حکم قاضی دادگاه در مورد ریپل شاید اشتباه باشد/ اتریوم در معرض خطر!


حکم قاضی دادگاه در مورد ریپل شاید اشتباه باشد/ اتریوم در معرض خطر!

یک کارشناس حقوقی هشدار داده است که حکم دادگاه منطقه در مورد ریپل بسیار متزلزل است.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ ریپل در ۱۳ ژوئیه در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک به پیروزی مهمی دست یافت.

قاضی آنالیسا تورس طی پرونده‌ای که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر علیه ریپل در سال ۲۰۲۰ به دادگاه ارائه شده بود، به نفع ریپل رای داد.

طبق اسنادی که در ۱۳ ژوئیه ثبت شد، قاضی تورس به نفع ریپل به طور خلاصه حکمی را صادر کرده است که اجازه می‌دهد توکن‌های ریپل (XRP) اوراق بهادار نباشد.

پس از این اتفاق قیمت ریپل در عرض چند ساعت ۱۰۰ درصد رشد کرد.

حال اما یک کارشناس حقوقی هشدار داد که پیروزی ریپل ممکن است یک پیروزی کوتاه مدت باشد و ادعا کرد که قاضی قانون را اشتباه گرفته است و باید منتظر درخواست تجدیدنظر باشد.

وکیل برایان جاکوتو، تحلیل خود را از حکم پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل روز پنجشنبه در توییتر به اشتراک گذاشت.

برایان جاکوتو گفت: من حکم دادگاه منطقه در مورد ریپل را بررسی کرده‌ام و این حکم اکنون بسیار متزلزل است و انتظار تجدید نظر داشته باشید.

او توضیح داد که دادگاه حکم داد که فروش ریپل به سرمایه‌گذاران نهادی به منزله فروش غیرقانونی اوراق بهادار است. وکیل با اشاره به اینکه شرکت ریپل نزدیک به یک میلیارد دلار از این فروش دریافت کرده، پیش‌بینی کرد که این شرکت رمزنگاری مشمول پرداخت جریمه خواهد بود.

علاوه بر این، او خاطرنشان کرد: دادگاه همچنین دریافت که در زمینه فروش ریپل به افراد تصادفی یک قرارداد سرمایه‌گذاری تحت هاوی (Howey) نیست و بنابراین ریپل یک اوراق بهادار نبود.

تست هاوی (Howey Test)، آزمایشی است که توسط دیوان عالی کشور آمریکا برای تعیین صلاحیت معاملات خاص به عنوان “قراردادهای سرمایه‌گذاری” ایجاد شده است.

برایان جاکوتو با بیان اینکه "استدلال دادگاه ضعیف است" اظهار داشت: دادگاه به اشتباه بر این واقعیت تکیه کرد که خریداران نمی‌دانستند آیا توکن XRP متعلق به شرکت ریپل است یا خیر.

اما این موضوع تحت Howey مهم نیست، فقط اینکه آیا آنها بر اساس تلاش‌های ریپل انتظار سود داشتند یا خیر، که فکر می‌کنم به وضوح می‌توان گفت که خریداران انتظار داشتند ریپل چگونه آنها را ثروتمند می‌کند؟

مفهوم حکم ریپل برای اتریوم

این وکیل با اشاره به اتریوم، هشدار داد که نتیجه پرونده SEC علیه ریپل مسیر را برای بنیاد اتریوم روشن نمی‌کند، حتی اگر حمایت شود، به دلیل تفاوت‌های مهم در روش‌های مورد استفاده توسط ریپل برای فروش «پیش ماین».

وی با تاکید بر حکم دادگاه در مورد خریداران نهادی که اوراق بهادار ثبت نشده خریداری می کنند، تاکید کرد: پیش فروش توکن‌های ETH بسیار شبیه به ریپل بوده است.

این وکیل در آخر ضمن تاکید بر اینکه نمی‌خواهد خوشحالی حامیان ریپل را از بین ببرد، هشدار داد: ممکن است این یک پیروزی کوتاه مدت باشد و فکر می‌کنم قاضی قانون را اشتباه گرفته است و در این صورت بسیاری از پروژه‌ها از جمله اتریوم در معرض خطر قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»