همکاری چین و روسیه در زمینه اطلاعات و قوانین ارزهای دیجیتال


همکاری چین و روسیه در زمینه اطلاعات و قوانین ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال طی مدت زمان اندکی که از عمر آن ها می گذرد با سرعت زیادی رشد و فراز و نشیب های بسیار زیادی را تجربه کرده اند. در این میان یکی از مشکلات توسعه آن ها، عدم نظارت دولتی و مبهم بودن مالکان این ارزها است. به همین دلیل دولت ها تلاش می کنند...

ارزهای دیجیتال طی مدت زمان اندکی که از عمر آن ها می گذرد با سرعت زیادی رشد و فراز و نشیب های بسیار زیادی را تجربه کرده اند. در این میان یکی از مشکلات توسعه آن ها، عدم نظارت دولتی و مبهم بودن مالکان این ارزها است. به همین دلیل دولت ها تلاش می کنند با ایجاد قوانینی قادر به کنترل این حوزه شوند.

به گزارش سیناپرس، چین و روسیه در تلاشی مشترک، قصد دارند قوانین جدیدی در زمینه ارزهای دیجیتال وضع کنند. در این راستا ایگور کراسنوف، دادستان کل روسیه روز چهارشنبه گفت: روسیه و چین باید تبادل اطلاعات در مورد مقررات قانونی و حفاظت از ارزهای دیجیتال دو کشور ایجاد کنند.

چین یکی از اولین کشورهای جهان بود که شروع به معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود کرد. از جمله اهداف اصلی ارائه ارز دیجیتال دولتی توسط چین، محافظت از اقتصاد در برابر نفوذ مخرب ارزهای رمزنگاری شده غیر شفاف بود.

روز گذشته اما مجلس دومای دولتی روسیه نیز قانون معرفی روبل دیجیتال را تصویب کرد. به همین دلیل دادستان کل روسیه معتقد است تبادل اطلاعات در مورد مقررات قانونی ارزهای دیجیتال بین چین و روسیه و همکاری طرفین در برابر نفوذ قانون شکنان در این حوزه بسیار مهم است.

گفتنی است در اوایل این هفته دومای ایالتی و مجلس سفلی پارلمان روسیه، قانونی را تصویب کرد که مبنایی را برای معرفی روبل دیجیتال و اجرای پرداخت های غیرنقدی با استفاده از این ارز دیجیتال دولتی ایجاد می کند. این قانون الزاماتی را برای عملکرد پلت فرم روبل دیجیتال، روش باز کردن، نگهداری و بستن حساب دیجیتال و دسترسی به پلت فرم روبل دیجیتال تعیین می کند. طبق قانون، بانک مرکزی روسیه اپراتور پلتفرم روبل دیجیتال خواهد بود.

در این میان افراد غیر مقیم از طریق شرکت‌ کنندگان در پلتفرم روبل دیجیتال که از طریق بانک‌های مجاز ارائه می شود در پلتفرم روبل دیجیتال مشارکت خواهند داشت،.

در برخی موارد، این دسترسی توسط اپراتور پلت فرم روبل دیجیتال اعطا می شود. باید توجه داشت بر اساس این قانون قرار شد تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴، گستره کاربران پلتفرم روبل دیجیتال، فهرست انواع تراکنش ها و آستانه آن ها توسط بانک روسیه با سرویس نظارت مالی فدرال فدراسیون روسیه توافق شود.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است این قانون به استثنای مقرراتی که تاریخ متفاوتی برای لازم الاجرا شدن آنها تعیین شده است، از تاریخ ۱ آگوست ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد.

پیش بینی می شود در پی این اقدام روسیه، استفاده از سایر ارزهای دیجیتال در این کشور نیز مانند چین ممنوع شده و به همین دلیل باید منتظر واکنش قیمت این ارزها به سیاست فوق شد.

مترجم:نداجوادهراتی

منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!