صعود گلشادنژاد و دهقان‌زاده به مبارزه نهایی/ سه برنز برای ایران


صعود گلشادنژاد و دهقان‌زاده به مبارزه نهایی/ سه برنز برای ایران

نوزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا با کسب سه مدال برنز و صعود دو نماینده ایران به دیدار نهایی این رقابتها همراه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات صبح امروز جمعه(۳۰ تیر) با حضور ۴۰۰ کاراته کا از ۳۱ کشور به میزبانی مالزی در شهر ملاکا آغاز شد که تیم کشورمان کار خود را با کسب سه مدال برنز در کاتای انفرادی و وزن ۶۷- کیلوگرم مردان آغاز کرد و در ادامه هم نمایندگان اوزان ۶۱- کیلوگرم زمان و ۵۵- کیلوگرم مردان راهی مبارزه پایانی شدند.

آتوساگلشاد نژاد اولین فینالیست تیم کشورمان بود. وی در وزن ۶۱- کیلوگرم کار خود را با برتری ۲ بر صفر برابر «مونا الدیری» از اردن آغاز کرد و سپس یک بر صفر «اسل کانایا» از قزاقستان را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی هم در پیکار با «گونگ لی» از چین پس از تساوی صفر صفر با رأی داوران و به پیروزی رسید و راهی فینال این مسابقات شد.

کاراته کای ۵۵- کیلوگرم تیم ملی مردان ایران دومین فینالیست تیم اعزامی کشورمان بود. بهنام دهقان زاده در اولین مسابقه خود ۵ بر ۲ «ارزوف سویت گلیف» از ترکمنستان را شکست داد و سپس ۸ بر صفر مقتدرانه نماینده سریلانکا را را پشت سر گذاشت و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این مرحله ۱۴ بر ۵ مقابل نماینده میزبان به پیروزی رسید و راهی مبارزه پایانی شد.

صعود گلشادنژاد و دهقان‌زاده به مبارزه نهایی/ سه برنز برای ایران

شهرجردی، صادقی و مهدیزاده سه عضو تیم ملی ایران که موفق به کسب مدال برنز شدند

امیر مهدی زاده نماینده ایران در وزن ۶۷- کیلوگرم پس از برتری ۶ بر ۳ مقابل «نولانبر کالیسبک» از قرقیزستان در مبارزه نخست، ۶بر۵ نتیجه را به «امیرعلی» از قزاقستان واگذار کرد. وی در گروه شانس مجدد ابتدا ۲ بر صفر «محمود دیفلاح» از فلسطین را شکست دهد و سپس در دیدار رده بندی ۳ بر ۲ در پیکار با «محمد التیبی» از کویت را شکست داد و به نشان برنز دست یافت.

فاطمه صادقی در کاتای انفرادی بانوان دور اول با کسب ۳۹.۶ امتیاز در رده چهارم گروه خود قرار گرفت و پس از نمایندگان هنگ کنگ، ویتنام و اندونزی راهی مرحله بعدی شد. وی در دوم با کسب ۴۱.۳ امتیاز سوم شد و به دیدار رده بندی رفت. صادقی در مبارزه برای کسب مدال برنز «ساکورا آلفورته» از فیلیپین را پیش رو داشت که با کسب امتیاز ۴۱.۶ مقابل ۴۱.۲ امتیاز رقیب صاحب برتری شد و در جای سوم ایستاد.

در کاتای انفرادی مردان ابوالفضل شهرجردی دور اول با کسب ۳۹.۳ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد و پس از کاتاروهای کویت، کره جنوبی و هنگ کنگ راهی مرحله بعد شد. وی در ادامه با ۴۰.۱ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد و راهی دیدار رده بندی شد. نماینده کشورمان در دیدار رده بندی با امتیاز ۴۰.۷ مقابل ۴۰.۱ امتیاز «چائو» از چین تایپه مدال برنز را تصاحب کرد.

رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا تا روز یکشنبه اول مردادماه در مالزی جریان خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی