشتن ثبات عادلانه نیست.

حالا در مسابقه بعدی من فرض می کنم که خروج از مسیر قانونی مسابقه برای سبقت گرفتن از یک نفر مجاز است ولی ناگهان با یک جریمه پنج ثانیه ای روبرو می شوید.

قادر به درک این موضوع نیستم و به نظر منصفانه نیست.

این موضوع یک چیز سیاه و سفید است. شما یا در مسیر قانونی هستید یا خارج از آن.

اگر از مسیر قانونی مسابقه خارج شده اید و به سبب آن امتیاز کسب می کنید، این یک جریمه پنج ثانیه ای است یا باید موقعیت را پس دهید.

در غیاب توضیح واضح از مقامات، ناراحتی گسلی کاملاً موجه به نظر می رسد.

این واقعیت که لنس استرول پس از این سبقت دورش حذف شد و یک پرچم هشدار سیاه و سفید دریافت کرد، نشان می‌دهد که واحد کنترل مسابقه تصور می‌کرد که او محدودیت‌های قانونی پیست را نقض کرده است.

این اقدام در حالی انجام شود که به او اجازه می دهد رده به دست آورده را حفظ کند. این موضوع نشان می دهد که مقامات تصمیم گرفتند “بله شما قوانین را زیر پا گذاشتید اما می توانید مزیتی را که به دست آورده اید حفظ کنید”.

شاید موقعیت گسلی هم یک عامل تحریک کننده بود. اما اگر تصور می شد که او استرول را مجبور به ترک حد قانونی پیست کرده است، پس چرا استرول برای آن اخطار دریافت کرد؟

گسلی گفت که به دنبال گفتگو با فیا برای یافتن پاسخ‌هایی مرتبط به این موضوع خواهد بود:

این مسئله باید کاملا شفاف سازی شود. ما با سرعت 350 کیلومتر در ساعت مسابقه می دهیم. هفته گذشته برای چیزهایی که احساس می‌کردیم اخطار را به درستی دریافت نمی‌کنیم جریمه شدیم. در وضعیت پیش آمده برای من در سیلورستون به محض اینکه دیدم لنس از حد قانونی پیست خارج شد پیش خودم گفتم: “او رده را پس می‌دهد. ‘.

من سه دور پشت سر او گذراندم و وقت خود را آنجا از دست دادم، در حالی که نباید آنجا باشم.

شخصا فقط خواهان ثبات در تصمیم گیری هستم. اگر اجازه داده شود، خوب است اما باید برای همه مجاز باشد.

بخشی از ناراحتی گسلی سر این موضوع است که احساس می کند استرول با به دست آوردن آن رده، منجر به حادثه بسیار پرهزینه تری بین آنها در چند دور بعد شد.

مایک کرک مدیر تیم استون مارتین، از استرول برای اولین اتفاقی که افتاده بود دفاع کرد، اما نشان داد که احساس می کند جریمه برای دومین حادثه منصفانه است:

چند دور ادامه داشت.

بنابراین، اولین حادثه به نظر من یک مسابقه سخت بود. در اولین اتفاق، پیچ برای لنس بود. او کمی به بیرون هل داده شد و به درستی هیچ اقدام دیگری (جریمه ای) در کار نبود.

در مورد دوم، یک جریمه برای لنس در نظر گرفته شد که فکر می کنم منصفانه بود. ما با این نحوه برخورد مشکلی نداریم.

فیا باید تصمیم گیری کند، مدیر مسابقه باید تصمیم بگیرد و ما نیز چند بار این تصمیمات را بررسی می کنیم و در این مورد فکر می‌کنم مشکلی نیست.

لنس استرول نیز بیان کرد:

او به من فضایی نداد و فقط مرا از پیست به بیرون منحرف کرد. زمانی که مرا به سمت بیرون پیست هدایت کرد، یک هشدار دریافت کردم. دفعه بعد که دوباره از او عبور کردم، فضایی برای من وجود نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که مقصر این برخورد چه کسی بود، افزود:

خب، اگر فضای بیشتری به من داده می شد، مجبور نبودم به پیست برگردم و برخورد کنم. بنابراین شما خودتان تصمیم گیرنده اید..

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئال در یک قدمی قهرمانی لالیگا