امکان راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کودک در هرمزگان


امکان راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کودک در هرمزگان

هرمزگان- مدیرکل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به امکان ایجاد کتابخانه تخصصی کودک در هرمزگان، گفت: اگر ظرفیت‌ها فراهم باشد، این موضوع را دنبال می‌کنیم.

امکان راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کودک در هرمزگان
محمدعلی میرزایی در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در پاسخ به عدم تحقق کامل نیم‌درصد درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌ها گفت: برای بحث نیم درصد دو راهکار وجود دارد. نخست اینکه شهرداری ها بر اساس تفریق بودجه، محاسبه و مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند. مدیران کل در استان و روسای شهرستان‌ها باید از شهرداران بخواهند که طبق ماده ۶ این مبلغ پرداخت شود در صورت امتناع هر یک از شهرداری ها از تادیه نیم درصد مذکور وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) مکلف است بر اساس فهرست اعلامی از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور،طبق ماده ۶۴ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
مبالغ مربوطه را از سر جمع اعتبارات مربوط به درآمد شهرداری ها (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) و یا درآمد موضوع مواد (۳۸) و (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده از سهم همان شهر کسر و نسبت به پرداخت آن در وجه کتابخانه های عمومی اقدام نماید. نهاد کتابخانه ها نیز بنا به صلاحدید در هر جایی استفاده می‌ کند.

محمدعلی میرزایی در پرسش به عدم توجه شرکت ها، صنایع و ... به مسئولیت های اجتماعی شان در حوزه کتاب، گفت: این یک تکلیف اجتماعی و بحث قانونی است و دستگاه‌ها باید پرداخت کنند و یکی از اولویت‌های سال ۱۴۰۱ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این است که در بعضی از استان‌ها رقم خورده اما در استان هرمزگان آمار دقیقی ندارم و باید اقدام بشود.

این مقام مسئول در خصوص کتابخانه مرکزی بندرعباس هم عنوان کرد: طبق آماری که به من داده اند، این کتابخانه ۷۰ درصد پیشرفت داشته است. یکی از برنامه‌های و اولویت‌های مدیر کل جدید نیز تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی بندرعباس است و قطعاً افتتاح این کتابخانه تراز فرهنگی استان را بالا می‌برد.

وی در خصوص احداث کتابخانه تخصصی کودک در استان هم با توجه به اهمیت موضوع عنوان کرد: مدیر کل پیگیری کنند، پیشنهاد بدهند و اگر ظرفیت باشد و استقبال بشود حتماً پیگیری می‌کنیم و کتابخانه تخصصی کودک در استان را راه‌اندازی می‌کنیم.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...