ثابت قدمی ما در دین از برکت سوگواری بر سیدالشهدا(ع) است


 ثابت قدمی ما در دین از برکت سوگواری بر سیدالشهدا(ع) است

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: تمام برکاتی که در ثابت قدمی ما در دینداری وجود دارد در درجه اول و به طور قطع از برکت سوگواری بر حضرت سیدالشهدا(ع) است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان به مناسبت دهه اول محرم در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخت و گفت: آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) در پیشگاه پروردگار مهربان عالم از ارزش بی‌نظیری برخوردار است و برای کسی که این دو را باور دارد پاداش ابدی و عظیم قرار داده است خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اموری که باید باور شود اگر باور نشود بعد از باور نشدن جز گمراهی، ضلالت و ظلمت چیز دیگری نخواهد بود.

وی با بیان اینکه همه انبیا الهی(ع)، ائمه طاهرین(ع) و اولیا الهی اهل باور بودند، عنوان کرد: مومنانی که در سوره مومنون، سوره فرقان، سوره معارج و سوره توبه از آنها یاد شده است همه اهل باور بودند و به هر جایگاهی از منازل عبادی و عرفانی رسیدند بر اساس همین باور آنها بوده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن مجید کتاب باورها است، اظهار کرد: در سوره اسرا خداوند می‌فرماید «اگر این قرآن کلام الله نیست جمع شوید و مثل آن را بیاورید، اگر کل انس و جنس جمع شوند نمی‌توانند یک آیه مانند قرآن را بیاورند» بر همین اساس باید همه چیز قرآن را باور کرد و پذیرفت که قرآن حق است و هرچه در مقابل قرآن قرار بگیرد باطل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه پروردگار مهربان عالم نور آسمان‌ها و زمین است، ابراز کرد: وجود مقدس خداوند اراده کرده است که عالم مجرای او باشد و به عبارت ساده‌تر کل عالم آینه‌ای باشد که نور او در این آینه تجلی کند. بدون نور الهی چشم هیچ حقیقتی را نمی‌بیند و نمی‌شناسد، این نور حسی نیست بلکه نور معنوی و غیبی است.

وی ادامه داد: هرچه آسمان‌ها و زمین است برابر با گنجایش و ظرفیت خود نور الهی در آنها جلوه کرده است. نور الهی فیض، محبت و منفعت خالص است. قلب پیامبر(ص) از ظرفیت آسمان‌ها و زمین فراتر و بیشتر است. تمام آسمان‌ها و زمین گنجایش دریافت نور کامل خدا را نداشتند بلکه شعاعی از نور را دریافت کردند اما قلب پیامبر(ص) ظرفیت دریافت نور کامل الهی را دارد. خداوند به صورت آشکار در آیات قرآن می‌فرماید وقتی پیامبر(ص) صحبت می‌کند گویا من صحبت می‌کنم وقتی مسلمانان با پیامبر(ص) بیعت می‌کنند گویا با من بیعت می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) هم تجلی تام پیامبر(ص) است، عنوان کرد: اگر می‌خواهید پیامبر(ص) را بشناسید به بیانات امیرمومنان امام علی(ع) درباره پیامبر(ص) در نهج البلاغه توجه کنید. خداوند در قرآن می‌فرماید که روح الامین را بر قلب پیامبر(ص) نازل کرده است. قرآن از نظر معنا و حقیقت کتاب بی‌نهایت است و قلب پیامبر(ص) این کتاب بی‌نهایت را در خود جای داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه قرآن نور کامل است که در قلب پیامبر(ص) جا شده است، گفت: انسان اگر به این نور وصل شود فقط خدا می‌داند که به چه مقامات بسیار عالی می‌رسد. امام حسن عسکری(ع) در خصوص ارزش جایگاه مومن می‌فرمایند اگر کل عالم در آسمان‌ها و زمین و هرچه در آن قرار دارد را یک لقمه کرده و با دست خود در دهان یک مومن واقعی بگذارم می‌ترسم که حق او را ادا نکرده باشم، این ارزش مجرای نور الهی است، پیامبر(ص) با این نور مومنان را تربیت می‌کند.

وی با استناد به روایت دیگری از امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: حضرت می‌فرمایند از نشانه‌های قطعی مومن در روایات به خصوص در کامل الزیارات این است که برای امام حسین(ع) گریه می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر(ص) مجرای اتم نور خداوند است، اظهار کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند اگر ایمان امیرمومنان را از قلب او در بیاورند و در یک کفه ترازو بگذارند ایمان او بر ایمان همه مومنان در عالم سنگین‌تر است. در هر جایگاه و حقی که هستید به ائمه و اهل بیت آن دلگرم و امیدوار باشید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه رسول خدا(ص) و ائمه طاهرین(ع) مجرای تام نورالله هستند خدا، پیامبر(ص) و ائمه(ع) اعمال شما را مشاهده می‌کنند. آنها نوری هستند که ظلمت‌ها و حجاب‌های زمان را می‌شکافند. در دنیای فاسد امروز خداوند از طریق باور قرآن و اهل بیت(ع) ما را یاری کرده ما را در دین ثابت قدم نگه داشته است. تمام برکاتی که در ثابت قدمی ما وجود دارد در درجه اول و به طور قطع از برکت سوگواری بر حضرت سیدالشهدا(ع) است. هر کاری که برای امام حسین(ع) بکنید با آن به خداوند متصل می‌شوید. او هماهنگ با همه عالم هستی است و همه هستی برای او گریه کرده است.

پایان پیام/487



تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین