طرز تهیه کوفته شلغم یک غذای گیاهی متفاوت و خوشمزه


طرز تهیه کوفته شلغم فوق العاده ساده است. این کوفته گیاهی بوده و ترکیبی از گوشت چرخی نیز به دلخواه در آن اضافه می شود.

این نوع کوفته را می توان یکی از محبوب ترین کوفته های دنیا دانست. یک نوع کوفته گیاهی با خواص زیاد که شما می توانید در این بخش با رسپی ساده و طرز تهیه کوفته شلغم آشنا شوید.

تهیه انواعی از کوفته ها تنها با توجه به ذائقه شما صورت می گیرد. اگر دنبال یک کوفته متنوع هستید، می توانید در آرگا با طرز تهیه کوفته تخم مرغ و کوفته جنوبی آشنا شوید.

طرز تهیه کوفته شلغم یک غذای گیاهی متفاوت و خوشمزه

مواد اولیه:

  • شلغم: ۲ عدد
  • نخود پخته: نصف لیوان
  • پیاز: ۱ عدد
  • گندم: ۱/۴ لیوان
  • سیر: ۲ حبه
  • گشنیز: ۱ قاشق چای خوری
  • جو دو سر: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیازچه: ۲ عدد
  • فلفل سیاه: نمک، زردچوبه، پودر سیر: به میزان لازم
  • هویج: ۱ عدد
  • آرد نخودچی: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته شلغم:

ابتدا باید آماده سازی مواد را داشته باشید. نخود را باید از شب قبل خیس کرده و چند مرتبه آب آن را عوض کنید. حالا نخود را به همراه مقداری آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا پخته شود. شما در صورت کمبود وقت می توانید از زودپز هم برای پخت استفاده کنید.

طرز تهیه کوفته شلغم یک غذای گیاهی متفاوت و خوشمزه

سیر را در این مرحله پوست کنده و له کنید. حالا باید گندم را به همراه مقداری آب خیس کرده و با ۳/۴ پیمانه آب روی حرارت بگذارید تا گندم نیز پخته شود. بعد از اینکه آب اضافی گندم ها تبخیر شد، می توانید ان را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

در صورتی که حس می کنید، گندم ها کمی خشک است باید مقداری آب اضافه کرده و مجدد زمان دهید تا بپزد. در این بخش پیازها را نگینی کرده و درون تابه ای به همراه مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید و حالا سیر را اضافه کنید. بعد از اینکه عطر سیر بلند شد، شلغم های رنده شده را به همراه کمی گشنیز و ادویه اضافه کنید.

زیر حرارت را کم کرده تا شلغم ها با حرارت ملایم نرم شود. در صورتی که حس کردید، شلغم ها ته می گیرد، مقداری آب افزوده تا با حرارت آب پخته شود. حالا بعد از نرم شدن شلغم ها باید آن را درون کاسه ای بریزد و نخودهای پخته شده را نیز اضافه کنید.

طرز تهیه کوفته شلغم یک غذای گیاهی متفاوت و خوشمزه

نمک، جو و آرد نخودچی را به همراه کمی پودر سیر به آن اضافه کرده و مواد را درون غذاساز ریخته تا به خوبی میکس شود. در صورتی که مواد شما حالت چسبندگی داشت، باید از مقداری آرد نخودچی استفاده کنید. مقداری از مواد برداشته و به اندازه یک گردو گرد کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کوفته شلغم باید مواد گرد شده را درون یخچال قرار دهید و زمان داده تا مواد کمی منسجم شود. در این بخش نیز پیاز را درون تابه ای تفت داده و اندکی ادویه نیز به آن اضافه کنید. هویج های نگینی شده را نیز اضافه نمایید.

بعد از نرم شدن هویج ها می توانید، مقداری رب نیز اضافه کنید. پیازچه های خرد شده را نیز در این بخش اضافه کرده و تفت دهید. ۱ لیوان آب نیز روی آن اضافه کرده و زمان دهید تا کمی بجوشد. حالا کوفته ها را می توانید درون کمی روغن سرخ کرده یا بدون سرخ کردن درون سس بیاندازید و با حرارت بالا زمان دهید تا کمی بجوشد.

منبع : آرگا

برچسب : انواع کوفته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان