پسر 19 ساله خواستگار مادرش را خفه کرد


پسر 19 ساله خواستگار مادرش را خفه کرد

معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری جوانی که اقدام به قتل مردی میانسال در جنوب تهران کرده بود، خبرداد.

پسر 19 ساله خواستگار مادرش را خفه کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری جوانی که اقدام به قتل مردی میانسال در جنوب تهران کرده بود، خبرداد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: اوایل خرداد ماه امسال پرونده فقدان مردی ۵۵ ساله به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که حاکی از ناپدید شدن پدر یک خانواده اهل افغانستان در شهرری بود. در همین راستا ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و در حالی که پیگیری‌ها از بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی به سرنخی نرسیده بود، پرونده با توجه به حساسیت موضوع به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی، خانواده مرد گمشده را تحت تحقیق قرار دادند، گفت: در بررسی‌ها مشخص شد پدر خانواده قصد فروش خودرویش را داشته است و روز ناپدید شدنش برای معامله خودروی پرشیا از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. ماموران در ادامه شماره موبایل مرد گمشده را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد این مرد با یک زن در ارتباط بوده است و همین سرنخ کافی بود تا کاراگاهان به سراغ زن ۴۴ ساله که پرستار یک زوج پیر بود بروند.

نثاری ادامه داد: زن جوان در تحقیقات پلیسی عنوان کرد که پس از جدایی از همسرش برای کار از شهر‌های جنوبی کشور به تهران آمده و به عنوان مستخدم در خانه زوجی سالخورده مشغول به کار شده و در این مدت با مرد افغانستانی که متاهل بود آشنا شده است. این دو نفر باهم در تماس بودند و در حرفهایش شنیده بود که می‌خواهد خودرویش را بفروشد، اما از آن روز به بعد دیگر از او اطلاعی ندارد و، چون فکر می‌کرده که همسر این مرد از رابطه آنان با خبر شده، دیگر پیگیری چندانی از او نکرده است.

معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت:‌کارآگان در تحقیقات میدانی و اطلاعاتی پی بردند که مرد گمشده قصد فروش خودرویش به پسر زن مطلقه را داشته و این در حالی بود که شماره پلاک خودروی مرد جوان در سامانه سراسری پلیس ثبت شده بود تا اینکه روز ۱۴ تیرماه خودروی پرشیا مرد گمشده در جنوب کشور شناسایی شد و ماموران پی‌بردند که راننده آن پسر ۱۹ ساله همان زن جوان مطلقه است. کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات زن جوان را بار دیگر مورد بازجویی قرار دادند و وی وقتی متوجه شد، پسرش دستگیر شده، پرده از راز این جنایت معمایی برداشت.

وی با اشاره به اعترافات زن جوان گفت: این زن در اعترافاتش به کارآگاهان گفت که پسرش قصد خرید خودرو داشته و مرد افغانستانی که سرمایه زیادی هم داشت تصمیم گرفت تا خودرویش را به پسر این زن بفروشد. به همین خاطر روز حادثه پسرش از جنوب کشور به تهران آمد و در یک خانه برای نوشتن قولنامه قرار گذاشت، داخل خانه پسر این زن با مرد افغان درگیر شده و او را خفه کرد. سپس جنازه را پشت خودروی پرشیا گذاشت و به جنوب کشور رفت.

نثاری ادامه داد: با به دست آمدن این سرنخ، تیمی از کارآگاهان با نیابت قضایی به شهر کازرون رفته و پسر جوان را که در بازداشت پلیس بود هدف تحقیق قرار دادند و این جوان ۱۹ ساله نیز در اعترافاتش عنوان کرد که پس از قتل مرد افغانستانی جسد را به بیابان‌های اطراف شهر کازرون منتقل کرده و سپس اقدام به آتش زدن جسد کرده است. در بررسی‌ها مشخص شد که چندی قبل ماموران پلیس کازرون جسد سوخته مرد جوان را پیدا کرده و به عنوان جسد مجهول الهویه دفن کرده‌اند.

به گفته معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت، پسر ۱۹ ساله در اعترافاتش ادعا کرد که وقتی فهمیده مرد افغانستانی قصد ازدواج پنهانی با مادرش را دارد عصبانی شده و به همین خاطر وقتی به تهران آمده با او درگیر شده و در یک لحظه او را خفه کرده است.

وی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده برای پسر جوان گفت: پرونده جنایی مرد گمشده پس از تحقیقات و اعترافات متهمان برای بررسی‌های بیشتر با دستور بازپرس پرونده در اختیار کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرارگرفت. / حادثه ۲۴


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرز تهیه کته به سبک مهران مدیری