فعالیت شبکه 4 هزارنفری مبلغان مهدوی در ماه محرم/ رویکرد تهاجمی در پاسخ به شبهات دنبال می‌شود


فعالیت شبکه 4 هزارنفری مبلغان مهدوی در ماه محرم/ رویکرد تهاجمی در پاسخ به شبهات دنبال می‌شود

حجت‌الاسلام نصوری با اشاره به شکل‌گیری شبکه‌ای منسجم و حدود چهار هزارنفری از مبلغان مهدوی، گفت: فعالیت این مبلغان در ماه محرم پیوست عاشورایی می‌یابد تا از بستر ارتباط با امام شهید(ع) به امام حی(عج) برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره بسته برنامه مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد مهدی موعود(عج) برای ماه محرم حسینی، اظهار کرد: رویکرد این دو نهاد تربیت نیرو و کادرسازی در حوزه تبلیغ مهدویت است این هدف در سطح تخصصی یعنی سطوح سه و چهار توسط مرکز تخصصی مهدویت و در سطوح عمومی جزء ماموریت های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(ع) دنبال می شود.

معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: در این راستا شبکه‌ای منسجم و حدود چهار هزارنفری از مبلغان برای ارتباط با گروه های سنی مختلف اعم از کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال شکل گرفته است. این افراد دوره های تربیت مربی و مبلغ مهدوی را گذرانده اند و در طول سال در مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه و اردوها و ... فعال هستند. فعالیت این مبلغان در ماه محرم پیوست عاشورایی می یابد تا از بستر ارتباط با امام شهید(ع) به امام حی(عج) برسیم.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری در مسئله تبلیغ و الزامات آن، ابراز کرد: تبلیغ مهدویت در مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد مهدی موعود(عج) پیش از این نیز بر اساس مدل تربیتی تبلیغی مدنظر رهبری چیده می شد، پس از بیانات اخیر معظم‌له نیز تلاش‌مان بر آن است تا مبلغان را در همه سطوح به الزامات مسلح کنیم برای مثال اگر جایی نیاز به فضای مجازی است دوره های تخصصی آن برای مبلغان برگزار می شود.

وی تأکید کرد: در راستای برنامه ریزی و ارائه راهکارهای تحقق منویات رهبری در عرصه تبلیغ مهدویت 12 و 13 مرداد نخبگان تبلیغ مهدوی را به مجتمع یاوران مهدوی دعوت کرده ایم تا راه های ارائه و عرضه محتوای مهدوی را به آنها عرضه کنیم. این نخبگان پس از توانمندسازی در عرصه تبلیغ چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی جریان‌ساز می‌شوند. شناسایی استعدادهای مبلغان هم در دستور کار مرکز تخصصی مهدویت است.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به تأکید رهبری انقلاب بر اتخاذ رویکرد تهاجمی در پاسخ به شبهات، بیان کرد: اتخاذ این رویکرد در حوزه مهدویت سبب تعمیق، ترویج و تهذیب معارف مهدوی می شود؛ در این راستا در مناسبت ها نشست های مجازی در قالب وبینارهای آف‌لاین و آن‌لاین برگزار می شود. چنان که برای ماه محرم نیز این برنامه در دستور کار است، همچنین معرفی محصولات مهدوی را هم دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز اصلی تبلیغ مهدوی در شرایط کنونی مسئله محتوا است چون مبلغان شیوه و روش و ابزار را می شناسند، گفت: به منظور رفع این نیاز بسته محتوایی متنی تهیه شده که هم در پورتال جامع مهدویت و هم در کانال مجازی @چشم به راه بارگذاری می شود و پیوندهای مهدویت و عاشورا را بیان می کند؛ شامل اشتراکات یاران امام حسین(ع) و یاران امام زمان(عج)، ریزش ها و رویش های عاشورایی و امکان تکرار آن در عصر انتظار، درس های مهدوی عاشورا، رجعت امام حسین(ع) در عصر ظهور، قرابت اهداف عالی سیدالشهداء(ع) با اهداف و آرمان های ظهور و ... .

حجت الاسلام نصوری در پایان خاطرنشان کرد: این مدل تولید محتوا از ابتدای ماه صفر به اربعین حسینی اختصاص می یابد و در فضای مجازی و حقیقی تبیین می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان