هیئت های مذهبی تهران سیاهپوش محرم شدند


هیئت های مذهبی تهران سیاهپوش محرم شدند

اجتماع جوامع مداحی، هیئت های مذهبی استان تهران و عزاداران حسینی و آیین سیاهپوشان محرم با حضور پیرغلامان، پیشکسوتان، مداحان و شعرای آیینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، اجتماع جوامع مداحی، هیئت های مذهبی استان تهران و عزاداران حسینی و آیین سیاهپوشان محرم با حضور پیرغلامان، پیشکسوتان، مداحان و شعرای آیینی برگزار شد. این مراسم در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) و به همت خانه مداحان اهل بیت (ع) و سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی کشور برگزار شد.

مراسم اجتماع مداحان و هیئتی های استان تهران با قرائت قرآن توسط سعید پرویزی، آغاز شد و پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) از جمله مرتضی طاهری و سید محسن حسینی به مرثیه خوانی و شعرخوانی با محوریت عاشورا پرداختند.

همچنین، حجت الاسلام سید حسین مومنی در این مراسم سخنرانی کرد و به بیان آداب روضه خوانی و عزاداری برای امام حسین (ع) پرداخت.

سیداحمد صالحی خوانساری؛ یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و از جانبازان دوران دفاع مقدس در این مراسم گفت: بحث مهمی که در این ایام داریم، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید به آن توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیان خاطرات دوران دفاع مقدس در روضه خوانی ها، گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان باید مورد توجه قرار گیرد.

این مداح اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در محرم آغاز شد، اوج گرفت و به پیروزی رسید؛ بنابراین باید به ویژه در این ایام روحیه حماسه، شهادت و جانبازی احیا شود.

در ادامه مراسم، با اهدای شال مشکی به عزاداران حسینی حاضر در حسینیه فاطمه الزهرا آیین سیاهپوشی برگزار شد.

پایان پیام/47



قرائت دعای پر فیض کمیل در دانشگاه علوم انتظامی امین