کاراته کاهای ایران رقبای خود را شناختند


کاراته کاهای ایران رقبای خود را شناختند

مراسم قرعه کشی نوزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا برگزار و طی آن کاراته کاها ایران رقبای خود در این دوره از مسابقات را شناختند.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات از فردا جمعه ۳۰ تیرماه به میزبانی مالزی در شهر ملاکا و با حضور ۴۰۰ کاراته کا از ۳۱ کشور آغاز می‌شود. اعضای تیم ملی ایران که دوشنبه شب هفته جاری تهران به قصد مالزی ترک کرده بودند بعد از دو روز تمرین، صبح امروز به وقت محلی در مراسم وزن کشی شرکت کرده و پس از آن نیز جلسه فنی مربیان و مراسم قرعه کشی برگزار شد.

بر همین اساس در کاتای انفرادی بانوان کاتارو حضور دارند، فاطمه صادقی در گروه دوم با نمایندگانی از تایلند، نپال، عربستان، اندونزی، سنگاپور، هند، ویتنام، کویت و هنگ کنگ پیکار می‌کند. در بخش مردان نیز ابوالفضل شهرجردی در میان ۲۲ کاتارو با چین، عربستان، کره جنوبی، تایلند، سریلانکا، کویت، برونئی، هند، فیلیپین و هنگ و کنگ همگروه است.

در کاتای تیمی بانوان تیم ایران با ترکیب ملیکا عزتی، زینب السادات حسینی، سپیده امینی و فاطمه صادقی در گروه یک با تیم‌های هند، فیلیپین، ویتنام، تایلند و مالزی برای صعود به نیمه نهایی مبارزه می‌کند. در این بخش ۱۱ تیم حضور دارند. میلاد فرازمهر، علی زند و ابوالفضل شهرجردی در کاتای تیمی مردان با تیم‌های چین تایپه، ماکائو، ویتنام، تایلند و ژاپن در گروه دوم پیکار می‌کند.

در کومیته وزن ۵۰- کیلوگرم که ۱۹ کاراته کا ثبت نام کرده اند، سارا بهمنیار بعد از یک دور استراحت به مصاف نماینده سریلانکا می‌رود. فاطمه سعادتی در وزن ۵۵- کیلوگرم که ۲۱ کاراته کا حضور دارند کار خود را از مبارزه با نماینده ترکمنستان آغاز می‌کند. در وزن ۶۱- کیلوگرم آتوسا گلشاد نژاد درو نخست استراحت دارد و سپس با برنده رقابت اردن و ماکائو دیدار می‌کند. در این وزن هم ۲۲ کاراته کا رقابت خواهند داشت.

وزن ۶۸- کیلوگرم: مبینا حیدری در دور نخست با حریف تایلندی دیدار می‌کند. در این وزن ۱۸ کاراته کا حضور دارند. لیلا برجعلی در میان ۱۵ کاراته کای حاضر در وزن ۶۸+ کیلوگرم دور اول به مصاف کاراته کای کشور میزبان مالزی می‌رود. کومیته تیمی بانوان که ۱۸ تیم ثبت نام کرده اند تیم ایران با ترکیب آتوسا گلشاد نژاد، لیلا برجعلی، مبینا حیدری و مبینا کاویانی در گروه سوم به مصاف تایلند می‌رود و در صورت برتری مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد.

در کومیته انفرادی بخش مردان و در وزن ۵۵- کیلوگرم بهنام دهقان زاده در دور نخست به مصاف کاراته کای ترکمنستان می‌رود. در این وزن ۲۱ کاراته کا حضور دارند. پوریا اقدسی در وزن ۶۰- کیلوگرم دور نخست با کاراته کای عراقی دیدار می‌کند. در این وزن هم ۲۵ کاراته کا وزنکشی کرده اند. امیر مهدیزاده در میان ۲۵ کاراته کای وزن ۶۷- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت به دیدار برنده عراق و نپال می‌رود.

در وزن ۷۵- کیلوگرم بهمن عسگری در دور نخست استراحت دارد و دور دوم با برنده قرقیزستان و برونئی دیدار می‌کند. ۲۴ کاراته کا برای کسب مدال‌های این وزن مبارزه خواهند کرد. ذبیح الله پورشیب سرگروه تیم ملی ایران در وزن ۸۴- کیلوگرم که ۲۰ کاراته کا حضور دارند دور نخست را قرعه استراحت پشت سر می‌گذارد و سپس به مصاف برنده ازبکستان و اندونزی می‌رود. وزن ۸۴+ کیلوگرم نیز ۲۲ کاراته وزنکشی کرده اند که سجاد گنج زاده دور نخست استراحت دارد و دور دوم با نماینده ماکائو دیدار می‌کند.

مهدی خدابخشی، صالح اباذری، محمود نعمتی، امیرحسین فداکار، مهدی شهگل، مهدی عاشوری و سامان عدالتی در کومیته تیمی مردان در گروه چهارم با تیم‌های عربستان، ترکمنستان و عراق همگروه شد.

رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا فردا جمعه ۳۰ تیرماه از ساعت ۵ بامداد به وقت تهران و با برگزاری رقابتهای کاتای انفرادی بانوان و آقایان آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی