بوی ماه محرم در میان زائران ایرانی در آخرین روزهای موسم حج


بوی ماه محرم در میان زائران ایرانی در آخرین روزهای موسم حج

مسئولان حج و زیارت در آخرین روزهای موسم حج تمتع ۱۴۰۲ به صورت سرزده از روند خدمت رسانی به زائران ایرانی در هتل ارائک الیاسمین در مکه بازدید کردند؛ زائران خوزستانی مستقر در این هتل در آستانه ماه محرم نوای یا حسین(ع) و یا عباس(س) را زمزمه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» سرپرست حجاج ایرانی به همراه آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و تنی چند از دست اندرکاران حج و زیارت امروز با حضور سرزده در هتل ارائک الیاسمین در مکه از روند خدمت رسانی به زائران ایرانی مستقر در این هتل بازدید کرد.


در این هتل که 6 کاروان از استان های خوزستان، کرمان و گرگان با جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر اسکان داشته اند به اذعان اکثرحجاج برخورد و رفتارخوب مدیر مجموعه و عوامل و خدمات ارائه شده پررنگ بوده است.


دراین دیدار صمیمانه و چهره به چهره تعدادی از زائران دیدگاه خود در خصوص وضعیت این هتل و هزینه پرداختی و مقایسه آن با دیگر هتل های مشابه را بیان کردند که رئیس سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به گروه های قیمیتی و تبیین شرایط اجاره هتل ها تاکید کرد: ظرفیت نهایی اسکان ، تعداد تخت و متراژ مورد استفاده هر زائر در موسم حج توسط کشور میزبان تعیین می شود.


بگفته وی ظرفیت تعیین شده برای اسکان درهتل ارائک الیاسمین یک هزار و 124 نفر بوده که دست اندرکاران حج و زیارت یک هزار نفر را در آن اسکان داده اند تا زائران در آسایش بیشتری باشند.


مسئولان حج و زیارت در ادامه از روند ارائه خدمات درمانی به زائران نیز بازدید کرده و با توضیحات دکترعلیرضا سحرخیزان و بهنام امینی پزشکان مستقر در این مجموعه در جریان تعداد مراجعات روزانه قرار گرفتند.


بگفته دکتر سحرخیزان در این هتل نیز مانند دیگر هتل ها زائران از سرماخوردگی و دردهای عضلانی و مشکلات تنفسی گلایه داشتند و در روزهای بعد از ایام تشریق تعداد مراجعات به 200 مورد در روز نیز می رسید که تلاش شد با همکاری چند تن از زائران که پرستار بودند و ارائه خدمات 24 ساعته رضایتمندی حجاج جلب شود.


دست اندرکاران حج و زیارت در زمان حضور در این هتل ساعتی را نیز به پاسخگویی به زائران در سالن ورودی هتل اختصاص دادند که با استقبال حجاج همراه بود و آنها از اینکه مسئولان در جمع آنها حاضر شده و گلایه ها و مطالب شان را شنیدند، ابراز رضایت کردند.


دراین دیدار که در روزهای پایانی موسم حج تمتع و در آستانه ماه محرم صورت گرفت ، به هنگام حضور سرپرست حجاج ایرانی و هیئت همراه در سالن غذاخوردی درجمع حجاج، دو تن از زائران و عوامل مجموعه به شعر خوانی در رثای سید و سالار شهیدان و برادر باوفایش حضرت عباس (س) پرداختند و فضای هتل را با بوی شهدای کربلا عطرآگین کردند.


شماری از حجاج خوزستانی این هتل از افرادی بودند که درایام اربعین با راه اندازی موکب در مسیر زائران ، به خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) می پردازند و آن را افتخاربرای خود وخانواده شان عنوان کردند.


این زائران حضور در این سفر را لطف خداوند و حضرت امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت توصیف کرده و شکرگزار این سفر و قدردان خدمت رسانی دست اندرکاران حج و زیارت بودند.


تعدادی از این زائران که با سرپرست حجاج ایرانی ورئیس سازمان حج و زیارت عکس یادگاری گرفتند ، اظهار داشتند در بازگشت از این سفر خود را برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در اربعین آماده می کنند که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای آنان ابراز امیدواری کرد که شفاعت امام حسین (ع) شامل حال همه خادمان و زائران حسینی شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا