چهاردهمین سالگرد سقوط هواپیمای جودوکاران/ روزی که فراموش نمی‌شود


چهاردهمین سالگرد سقوط هواپیمای جودوکاران/ روزی که فراموش نمی‌شود

۱۴ سال پیش در چنین روزی اعضای تیم جودو نوجوانان ایران در حادثه سقوط هواپیمای توپولف روسی جان باختند.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۴ تیرماه در تاریخ ورزش جودو ایران به عنوان یک روز تلخ و فراموش نشدنی ثبت شده و هیچگاه از ذهن اهالی این رشته پاک نمی‌شود. دقیقاً ۵۱۱۳ روز قبل یعنی ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ تیم نوجوانان ایران که آماده حضور در مسابقات قهرمانی جهان می‌شد، ۲۱ روز پیش از اعزام به این مسابقات، برای حضور در یک اردوی مشترک راهی ایروان شد.

وحید ابراهیمی، ایمان زینی وند، حسین بنا، سعید رسولی، مصطفی صباغی، یحیی باقرپور، مصیب عزیز اللهی و علیرضا لشکری هشت عضو تیم ملی، جودو نوجوانان که علی بهرامی و علی محدث را به عنوان سرمربی و مربی همراه داشتند، با پرواز ۷۹۰۸ هواپیمایی کاسپین برای حضور در یک اردوی تمرینی ۶ روزه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را به مقصد ایروان ترک کرد.

هواپیمای توپولف تی ی و-۱۵۴ تنها ۱۶ دقیقه بعد از برخاستن از زمین در ساعت ۱۱:۳۳ در نزدیکی دشت‌های کشاورزی قزوین با زمین برخورد کرد و ۱۶۸ سرنشین آن از جمله همه اعضای تیم جودو نوجوانان جان خود را از دست دادند.

در کنار ضایعه روحی از دست رفتن اعضای تیم ملی جودو، این سانحه باعث شد جودوی ایران برخی از امیدهای آینده خود را از دست دهد که بخش عمده‌ای از مشکلات فنی و خالی بودن تیم‌های ملی تا چند سال بعد را می‌توان به از دست رفتن آن تیم اشاره کرد. ضایعه‌ای که جودوی ایران به جرأت باید گفت تاکنون موفق به جبران آن نشده است.

در چهاردهمین سالگرد این سانحه، گروه ورزشی مهر به خانواده و بازماندگان این عزیزان تسلیت می‌گوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول